3 van de 4 Duitse VAR assistenten zijn wel dezelfde als die tegen Portugal, ik wil niet zeggen dat dat slecht is, maar ik vond tegen Portugal dat de VAR had moeten tussenkomen in die fase met Pepe.
VAR: Bastian Dankert
VAR: Christian Dingert
VAR: Christian Gittelmann
VAR: Pawel Gil
De eerste twee zijn degenen die tellen. Gittelmann doet niets anders dan buitenspelfases (op het EK worden ook alleen maar lijnrechters gebruikt daarvoor, geen refs) volgen en de vierde zit daar als aanvullend hulpje indien er iets zou mislopen, gewoon omdat ze nu eenmaal allemaal bijeen in Zwitserland zitten en ge met vier wel kunt kaarten tijdens de rust.
Dankert is degene die betwistbare fases controleert, zeg maar de "echte" VAR zoals we die ons voorstellen. Dingert degene die de match live blijft volgen als Dankert iets controleert in herhaling, en andere fases daarna doorgeeft. Op zich is de belangrijke positie voor reviews dus vervangen tegenover Portugal.
Verder was het eigenlijk niet doenbaar om naar die fase van Pepe te kijken op het schermpje. Hij gaat fors in, maar het is net te weinig. Het was te veel duwen met de elleboog in plaats van slaan om daar duidelijk over te gaan op rood in een review, we zullen dat maar Pepe's ervaring noemen. Spijtig, ik had het Pepe ook wel gegund. Dan komt de tackle op De Bruyne inderdaad meer in aanmerking, maar ik gok omdat het niet tackelende been was dat zijn enkel doet omslaan dat ze het bij geel gelaten hebben. Ook hier weer spijtig.
Gisteren het verhaal over Verheyen z'n kat gehoord?
Dat was weer van die typisch flauwe Karlzever, maar met Verheyen zijn ze toch met hun gat in de boter gevallen bij de VRT hoor. Wie had gedacht dat die houten Klaas als speler zoveel jaar later de beste televisiefiguur in die studio's zou worden? Iedereen kent hem, ervaring als speler, ervaring als coach, altijd vrij open en eerlijk, kan dingen meteen analyseren en uitleggen op een simpele manier zonder simplistisch te worden, geslaagd kwinkslagje links en rechts, ... tien jaar terug zat die nog als "vriend van Frank Raes" stokstijf aan tafel hele afleveringen vol te zuchten met een veel te grote trui met een nog veel groter logo van Napapijri op aan.
Ruben 'de kop is er letterlijk af' Van Gucht komt wel aardig in de buurt
Hahaha, nog iemand die het zich herinnert! Zalig he.
"Leandro, de kop is eraf, LETTERLIJK!" zei Ruben, terwijl hij met een monkellachje inwendig de genialiteit van zijn taalgevoel op dezelfde hoogte als zijn instinct voor haute couture plaatst, genietend van de reflectie van zijn zelfgevonden combinatie van een polo over een hemd in het plexiglas. Ge ziet Trossard ondertussen versuft staren naar dat Playmobilmannetje en diezelfde combinatie van een polo over een hemd, denkend dat ze zelfs in Genk beter Nederlands spreken. Of zich toch tenminste minder Playmobilerig kleden.