EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar als er dan een late goal valt riskeer je om zonder Hazard en De Bruyne verlengingen en eventueel penalties te moeten spelen.

Ik vind het een 50/50 beslissing, Martinez heeft moeten kiezen tussen 2 risico's en spijtig genoeg loopt Hazard net dan een blessure op. Maar ik vind niet dat we Martinez dat mogen verwijten.
Check mijn laatste zin ;)
Met een Hazard die piepedood zit geraak je ook niet ver in die verlengingen :)

Het is uiteraard praat tegen de vaak dat hij zichzelf blesseert, maar zijn bobijn was ook gewoon af. Logisch ook als je al meer dan een jaar quasi geen matchen hebt gespeeld met enige intensiteit. En als hij zich niet blesseert laat Bobby hem gewoon staan tot de arbiter affluit. En dat zou niet mogen, en dat staat los van die blessure.

Beste wat we nu kunnen doen is zo weinig mogelijk communiceren over de al dan niet blessures van De Bruyne & Hazard. Laat die italianen maar in het ongewisse.

Ook al gaat die vraag 100 keer gesteld worden de komende dagen.

Ik denk dat het vrijdag geen interessante match gaat worden. Wij scoren altijd en de Italianen kregen de laatste match nog ene erin.

We hebben nu 4 tornooien op rij minstens de kwartfinale gehaald... Zo'n reeks gaan we wellicht nooit meer neerzetten (of toch al niet in mijn leven denk ik... :unsure: ) Laat ons hopen dat die reeks nog zeker met minstens 1 tornooi verlengd gaat worden.

We hebben nu 4 tornooien op rij minstens de kwartfinale gehaald... Zo'n reeks gaan we wellicht nooit meer neerzetten (of toch al niet in mijn leven denk ik... :unsure: ) Laat ons hopen dat die reeks nog zeker met minstens 1 tornooi verlengd gaat worden.
Goh. Mijn grootvader dacht dat eerst na het EK '80 en dan na Mexico '86 ook. Nu is die 83 en kan die op z' n oude dag nog genieten van het meest getalenteerde België dat hij in z'n leven heeft gezien. Je weet nooit.

(maar een knappe reeks is het zeker wel)

Dendoncker naast Witsel hé. En dan Youri een rij vooruit op de positie van KDB om wat met pasjes te strooien of een kanonskogel op doel te schieten, zo zou ik het gedaan hebben.

Praet had ook gekund, maar Trossard is echt een keuze uit armoede imo (net als Vanaken).

Roepen voor Dendoncker in te brengen om dan Trossard op het niveau van Vanaken te plaatsen. Nu nog zeggen dat Jordan Lukaku eigenlijk wingback had moeten zijn en ge krijgt een prijs.

Ik had nu wel Carrasco gezet ipv Mertens, dus ook niet zomaar Trossard. Maar Trossard een keuze van armoede vinden, is toch heel wat niet gevolgd te hebben. Was zelfs op een positie die volledig niet de zijne is geen ramp tegen Finland.

Niets mis mee, maar niet wat we op dat moment nodig hadden op die positie (Mertens ook niet, laat dat duidelijk zijn).

Beste wat we nu kunnen doen is zo weinig mogelijk communiceren over de al dan niet blessures van De Bruyne & Hazard. Laat die italianen maar in het ongewisse.

Ook al gaat die vraag 100 keer gesteld worden de komende dagen.

Tot wanneer mogen ze de basisspelers doorgeven?

Op zich was dat ook mijn eerste gedacht : als KDB en/of Hazard zeker speelklaar zijn vrijdag gewoon erover zwijgen.
Laat Italië in de waan dat ze eventueel niet tegen hen zouden moeten staan.

En toch, als het nu weer geen prijs wordt zal België toch met het gevoel achterblijven dat de gouden generatie gekomen en gegaan is, zonder echt iets te presteren.

Tot wanneer mogen ze de basisspelers doorgeven?

Op zich was dat ook mijn eerste gedacht : als KDB en/of Hazard zeker speelklaar zijn vrijdag gewoon erover zwijgen.
Laat Italië in de waan dat ze eventueel niet tegen hen zouden moeten staan.
Gemiste kans om ze niet in een rolstoel uit het vliegtuig te halen vannacht! :s

Gemiste kans om ze niet in een rolstoel uit het vliegtuig te halen vannacht! :S

ieder voordeel is een voordeel, hoe klein het ook is.
Als het nu gewoon geen info geven is waardoor Italië met meerdere strategieën rekening moet houden dan heb je toch een klein voordeeltje

Beetje mist spuien over KDB en Hazard, waarom niet inderdaad :p
Italianen zijn wel slim genoeg om met alle scenario's rekening te houden he, tactisch altijd sterk.

1 van de slechtste wedstrijden ooit dan nog. :)

Dan zou ik toch eens kijken naar mathematisch kan het nog. Om je geheugen even op te frissen.

Je schakelt hier wel 1 van de beste ploegen van het tornooi uit. Dit zonder je beste speler de 2 de helft. Dan slaan uitspraken als slechtste match ooit toch echt nergens op.

Inderdaad, we moeten niet te negatief zijn (maar ook niet te positief).
Het gaat toch over Portugal he, niet Tsjechië (hahahaha).

Ik wil ook die 2e helft nog wel eens zien als KDB wel nog mee zou doen. Gisteren bevestigde voor mij gewoon dat we zonder hem een andere ploeg zijn (en verre van favoriet). Zie ook Denemarken in de eerste helft.

ieder voordeel is een voordeel, hoe klein het ook is.
Als het nu gewoon geen info geven is waardoor Italië met meerdere strategieën rekening moet houden dan heb je toch een klein voordeeltje
Akkoord hoor, maar voor hetzelfde geld doen ze het omgekeerde: luid verkondigen dat zowel Eden als Kevin 100% fit geraken en nul last hebben, terwijl ze in werkelijkheid met inspuitingen en half gedrogeerd op het veld verschijnen (zoals Mbappé in 2018 met zijn rug).

Maar als er dan een late goal valt riskeer je om zonder Hazard en De Bruyne verlengingen en eventueel penalties te moeten spelen.

Ik vind het een 50/50 beslissing, Martinez heeft moeten kiezen tussen 2 risico's en spijtig genoeg loopt Hazard net dan een blessure op. Maar ik vind niet dat we Martinez dat mogen verwijten.
En wat gaat ge doen met een Hazard die niet meer kan lopen in 2x 15 minuten? Da's letterlijk met 9 tegen 11 spelen dan hé, aangezien Driesje (ook letterlijk) geen bal goed geraakt heeft.

Trossard ook gewoon PL-speler en daar titularis. Niks mis mee.
Maar op dít niveau (eindronde landentornooi) heeft hij quasi geen ervaring, net zoals de andere bankzitters die gesuggereerd werden. Dus ik kan Martinez' keuze wel begrijpen.

Ipv Mertens had hij idd Carrasco kunnen brengen, of eventueel E.Hazard naar rechts en dan T.Hazard/Vertongen een rijtje naar voor schuiven en dan centraal Boyota/DeNayer inbrengen.

Maar op dít niveau (eindronde landentornooi) heeft hij quasi geen ervaring, net zoals de andere bankzitters die gesuggereerd werden. Dus ik kan Martinez' keuze wel begrijpen.

Ipv Mertens had hij idd Carrasco kunnen brengen, of eventueel E.Hazard naar rechts en dan T.Hazard/Vertongen een rijtje naar voor schuiven en dan centraal Boyota/DeNayer inbrengen.
Als uw 3-mans verdediging eigenlijk gewoon steengoed staat te spelen brengt dat ook weer gevaren met zich mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan