EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
En toch, als het nu weer geen prijs wordt zal België toch met het gevoel achterblijven dat de gouden generatie gekomen en gegaan is, zonder echt iets te presteren.
Zonder iets te presteren?

Een derde plaats op een WK is toch wel een absolute topprestatie. En dan nog eens met heel leuk voetbal.

Om een landenkampioenschap zijn zoveel factoren belangrijk. Helemaal geen schande als je die eindprijs niet haalt in mijn ogen.

Dat geniale Nederland vanop het WK98, met al die legendarische Ajax spelers, heeft ook geen prijs gewonnen. Toch herinner ik ze mij als een prachtige ploeg met mooie prestaties.

Net zoals ik deze generatie van ons zal herinneren als een prachtige generatie die prachtige prestaties wist te leveren. Met of zonder prijs.

Ik vind ook dat we zeer blij mogen zijn met wat we gezien hebben de laatste jaren. Herinnert niemand zich de jaren 2007-2008 toen we gelijkspel speelden tegen Finland en Kazachstan en afgedroogd werden door elke degelijke ploeg, toen we aan geen enkel groot toernooi meededen.

We mogen zeker tevreden zijn, maar het zou inderdaad zonde zijn om als nummer één op de FIFA-ranglijst sinds 2015 geen prijs te hebben gepakt. Derde op het WK, allemaal goed en wel, maar dit is de gouden generatie en we willen gewoon een beker zien. Punt.

We mogen zeker tevreden zijn, maar het zou inderdaad zonde zijn om als nummer één op de FIFA-ranglijst sinds 2015 geen prijs te hebben gepakt. Derde op het WK, allemaal goed en wel, maar dit is de gouden generatie en we willen gewoon een beker zien. Punt.
De realiteit is dat het zo simpel niet is, al was het maar omdat ge met zo'n generatie eigenlijk maar twee echte momenten hebt om echt te oogsten, en dat is wanneer ze op haar hoogtepunt is. Beweren dat deze groep een prijs moét pakken om geslaagd te zijn is volledig van de pot gerukt.

Ik vind ook dat we zeer blij mogen zijn met wat we gezien hebben de laatste jaren. Herinnert niemand zich de jaren 2007-2008 toen we gelijkspel speelden tegen Finland en Kazachstan en afgedroogd werden door elke degelijke ploeg, toen we aan geen enkel groot toernooi meededen.
Misschien toch niet toevallig de periode waarin ik de basis heb gelegd voor mijn alcoholprobleem.

Zonder iets te presteren?

Een derde plaats op een WK is toch wel een absolute topprestatie. En dan nog eens met heel leuk voetbal.

Om een landenkampioenschap zijn zoveel factoren belangrijk. Helemaal geen schande als je die eindprijs niet haalt in mijn ogen.

Dat geniale Nederland vanop het WK98, met al die legendarische Ajax spelers, heeft ook geen prijs gewonnen. Toch herinner ik ze mij als een prachtige ploeg met mooie prestaties.

Net zoals ik deze generatie van ons zal herinneren als een prachtige generatie die prachtige prestaties wist te leveren. Met of zonder prijs.
Natuurlijk hebben ze geweldige matchen gespeeld, en natuurlijk hebben ze zeer mooi voetbal gebracht. Maar kom, het gevoel leefde de laatste jaren toch wel echt van "nu of nooit". Dat kan je toch niet ontkennen. En het kan natuurlijk ook nog gewoon.

De realiteit is dat het zo simpel niet is, al was het maar omdat ge met zo'n generatie eigenlijk maar twee echte momenten hebt om echt te oogsten, en dat is wanneer ze op haar hoogtepunt is. Beweren dat deze groep een prijs moét pakken om geslaagd te zijn is volledig van de pot gerukt.

Tis dat, en nogmaals, in de knock-out fase van zo'n toernooi hangt er heel veel af van details en geluk.

Ik vergelijk dat met bv. ManCity en PSG die nog altijd de Champions League niet hebben kunnen winnen, ondanks het feit dat ze beiden een geweldige selectie hebben. En dat werkt dan nog met heen- en terugwedstrijden. Op het EK en WK voor landen is het 1 mindere match = gedaan.

Natuurlijk hebben ze geweldige matchen gespeeld, en natuurlijk hebben ze zeer mooi voetbal gebracht. Maar kom, het gevoel leefde de laatste jaren toch wel echt van "nu of nooit". Dat kan je toch niet ontkennen. En het kan natuurlijk ook nog gewoon.
Dat "nu of nooit" gevoel leeft idd wel. Maar goed, als het geen prijs wordt, dan is het maar zo. Ik heb in ieder geval toch al hard genoten van de voorbije periode. Matchen zoals tegen Brazilië ga ik niet snel vergeten. Zeker de mensen die ook de periode tussen 2002-2012 gevolgd hebben, genieten hier nog eens zo hard van volgens mij.

Ik herinner mij nog het moment op het EK U21 (toen ze ook het OS-ticket afdwongen). Die eerste match tegen Portugal, speelden ze een voetbal dat ik nog nooit gezien had van de Belgen (want in de jaren 90 was het nu ook niet bepaald sprankelend). Niet dat het sindsdien altijd top is geweest of niet-frustrerend, maar uiteindelijk hebben ze er toch al meer uitgehaald dan ik 5-6 jaar terug nog aan het hopen was.

4 toernooien op rij de kwart finale halen is gewoon een erg sterke prestatie.

Deze groep voetballers gaat de geschiedenisboeken in als de succesvolste uit onze voetbalgeschiedenis.

Voor deze generatie is het nu of nooit ja, gezien de meeste spelers hun leeftijd. Maar volgend jaar is het dan nog eens nu of nooit, op het wk. En zo kan je blijven gaan.

En er komen nog generaties aan met talent. Zoals in begin jaren 2000 wordt het wss nooit meer. Daarvoor wordt er dezer dagen te goed met jeugd gewerkt bij de meeste clubs in België.

tuurlijk is het geen schande om niet eens een WK of een EK te winnen.
't Is en blijft een wereldsport en er spelen heel veel externe factoren mee.
Maar zoals altijd staan er weer een paar klaar om hen als 'chokers' aan te duiden zodra ze eruit liggen
(ja, ik kijk naar u @jdenaeghel! :unsure: )

4 toernooien op rij de kwart finale halen is gewoon een erg sterke prestatie.
Jep, van de laatste 4 toernooien kunnen enkel Frankrijk en Duitsland hetzelfde zeggen. (En deze ploegen moeten nog eerst hun 8e finale winnen natuurlijk :p ) Toch niet mis om tussen deze 2 grootmachten te staan lijkt me.

Jep, van de laatste 4 toernooien kunnen enkel Frankrijk en Duitsland hetzelfde zeggen. (En deze ploegen moeten nog eerst hun 8e finale winnen natuurlijk :p ) Toch niet mis om tussen deze 2 grootmachten te staan lijkt me.

Duitsland heeft de groepsfase niet overleefd op het WK.

Eigenlijk heb ik nooit begrepen waarom er wordt gewerkt met 1 hoofdtrainer die als een dictator de opstelling, tactiek en wissels beslist. Het gaat goed? allemaal door de coach, het gaat slecht? allemaal door de coach. Lijkt me vooral om iemand te hebben die ze kunnen buiten gooien als het slecht gaat. Nuja, misschien luistert Martinez wel naar T2/3 maar zijn ze ook te zwak tactisch of gewoon puppy's die hem niet durven tegen spreken.
Over zijn zwakke punten ga ik akkoord met wat hier gezegd is maar wat hij wel goed doet is de spelers in dit soort matchen scherp en gemotiveerd te krijgen, iets wat toch ook al anders geweest is.

Die fase waar KDB zicht blesseert is toch maar raar, hij zet zelf zijn linkervoet enorm naar buiten gedraaid precies?

Ik vraag me toch vaak af hoeveel mensen hier eigenlijk nooit naar voetbal kijken, maar nu hun mening op dit forum neerschrijven alsof ze expert zijn :p

Gezien de voetbaltopics doorheen het jaar redelijk dood waren, heel veel denk ik :unsure:

Tja, "niks gepresteerd".
Ik ga eerlijk zijn: Als we na het volgende WK uiteindelijk niets gewonnen heb, zal dat ook altijd een teleurstelling zijn voor mij. En ik kijk al sinds mijn 6de ofzo (ben er 42 nu) naar de Duivels. Dus ik weet wel waar we van komen. En het WK in 2018 niet winnen, kan ik mee leven. Ge gaat er in de halve finale uit tegen de latere winnaar. En als we er dit jaar na een goede match uitliggen tegen Italië of daarna Frankrijk, kan ik er ook mee leven. Dat is voetbal, ge zijt nu eenmaal met meer toplanden en eruit liggen kan nu eenmaal gebeuren.

Maar eruit gaan tegen Argentinië dat toen nog net niet op toerental was of heel het EK2016 te beginnen met de match tegen Italië ... Tja, daar zal ik nooit mee kunnen leven. Nooit.

Tja, "niks gepresteerd".
Ik ga eerlijk zijn: Als we na het volgende WK uiteindelijk niets gewonnen heb, zal dat ook altijd een teleurstelling zijn voor mij. En ik kijk al sinds mijn 6de ofzo (ben er 42 nu) naar de Duivels. Dus ik weet wel waar we van komen. En het WK in 2018 niet winnen, kan ik mee leven. Ge gaat er in de halve finale uit tegen de latere winnaar. En als we er dit jaar na een goede match uitliggen tegen Italië of daarna Frankrijk, kan ik er ook mee leven. Dat is voetbal, ge zijt nu eenmaal met meer toplanden en eruit liggen kan nu eenmaal gebeuren.

Maar eruit gaan tegen Argentinië dat toen nog net niet op toerental was of heel het EK2016 te beginnen met de match tegen Italië ... Tja, daar zal ik nooit mee kunnen leven. Nooit.
Mja, Wales gaat niemand snel vergeten, vrees ik...

Met Argentinië heb ik niet zoveel problemen. Eerste eindronde voor deze groep op dat niveau. Het blijft wel Argentinië (dat later ook vice-kampioen werd). We hebben die wedstrijd wel niet goed gespeeld nee, dat wel. Blijft toch wel wat zonde dat we dat EK 2012 niet gehaald hebben, want dat had gewoon perfect gekund.

Blijft toch wel wat zonde dat we dat EK 2012 niet gehaald hebben, want dat had gewoon perfect gekund.

Soms word ik rillend wakker met een vreemde echo in mijn oren van Filip Joos die vol ongeloof en ontzetting "Bailly, nee!" roept bij de 4-4 van Oostenrijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan