EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is een enorm verschil tussen wat jij hier komt vertellen, namelijk dat het een dubbeltje op zijn kant was (dat gaat niemand ontkennen) en dat die 'als' verhaaltjes praat tegen de vaak zijn (dat weet ook iedereen) en wat andere sujetten komen doen, namelijk reacties uitlokken omdat ze dat leuk vinden en tegendraads doen om tegendraads te doen.

Ik denk dat de meeste mensen hier gerust een deftige discussie willen aangaan over onze kansen tegen Italië. En dat je helemaal niks naar je hoofds geslingerd gaat krijgen als je met deftige argumenten afkomt waarom die kansen niet groot zouden zijn. Maar als je 15 keer opnieuw gaat liggen verkondigen dat we roemloos ten onder gaan gewoon omdat we tegen Portugal eigenlijk al hadden moeten verliezen, je niet kan/wil zien dat we de gehele eerste helft gewoon perfect onder controle hadden en dan ook nog eens gaat zeggen dat buiten Courtois er eigenlijk niemand van de RD goed was dan ken je imo te weinig van voetbal om hier te discussiëren of ben je gewoon een troll. Beiden zijn redenen om hier niet te komen vind ik.

Dat heeft trouwens hoegenaamd niks met chauvinisme te maken. Er worden hier wel meer landen besproken, met hun goede en slechte kanten, en daar is men het ook niet altijd eens. En toch gaat dat, want die flamers weten dat ze geen reactie krijgen als ze een ander land scheef gaan liggen verwijten dus doen ze het niet.

OK, makes sense, kan ik me wel in vinden.
Edit : Ook in Creeping Death zijn post.

Als ze hun spel niet kunnen spelen uit angst neergemaaid te worden waar de ref niets aan doet maar tegelijkertijd hun fouten wel bestraft is dat niet zo fair.

En feit dat ze in tweede helft al stilletjes aan begonnen te denken aan de volgende match dus geen kwetsuren maar ook geen gele (of rode) kaarten wilden hebben.

Verre van beste match van de RD maar gewonnen en dat is het belangrijkste.
Zelfs nu zitten we met 2 geblesseerden.

Italië gaat anders zijn. Of we gaan winnen weet ik niet. Daarvoor zal spel inderdaad wel beter moeten zijn maar we gaan vrijdag zien.

Ben geen fervente poster in dit subforum, maar na het lezen van de voorgaande pagina's denk ik dat veel mensen vergeten dat voetbal geen exacte wetenschap is, en er altijd wel een gezonde portie geluk nodig is in een tornooi. Dat geldt voor elke ploeg. Je kan die wedstrijd dan nog kapot analyseren, het had even goed Portugal kunnen zijn. Het lot was ons beter gezind en we scoren een wereldgoal. Op naar de volgende.

Eerlijk is eerlijk, indien de rollen omgedraaid waren voelden we ons waarschijnlijk ook bepikt na zoveel kansen.

Italië: voor mij dé overtuigendste ploeg dit EK. Verschiet ervan hoeveel snelheid er in hun spel zit. Ik vrees voornamelijk dat net het tegenovergestelde ons de das kan omdoen. Vind ons over de hele lijn te traag in de opbouw. Gelukkig loopt onze beer daar op de nummer 9-positie. Hopend op een klasseflits van De Bruyne en Lukaku, mooi voetbal hoeft voor mij niet.

Niet voor niets dat de enige kansen voor Portugal die vrije trap van Ronaldo, die klutsbal op de paal en die doorgekopte bal waar Courtois eerder op de bal is dan die Portugees waren.
Ge vergeet die open kopkans van Ruben Dias, dat was misschien nog de beste van allemaal. Gelukkig voor ons kopt die die kogel recht op Courtois.

Reden te meer dat MrKend54l zijn post toch niet volledig van de pot gerukt is? Snap niet waarom die plots moet gaan biljarten of niks van voetbal kent, beetje vreemde post.
Op de duur wordt ge dat beu dat het altijd dezelfde accounts zijn die ge kunt verwachten met van die stunts. Altijd iets tegenstrijdig posten, meestal zonder iets van onderbouwing of inzicht in de situatie zoals ook hier weer, met dat typische toontje. Het is altijd iets. Ik ben al blij dat Van Aert geen voetballer is, of Dave Grohl niet de keeper van de tegenstander, we hadden het weer mogen horen. Die Elvisaccount is momenteel geband dus die zijn superposts sparen we op voor de finale moesten we die halen, vrees ik. Toch als hij dan op de computer mag van zijn vader, want die zullen ze ook wel delen natuurlijk.

Daarbij: als de moderatie zegt dat we het zelf maar moeten oplossen hier, dan zal dat op die manier gebeuren. En als ge de reacties bekijkt, is het blijkbaar nog de juiste.

Even terug naar de nationale ploeg: ik zag gisteren de discussie over Doku in de andere thread maar denk dat het logischer is dat die hier gevoerd wordt.

Ten eerste zou ik niet snappen dat Martinez in de achtste finales met een 1-0 voorsprong en zeer veel ruimte Doku niet durft brengen, maar dan wel in een kwartfinale zou starten tegen een verdediging die al sinds 2020 geen goal meer geslikt heeft. vorige match na lange tijd pas een doelpunt incasseerde op een corner (sorry @Wilcao). Dat houdt géén steek, op geen enkel vlak, zeker niet als De Bruyne gewoon zal spelen.

Ten tweede, als ge bovenstaande toepast op Martinez zijn aanpak met een kleine kern: Doku speelde de eerste twee matchen niet. In Rusland speelden de spelers die in de eerste twee matchen niet speelden ook niet in de KO-fase (buiten tien minuten Vermaelen tegen Brazilië omdat we moesten barricaderen). Om nog even een extra punt te maken over dat beperkt gebruik van de kern: in de groepsfase in 2018 wisselde hij telkens drie keer maar in de KO slechts telkens twee keer als we Batshuayi in de extratijdpaniek tegen Frankrijk niet mee rekenen. Tegen Portugal gebeurde hetzelfde: slechts drie wissels, waarvan ook al eentje in blessuretijd, terwijl het in de groepsfase elke match er vier waren.

Lijkt me dus uitgesloten dat Doku start als ge die puzzel legt. Ik zou zelfs eerder neigen naar 'Doku speelt de hele match niet' dan naar 'Doku start'. En neen Anderlechtboys en aanverwanten, ik ben geen grote fan van Doku maar hij is wel de ideale speler om in te brengen bij een voorsprong dus ik vind dat geen goede zaak.

Met alle respect voor Doku, maar die jongen mist toch nog een beetje de zuivere ervaring die nodig is.
Hij is heel gretig om zich te tonen, en dat kunnen we gebruiken als de wedstrijd meer open valt omdat we voor staan.
Maar hem laten starten zou ik zeker niet doen. Ik acht de kans dan ook klein dat hij start. Tevens denk ik ook niet dat hij speelminuten krijgt bij een wissel.

Ik vraag me wel af wat het 'plan B' is indien we zouden achterkomen en op het einde echt moeten aanvallen?
Benteke? :unsure: (zou me niet eens verbazen)

En ook benieuwd naar de tactiek van Italië. De vorige matchen was dat altijd hoge pressing ('hoog' in de zin van hoge intensiteit) op het middenveld... maar ze weten dat Romelu gevaarlijk is als hij in de rug van de verdediging ruimte krijgt om te lopen.

Het wordt gewoon een interessante match :) Is het al vrijdag?

Ik vraag me wel af wat het 'plan B' is indien we zouden achterkomen en op het einde echt moeten aanvallen?

En ook benieuwd naar de tactiek van Italië. De vorige matchen was dat altijd hoge pressing ('hoog' in de zin van hoge intensiteit) op het middenveld... maar ze weten dat Romelu gevaarlijk is als hij in de rug van de verdediging ruimte krijgt om te lopen.

Dat is de grote vraag : wie gaat er aanpassen aan wie?
Moeten wij ons aanpassen aan Italië? In sé zouden we het moeten aankunnen met ons systeem met witsel erin.
Gaat Italië bang zijn van Lukaku in hun rug? Zeker als KDB gaat spelen maar dan nog hebben we een Tielemans die zulke passes kan geven.
Of gaan ze gewoon hun spel spelen maar dan gaan ze bang zijn van de counters.

Plan B in een knock out fase op het einde is alle man naar voren en zoveel mogelijk op doel schieten hopen dat ze erin gaan.

Dat is de grote vraag : wie gaat er aanpassen aan wie?
Moeten wij ons aanpassen aan Italië? In sé zouden we het moeten aankunnen met ons systeem met witsel erin.
Gaat Italië bang zijn van Lukaku in hun rug? Zeker als KDB gaat spelen maar dan nog hebben we een Tielemans die zulke passes kan geven.
Of gaan ze gewoon hun spel spelen maar dan gaan ze bang zijn van de counters.

Plan B in een knock out fase op het einde is alle man naar voren en zoveel mogelijk op doel schieten hopen dat ze erin gaan.
+ Alderweireld geeft ook soms van die 'quarterback' lange ballen op Lukaku.

Man man, ik hoop dat Lukaku zo een dag heeft dat hij niet verdedigbaar is :)

Het wordt gewoon een interessante match :) Is het al vrijdag?
De Italianen zullen zeker niet zo hoog spelen als de voorbije matchen. Ik verwacht dat ze gaan spiegelen, en Spinazzola en Chiesa tegen Meunier en T. Hazard gaan zetten.

Dat gaat toch de sleutel zijn om de match open te breken denk ik. Een goeie Lukaku en ons middenveld die hem een paar keer kan aanspelen.
Hopen op ruimte in de rug van oa Spinazzola he. Al werkt dat natuurlijk langs beide kanten... Meunier gaat namelijk afzien tegen die gast. Ik vrees dat we deze match Castagne echt wel gaan missen. Defensief schat ik die toch nog altijd hoger in dan (deze) Meunier.

Italië speelt dan wel een pak offensiever dan we van hen gewoon zijn, tzijn nog altijd geen krabbers achteraan. Ik zou er dan ook niet graag tegen achter komen. Gelukkig lijken ze wel altijd wat kansen nodig te hebben om een goal te maken.

Het is kwestie van niet overlopen te worden. Als Martinez dat kan verhelpen door bv. Meunier niet weer tegen 2 tegenstanders te laten zwemmen, kunnen de rollen even goed omgekeerd zijn. Het is misschien niet de beste Meunier maar lopen en druk zetten kan die wel.

+ Alderweireld geeft ook soms van die 'quarterback' lange ballen op Lukaku.

Tegen Italië zou die kans wel eens groot kunnen zijn, ik denk wel dat hij iets ga willen laten zien, natuurlijk ze kennen hem daar goed dus ik zou er niet van verschieten dat ze er een paar man rond zetten.

Het is hier nog niet bijster veel veranderd zo te zien. Veel van de pot gerukt gezwets, latente agressie en doorgaans Gavin die de stem van de rede moet spelen - maar dan toch genegeerd wordt door wie er beter naar kan luisteren.

Bon, ik denk dat we voorlopig mogen spreken van een geslaagd EK. We hebben doorgaans niet flitsend gespeeld, maar we hebben toch wel prima combinatievoetbal op de mat gelegd wanneer het daarvoor tijd was. Als ik onze verdediging bekijk verschijnen er een paar zweetparels op mijn voorhoofd en in mijn bilnaad, maar het is al bij al toch redelijk goed geweest. Als Castagne gezond is denk ik dat we de matchen nog een stuk vlotter en meer secuur afronden, zeker tegen een land zoals Portugal. Want Meunier is altijd een coinflip met hoe die opdaagt. Tegen Portugal verzoop die jongen redelijk fel, terwijl hij toch al vaak heeft bewezen dat hij de kwaliteit heeft.

Wat hebben we uiteindelijk weggegeven dit EK? Bitter weinig. Ook topland Portugal heeft eigenlijk weinig gedaan, behalve sterk aandringen. Ik vind dat een klein mirakel als ge ziet wie onze trainer is. Martinez is beter dan Wilmots, maar het scheelt niet al té veel eerlijk gezegd. Op Martinez zijn palmares staat vooral : Nainggolan wegpesten. Voor de rest hebben we vooral kunnen teren op onze karrenvracht aan talent.

Dit EK is niet veel anders. Martinez heeft zijn systeem en het werkt wel 'redelijk' doorgaans, maar hij brengt quasi geen enkele wedstrijd iets nieuws. Hij staat er altijd naar te kijken alsof het magisch beter zal gaan wanneer het niet werkt. Behalve soms met twee spitsen spelen in de laatste 5 minuten gebeurt er nooit een tactische ingreep. En als ik zijn wissels zie, voel ik me vaak alsof ik in een fever dream zit. Tegen Portugal was dat weer hetzelfde liedje. Wij waren aan het kraken onder druk, Lukaku was zo ver weg dat de stewards al preventief de defibrilators aan het zoeken waren, Eden was ook helemaal op en is gemaakt van een matige kwaliteit van piepschuim, Mertens was afschuwelijk en ons centrale middenveld kon dringend wat versterking/nieuwe longen gebruiken. Ik geloof dat wij 1 wissel binnen de 90 minuten hebben gebruikt? Waarom breek je het tempo niet even? Waarom pak je geen 30 seconden in de verlengingen met een wisseltje? Waarom breng je geen diepgang met Doku?

Verder wordt het vertrouwen van spelers zo snel ondermijnd. Denayer is intrinsiek echt wel veel beter dan Boyata maar die maakt helaas een fout bij zijn eerste kans. Die zien we dan niet meer terug. Carrasco speelde niet optimaal, maar als iemand een heel seizoen heeft geoefend om een ploeg zoals Portugal te verschalken is hij het wel. Dat wordt totaal niet in acht genomen. En die is zijn basisplek telkens zo snel kwijt. De Thorgan switch is nu goed uitgepakt achteraf gezien, maar die speelde ook geen bijster gelukkige wedstrijd buiten zijn goal. Op het einde kwam die bovendrijven met enkele scherpe defensieve acties, maar ik heb toch wel veel afschuwelijke passes van hem gezien met balverlies als gevolg. Bon, Carrasco heeft geen top invalbeurt er op zitten, maar het was wel een enorm hectisch slot.

Dat gezeik op De Bruyne gooi ik mee op de hoop van de kritiek op ons spelniveau. De Bruyne is onze topspeler, maar dat betekent niet dat hij élke wedstrijd een hattrick scoort of een assist geeft die in een YouTube compilatie komt. Als ik ons middenveld (of eigenlijk gehele ploeg) zie spelen valt er doorgaans op dat er één speler quasi constant beweegt én in balbezit snel goede passes verstuurt of slim ruimtes benut die hij heeft gezien alvorens hij de bal krijgt. En ge moet maar eens nagaan hoe vaak er totaal geen beweging er in de ploeg zit. Met De Bruyne in de ploeg is er telkens veel meer dreiging. Elke counter is oppassen voor onze tegenstander, want aan de bal verstuurt hij de juiste ballen en zonder bal aan de voet duikt hij vaak op wanneer hij er moet zijn. Met De Bruyne speelt de tegenstander altijd wat angstiger. En soms speelt die wat minder, kan gebeuren. Geen enkele ploeg heeft dit EK consistent topprestaties geleverd.

En meestal is het een goede voorbode als ge uw kutwedstrijden relatief comfortabel weet te winnen. Ik denk dat we tegen Italië normaliter goed voor de dag gaan komen. De openingsfase is altijd even bibberen bij ons, maar bij Bonucci kan ge toch ook altijd rekenen op een klein herseninfarct per wedstrijd en zeker als Chiellini niet aan zijn touwtjes trekt.

Laatst bewerkt:
Degryse en Boskamp opteren alletwee voor Carrasco en Doku/Mertens als vervangers voor Hazard en De Bruyne. Snelders kiest voor Praet of Den Doncker.

Wilmots was bondscoach in de wedstrijd tegen Wales en niet Martinez. En Denayer is gewoon gestart in de laatste match tegen Finland ondanks zijn fout. Martinez is wel een klasse beter dan Wilmots maar dat is ook niet moeilijk natuurlijk.

Wilmots was bondscoach in de wedstrijd tegen Wales en niet Martinez. En Denayer is gewoon gestart in de laatste match tegen Finland ondanks zijn fout. Martinez is wel een klasse beter dan Wilmots maar dat is ook niet moeilijk natuurlijk.
Tegen Finland ging vooral spelen: enerzijds wie dit EK niet meer in actie ging komen en anderzijds onze drie verloren zonen + de topschutter. Dat van Wales klopt, dan staat er eigenlijk alleen maar Nainggolan wegpesten op zijn palmares. Bij deze is dat gecorrigeerd, ge mag de eer opstrijken.

Degryse en Boskamp opteren alletwee voor Carrasco en Doku/Mertens als vervangers voor Hazard en De Bruyne. Snelders kiest voor Praet of Den Doncker.
Ik zou Praet zetten ipv van De Bruyne. Dat is toch een soort van KDB van de Action en ondanks dat het wat respectloos overkomt is dat eigenlijk totaal geen zonde. Speelt bij Leicester ook steevast zijn matchen, heeft een goede pass en hij is de intensiteit van de duels gewend. Ik hoor Leicester fans ook heel lovend over hem spreken. En als je voor Praet kiest ipv Tielemans naar voor schuiven na Dendoncker in te passen heb je misschien kans dat de aanwezigheid van Praet helpt om Tielemans beter zijn draai te laten vinden. Maar goed, dat is altijd theorie eerst.

Voor Hazard is de meest logische vervanger Carrasco. Doku is volgens mij een heerlijke wissel om te benutten wanneer de ruimtes openvallen nadat er wat tijd is gepasseerd. Plus Doku is nog bezig om resultaat in zijn spel te krijgen, zijn jeugdige naïviteit kan wel helpen (zoals bij Origi indertijd) om rustig te blijven maar bij zo een holderdebolder winger die vooral op de brommer zit is dat minder vanzelfsprekend.

Laatst bewerkt:
Tegen Finland ging vooral spelen: enerzijds wie dit EK niet meer in actie ging komen en anderzijds onze drie verloren zonen + de topschutter. Dat van Wales klopt, dan staat er eigenlijk alleen maar Nainggolan wegpesten op zijn palmares. Bij deze is dat gecorrigeerd, ge mag de eer opstrijken.

Ik zou Praet zetten ipv van De Bruyne. Dat is toch een soort van KDB van de Action en ondanks dat het wat respectloos overkomt is dat eigenlijk totaal geen zonde. Speelt bij Leicester ook steevast zijn matchen, heeft een goede pass en hij is de intensiteit van de duels gewend. Ik hoor Leicester fans ook heel lovend over hem spreken. En als je voor Praet kiest ipv Tielemans naar voor schuiven na Dendoncker in te passen heb je misschien kans dat de aanwezigheid van Praet helpt om Tielemans beter zijn draai te laten vinden. Maar goed, dat is altijd theorie eerst.
Als je Vermaelen zag spelen kan je toch niet zeggen dat Denayer onterecht op de bank zat. We moeten niemand afrekenen op 1 fout, maar we moeten hem niet gaan belonen voor zijn slechte match. Ik vond hem los van de goal op zijn kap ook echt niet goed spelen.

Nainggolan heeft de afgelopen jaren nu ook niet meteen het ongelijk van Martinez bewezen. Ik zou zeggen dat Martinez toch ook de match tegen Brazilië op zijn palmares mag zetten, dat was echt wel goed gedaan.

Praet is op zich een goede vervanger voor De Bruyne, maar heeft dit jaar wel heel weinig gespeeld vind ik. Daar ben ik toch ook niet gerust in.

Ik geloof eigenlijk niet in Doku voor dit EK. Volgens mij loopt die in matchen als tegen Italië defensief verloren, en kan hij offensief wel in goede posities komen door zijn snelheid maar zal hij de verkeerde keuzes voor de laatste pass/afwerking maken.
Hij mag gerust mijn ongelijk bewijzen.

dus hij kreeg zijn kans nog na zijn fout?
En Vermaelen heeft het gewoon zeer goed gedaan. Geen enkele reden om nu te gaan klagen over het niet opstellen van Denayer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan