EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kdb stond toch exact op Mertens zijn positie? Rechts achter Lukaku, en vaak in de punt bij balverlies wat Mertens ook gewend is bij Napoli.

Het was nog een ganse helft he, ik vind het echt niet meer dan logisch dat je dan voor Mertens kiest en niet voor Trossard/Doku.
Dendoncker en Carrasco waren de alternatieven, maar met Dendoncker verander je het systeem en Carrasco speelt meestal op links en is ook niet bijster goed ingevallen.
Begrijpelijke keuze, slecht uitgedraaid. Meer is er voor mij niet aan.

We stonden heel laag teruggeduwd waardoor de balvastheid van Hazard echt wel wat nodige ademruimte gaf. Ik vond hem essentieel om de aanvalsgolven uit te houden.
De Bruyne en Mertens zijn qua profiel en invulling van dezelfde positie natuurlijk wel dag en nacht verschil.

Dat geldt voor iedereen, spijtig genoeg hebben we geen 2de De Bruyne rondlopen
Dan kan je nog altijd kiezen voor de speler die qua profiel het dichtst tegen De Bruyne aanleunt - van de mannen op de bank was dat Praet. Martinez heeft dat niet gedaan, zijn goed recht, maar het was volgens mij geen goede keuze.

Het gaat em mij overigens helemaal niet over de wissel KDB-Mertens an sich hoor. Dat is, in Martinez zijn denkwijze, een logische wissel na 50'.
Maar wat wel stoort is het gebrek aan wissels vanaf de gigantische druk + ditto ruimte na pakweg 65-70'.

Lukaku zat inderdaad niet in de match vandaag. Kan gerust aan externe factoren liggen ofzo, dat laat ik over aan kenners. Maar waarom wil hij dan per se die vrije trap nemen? Lukaku is toch meer de man om een afgevallen bal keihard in doel te kegelen, niet de man die met een sierlijke krul krul over het muurtje een keeper verschalkt?

Ik snap zijn ambitie om topscorer te worden maar iedereen moet toch een beetje zijn plaats blijven kennen imo.
I'll just leave this here.

Vs.

De ironie wil dat Lukaku hem net met meer gevoel trapt, en Vertonghen vol op de wreef.

Wel in Bobby z'n hoofd die een ranking heeft van spelers die erin mogen komen als hij denkt dat het tijd is om speler 12 of speler 13 uit de kern in te brengen.
Een goed punt! Ik moest hierbij terugdenken aan mijn post in de thread voor WK-kwalificatie:
Sond zegt dat ge niet naar een EK gaat met elf spelers, da's waar, maar er zijn er bij ons wel acht of negen die zeker aan de aftrap staan waarvan er een stuk of zeven normaal niet vervangen worden in grote matchen. Vorig WK zonder de matchen tegen Engeland ter illustratie: Tielemans 7 minuten, Thorgan Hazard 7 minuten, Vermaelen 7 minuten, Januzaj nul minuten, Dendoncker nul minuten, Batshuayi 23 minuten. Dat zijn zes spelers, of dertig procent van uw veldselectie, voor 44 minuten op vijf matchen ofte minder dan één procent. Nu is dat misschien wat meer met de vijf wissels zoals vandaag bevestigd werd voor EURO2021, maar ge begrijpt de insteek.
Dit was alweer zo een voorbeeld inderdaad. Enkel wisselen bij blessures, en die wissels zijn dan nog degenen die in die vertrouwde kleine groep zitten en misschien vijf minuutjes krijgen. Zo slecht als coach met een kern van 26 en vijf wissels, en in die omstandigheden, duidelijk niets bijgeleerd op dat vlak.

Die kritiek op Martinez vind ik toch echt enorme onzin en praat achteraf.
Da's pas onzin, de kritiek stond hier meteen na de wissel met een uitleg waarom Mertens zo een slechte wissel was. Dat ge at ondanks alles wel een goede wissel vond, dat mag.

Wat wel echte praat achteraf was, was de analyse op Sporza. Door de 1-0 uitslag plots niks aan te merken op Martinez: "Sterke coach, sterke communicator" was het verdict. Niemand durfde de olifant in de kamer niet Boskamp genaamd te benoemen. En dan maar rap naar de Tour want anders is Karl aan het wenen. Toch na wat vrouwenbasket en een kwartier lullen over Holland. Niets beter dan een epische match van de nationale ploeg af te sluiten met die drie dingen zeg!

Lukaku zat inderdaad niet in de match vandaag. Kan gerust aan externe factoren liggen ofzo
Het was letterlijk Lukaku zijn beste match van het tornooi. Spijtig van die counter, voor de rest was dat even episch als tegen Brazilië. Wat een beer gisteren.

Verder kan Lukaku best wel een vrije trap nemen, en doet die dat soms ook bij Inter. Geen idee waarom die dan "zijn plaats moet kennen" en die mogelijkheid afstaan aan iemand anders. Van de spelers op het veld op dat moment hebben enkel Tielemans, Mertens en Thorgan Hazard eens een vrije trap genomen bij hun club de laatste twee seizoenen: Tielemans en Thorgan waren kapot en Mertens moet alles geweigerd worden. Absoluut niets mis mee, al had de vrije trap zelf beter gekund.

Edit: sniped by @puni zeg.

Laatst bewerkt:
Naar de toekomst toe maak ik mij toch veel zorgen over onze verdediging. We hebben een type Pepe nodig.
Zelfs de rugby zwarte duivels hebben geen type Pepe nodig.

Een opgeblazen dancing waar het volk bestaat uit 16 jarige testosteronhopen en oude snakkers met teveel geld en te weinig verstand, daar zouden ze Pepe nog kunnen gebruiken als buitenwipper maar in t voetbal kan zelfs de lokale preminiemenploeg die best missen.

Een goed punt! Ik moest hierbij terugdenken aan mijn post in de thread voor WK-kwalificatie:

Dit was alweer zo een voorbeeld inderdaad. Enkel wisselen bij blessures, en die wissels zijn dan nog degenen die in die vertrouwde kleine groep zitten en misschien vijf minuutjes krijgen. Zo slecht als coach met een kern van 26 en vijf wissels, en in die omstandigheden, duidelijk niets bijgeleerd op dat vlak.

Kunt ge / wilt ge die statistieken vergelijken met wat enkele andere ploegen doen, of vraag ik nu te veel van u? Tot gisteren vond ik het niet zo een probleem, eerlijk gezegd.

Het was letterlijk Lukaku zijn beste match van het tornooi. Spijtig van die counter, voor de rest was dat even episch als tegen Brazilië. Wat een beer gisteren.

Verder kan Lukaku best wel een vrije trap nemen, en doet die dat soms ook bij Inter. Geen idee waarom die dan "zijn plaats moet kennen" en die mogelijkheid afstaan aan iemand anders. Van de spelers op het veld op dat moment hebben enkel Tielemans, Mertens en Thorgan Hazard eens een vrije trap genomen bij hun club de laatste twee seizoenen: Tielemans en Thorgan waren kapot en Mertens moet alles geweigerd worden. Absoluut niets mis mee, al had de vrije trap zelf beter gekund.

Edit: sniped by @puni zeg.
Be fast or be last.

Bal lag trouwens perfect voor een linksvoetige, nog een reden waarom die andere drie minder in aanmerking kwamen. En inderdaad: Wie hem niet neemt, kan hem ook niet missen.

Zelfs de rugby zwarte duivels hebben geen type Pepe nodig.

Een opgeblazen dancing waar het volk bestaat uit 16 jarige testosteronhopen en oude snakkers met teveel geld en te weinig verstand, daar zouden ze Pepe nog kunnen gebruiken als buitenwipper maar in t voetbal kan zelfs de lokale preminiemenploeg die best missen.
Jaren titularis bij Madrid en meerdere CL's gewonnen en EK in 2016 waarin hij vitale rol speelde. Zou ik geen nee tegen zeggen.

Fellaini is ook een vuile speler die graag z'n elboog gebruikte maar dat was geen punt want die scoorde vaak voor België.

:laugh:

Altijd Dendoncker of Praet toch? Snap echt niet dat ge zou roepen om Trossard of godbetert Vanaken, met alle respect voor hem maar die zal toch altijd laatste keuze zijn in deze selectie, voor wanneer het echt niet anders kan.
Dendocker is toch veel te defensief? Trossard is aanvallender en kan zowel op flank als centraal, kan mannetje voorbij maar ook goeie pas en afstandsschot

Dendocker is toch veel te defensief? Trossard is aanvallender en kan zowel op flank als centraal, kan mannetje voorbij maar ook goeie pas en afstandsschot
Dendoncker naast Witsel hé. En dan Youri een rij vooruit op de positie van KDB om wat met pasjes te strooien of een kanonskogel op doel te schieten, zo zou ik het gedaan hebben.

Praet had ook gekund, maar Trossard is echt een keuze uit armoede imo (net als Vanaken).

Dat de invalbeurt van Mertens hier nog begrijpelijk wordt genoemd, daar kan mijn hoofd niet bij. Zowel in de oefenwedstrijden als dit EK heeft ie met al zijn kansen pas gisteren zijn eerste aangekomen pass verstuurd. Bobby heeft hem al meer minuten gegeven dan Doku, Trossard en Praet sámen he.

En die vrije trap van Lukaku was best nog goed getrapt, was maar een metertje over.

Wat wel echte praat achteraf was, was de analyse op Sporza. Door de 1-0 uitslag plots niks aan te merken op Martinez: "Sterke coach, sterke communicator" was het verdict. Niemand durfde de olifant in de kamer niet Boskamp genaamd te benoemen. En dan maar rap naar de Tour want anders is Karl aan het wenen. Toch na wat vrouwenbasket en een kwartier lullen over Holland. Niets beter dan een epische match van de nationale ploeg af te sluiten dan met die drie dingen zeg!
Dit is het punt dat ik een aantal dagen geleden maakte. Bij Wilmots was het destijds krak hetzelfde. De "analisten" op Sporza die alles uitstekend vinden na een gewonnen match , tot het moment dat we eruit liggen. Dán gaan ze wel de bedenkingen maken die voetballiefhebbers vanuit hun luie zetel al veel eerder gemaakt hebben. Moeten die analisten zuurpruimen zijn en op alles commentaar hebben? Nee, ik begrijp ook dat 90% van de kijkers daar geen boodschap aan heeft, maar een béétje kritisch kijken kan toch ook geen kwaad. Het niveau in die studio is ronduit schrijnend.

Ik ben persoonlijk nog altijd de wissels van Martinez tegen Frankrijk drie jaar geleden niet vergeten. Mertens voor Dembele op het uur, wat niks uithaalde. En dan tien minuten voor tijd Carrasco erop, Fellaini eraf. Ik had op voorhand voorspeld dat hij die wissel ging doen, en ik had op voorhand gezegd wat de (negatieve) gevolgen gingen zijn. Toch doet hij het, en het ging precies zoals verwacht. Zelfs een slotoffensiefje zat er niet meer in. De fans die enkel een voetbalmatch opzetten wanneer de Belgen een groot tornooi spelen, zijn nog altijd aan het klagen over hoe Frankrijk die match gewonnen heeft, maar de waarheid is dat het daar eigenlijk gerust nog 3-0 had kunnen worden, ipv slechts 1-0.

En ok, de Nations League is maar een heel kleine troostprijs, maar het is en blijft een officiële trofee. Dat winnen zou voor ons kleine land ook al een unicum zijn. En ook dat tornooi hebben we stomweg in de vuilnisbak gekieperd onder Martinez. Gelukkig hebben onze concurrenten ook niet direct een meestertacticus op de bank zitten, dat kan misschien onze redding zijn. Maar we teren nog altijd veel te veel op individuele flitsen en geluk. Als je dan nog een trainer hebt die compleet incapabel is om een match te lezen, dan is de kans dat je de finale haalt behoorlijk klein.

Jaren titularis bij Madrid en meerdere CL's gewonnen en EK in 2016 waarin hij vitale rol speelde. Zou ik geen nee tegen zeggen.

Fellaini is ook een vuile speler die graag z'n elboog gebruikte maar dat was geen punt want die scoorde vaak voor België.
Meh Fellaini gebruikt zijn (imposant) lijf. Pepe is gewoon echt een smeerlapje met een kort lontje, zelfs als die een meerwaarde zou zijn zou ik die nooit in mijn ploeg willen. De rest van Portugal zou je Fellaini kunnen noemen gisteren (ale pas op er liepen wel een paar Pepe lookalikes rond). Pepe is something else dat is Nigel De Jong allures en dat was ook gewoon een sukkelaar hoe goed die (soms) ook kon voetballen.

Enfin imo natuurlijk, maar zo'n soort speler ik vind het op zijn zachtst gezegd maar niks. Duels aangaan, lichaam gebruiken, al eens een professionele fout maken allemaal goed maar die kerel zijn reactie op Hazard is, weer maar eens, totaal van t padje vind ik. Mensen genoeg gezien met grote pupillen en een oncontroleerbaar bakkes die minder hevig staan dan Pepe tijdens een voetbalmatch.

Dit is het punt dat ik een aantal dagen geleden maakte. Bij Wilmots was het destijds krak hetzelfde. De "analisten" op Sporza die alles uitstekend vinden na een gewonnen match , tot het moment dat we eruit liggen. Dán gaan ze wel de bedenkingen maken die voetballiefhebbers vanuit hun luie zetel al veel eerder gemaakt hebben. Moeten die analisten zuurpruimen zijn en op alles commentaar hebben? Nee, ik begrijp ook dat 90% van de kijkers daar geen boodschap aan heeft, maar een béétje kritisch kijken kan toch ook geen kwaad. Het niveau in die studio is ronduit schrijnend.
De zee van ruimte op het middenveld is gisteren toch even aangekaart in Villa Sporza? Voor mij het grootste probleem.

Verder wel mee eens dat de analisten in België van bedroevend niveau zijn.

Sommige verwachten dat elke overwinning gestaafd moet worden met tikki takka en flitsende goals.

Dit was inderdaad een zeer volwassen match die zoals voorspeld werd ontaarde door het niet ingrijpen van de ref.

Soms moet het niet meer dan één goaltje en een tikkeltje geluk zijn.

Sommige verwachten dat elke overwinning gestaafd moet worden met tikki takka en flitsende goals.

Dit was inderdaad een zeer volwassen match, die zoals voorspeld, ontaarde door het niet ingrijpen van de ref.

Soms moet het niet meer dan één goaltje en een tikkeltje geluk zijn.
Tikki takka, sambavoetbal, ... is allemaal heel leuk om te zien, maar de praktijk is geen FIFA op Playstation. Als België met lelijk voetbal EK-winnaar wordt is die beker het belangrijkste, niet hoe mooi je een voetbalwedstrijd wint. Er zijn geen bekers te winnen voor schoonheidsvoetbal. Vaak is een overwinning een kwestie van geluk, niet op hoe goed je op papier bent.

Al zou het geweldig zijn om met tikki-takka sambavoetbal EK-winnaar te worden. Dat zou een historische overwinning een extra glans geven.

Dendoncker naast Witsel hé. En dan Youri een rij vooruit op de positie van KDB om wat met pasjes te strooien of een kanonskogel op doel te schieten, zo zou ik het gedaan hebben.

Praet had ook gekund, maar Trossard is echt een keuze uit armoede imo (net als Vanaken).
Dendoncker erop en Youri op een positie dat hij amper speelt is meer armoede imo
Trossard is basispeler, Praet dat is een invaller bij zijn ploeg he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan