EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goh als je ziet dat Sas al dokter op de bank zit, dan moeten we niet verbaasd zijn, wat die mens al aangericht heeft bij Club en Anderlecht is toch onvoorstelbaar

Tegen Italië kan wel leuk zijn, die spelen hoog, dan met Lukaku op snelheid tegen Bonucci/Chiellini
Hopen dat Spinazolla vooral achter Meunier moet lopen ipv omgekeerd en andere opstelling of Meunier staat weer continu vs 2 personen

Die fout van Pepe op T. Hazard lijkt me toch niet rood :wtf:
Edit: toch rood voor Pepe want met die elboog er bewust bij. Maar ook geel voor T. Hazard om fluitsignaal te negeren.
En bij die tackle op De Bruyne had hij wel de bal eerst geraakt dus zo vuil vond ik dat nu ook weer niet tbh.

Laatst bewerkt:
image.png

:rofl: :rofl: :rofl:
Ronaldo was één van de weinige Portugezen die ik nog redelijk respectvol vond. Hij kwam de Belgen ook feliciteren op het einde hé.
En Lukaku en Ronaldo kennen elkaar natuurlijk wel goed hé.

Kevin kon blijkbaar niet goed draaien met de enkel. Ik denk dat hij wel klaar geraakt tegen vrijdag, lijkt me (op het eerste zicht) een lichte blessure die met een goeie tape gefixed kan worden. Kevin was slimmer dan Martinez ... hij ging er gewoon bij liggen zodat Martinez hem er wel moest afhalen.

Eden is een spierprobleem. Ik vrees voor vrijdag. Misschien als het niet supererg is en ze spelen de halve finales of finales dat ze hem voor die matchen nog kunnen recupereren.

Goed, we hebben eerder al gezegd dat het misschien beter is om zonder E Hazard te spelen. Hopelijk krijgt Carrasco dan eindelijk eens iets klaar op die linkerflank.

Tjah, voor Carrasco was het ook wat ondankbaar om in die situatie en op dat moment te moeten invallen. We waren de controle over de match al een dikke 20 minuten volledig kwijt, het was pompen of verzuipen. Hij mocht in de voorhoede gaan staan met een kapotte Lukaku en een Mertens die dit EK het eigenlijk echt niet verdient om te spelen.

Als hij bij de wissel van KDB Doku erin had gebracht en Hazard door Carrasco had gewisseld rond minuut 60-65 was het anders gelopen, denk ik. Martinez had duidelijk geen plan B, en nu loopt hij het risico om vrijdag geen plan A te hebben.
Natuurlijk is dat een moeilijke situatie om in te vallen, maar je bent een frisse kracht en de Belgen kregen toch enkele keren ruimte om een mooie counter op te zetten. Carrasco heeft er gewoon te weinig mee gedaan. Ofwel speel je de counter goed uit, ofwel probeer je rust te brengen aan de bal door die goed bij te houden, maar beiden zijn niet gelukt.

De oefenwedstrijd tegen Kroatië liet goede dingen verhopen (alhoewel hij daar ook al eens de actie teveel maakte), maar eerlijk gezegd is wat Carrasco brengt dit EK toch echt wel te weinig momenteel.

Op het begin van de 2de helft ja, maar hij was al zeker 10 minuten niet meer te zien. Hij is er in de 86ste minuut geblesseerd afgegaan he, niet de 70ste… Had nooit meer op het veld mogen staan toen, zeker na 90 minuten tegen Finland. Vind het bizar dat met iemand als Lieven Maesschalck erbij dit gebeurd.
Goh, Lieven Maesschalck & co zullen wel over meer gegevens en know-how beschikken dan wij ;)
En je hebt ook nog de drive en wil van de speler zélf natuurlijk...

Maar goed, ik ben het eens dat Martinez vaak te laat wisselt (allé, naar mijn gevoel dan ook). Maar dat is allemaal ook makkelijk gezegd natuurlijk.

Ook nog: indrukwekkend hoe Witsel nu al gewoon 2 volledige matchen op rij speelt. Sinds januari aan het herstellen en geen wedstrijd gespeeld sinds toen :unsure:

Het is een cliché, maar op zo een toernooi hangt het echt zo hard af van details... bv. blessures, maar ook pure chance (bal op de paal van de Portugezen gisteren), of 1 brainfart van een speler (De Ligt bij NL gisteren die de bal met zijn hand wegslaat en rood pakt). Zelfs met de loting deze keer, als er daar 1 andere uitslag was in de poules moesten wij misschien tegen Tsjechië, enz enz enz

Onbegrijpelijk om Mertens erop te brengen net op een moment dat we compleet aant verzuipen waren. Ofwel zet ge een extra middenvelder zoals Dendoncker ofwel zet ge Doku erop die met zen snelheid iets kan doen op de counter maar toch niet Mertens. Heb niet vaak kritiek op Martinez maar dat was toch echt wel een blunder.

Ik had zelfs na zen inval die er na 10 of 15min terug van gehaald en Doku erop gebracht.

Onbegrijpelijk om Mertens erop te brengen net op een moment dat we compleet aant verzuipen waren. Ofwel zet ge een extra middenvelder zoals Dendoncker ofwel zet ge Doku erop die met zen snelheid iets kan doen op de counter maar toch niet Mertens. Heb niet vaak kritiek op Martinez maar dat was toch echt wel een blunder.
Euhm, we waren 30 seconden ver in de tweede helft ofzo :p

Maar idd Mertens heeft niet veel klaargemaakt. Benieuwd of Martinez hem de volgende matchen nog veel zal brengen. Al zie ik hem eerlijk gezegd zelfs gewoon starten als De Bruyne en/of Hazard niet speelklaar geraken...

Complete euforie gisteren na nagelbijten die tweede helft.

Het is goed mogelijk dat de combo scheidsrechter - FC Beenhouwer - Martinez hier ons hele toernooi naar de zak heeft gedaan maar verdomme wat deed het deugd gisteren! Holland eruit en wij door tegen Portugal: topavond!

Vermaelen was een absoluut beest. De rest achteraan toch ook vrij solide, met Courtois als een betrouwbaar sluitstuk.
Witsel goed zoals altijd. Tielemans minder (zit er vrees ik wat door na zijn seizoen bij Leicester want heeft het niveau van Kroatië nooit meer gehaald) al verzoop die natuurlijk wel door die onbegrijpelijke wissel van Mertens voor KDB.

Thorgan motm voor mij. Enorm sterk gespeeld!
Eden ook echt op niveau (ook hier: onbegrijpelijk dat die zo lang mocht blijven staan, zeker gezien de stijgende aggressiviteit van de Portugezen)
Lukaku ongelukkig maar ook nooit echt goed aangespeeld (met een fitte Kevin lopen die counters een pàk beter denk ik)

gebuisden:
3) Mertens, zet volgende keer gewoon een oefenkegeltje... Dat kost ons minder en het effect is ongeveer hetzelfde. Is passé maar lijkt het zelf nog niet te snappen. Bobby blijkbaar ook niet. Paste ook voor geen meter in deze opstelling/match.
2) De ref, liet veel te veel toe waardoor de match richting een ordinaire schoppartij evolueerde. Abnormaal dat een scheidsrechter van dit niveau zulke prestaties neerzet. Die fluit toch geen enkele match meer dit EK?
1) Martinez: dit was coachen op het niveau van Wilmots he mannekes... "ik zet mijn beste spelers en laat ze maar doen, komt wel goed!". Hazard laten doorgaan tot hij niet meer kon, Lukaku die stikkapot zat en geen bal meer goed raakte, véél te lang gewacht met een extra mannetje centraal (Dendonker) terwijl het toch echt niet goed liep daar. En vooral: Mertens voor De Bruyne, terwijl er een Praet, Trossard en zelfs Vanaken in u kern zit. Een klein kind zag dat de match onder controle werd gehouden omdat je op u middenveld in de meerderheid was. Meneer gaat zijn 10 wisselen voor een flankspeler die over datum is -> mocht Mertens nog op niveau zijn geweest had ik het nog begrepen gezien Meunier daar ook liep te zwemmen alleen op die flank maar nu zet je gewoon de sluizen open he. Als die jongen na deze job terug naar de PL gaat haalt die zijn eerste jaar niet.

-> zet een deftige ref op deze match en geef Martinez wat les in tactiek en we spelen dit uit met de vingers in de neus. Nu is onnodig gebibber geworden door externe factoren.

Benieuwd naar Italië! Zo wauw vond ik die toch ook niet tegen Oostenrijk dus indien Kevin deftig opgelapt geraakt en de rest vd spelers goed recupereren van deze (vermoeiende) match heb ik er nog wel een goed oog in eerlijk gezegd!

Euhm, we waren 30 seconden ver in de tweede helft ofzo :p

Maar idd Mertens heeft niet veel klaargemaakt. Benieuwd of Martinez hem de volgende matchen nog veel zal brengen. Al zie ik hem eerlijk gezegd zelfs gewoon starten als De Bruyne en/of Hazard niet speelklaar geraken...

Mertens zal in ieder geval doodgraag willen spelen tegen Italië. En misschien kan hij toch nog net iets meer daarom (al betwijfel ik het)

Och ja, vergeten zeggen maar inderdaad wat een wereldpartij van Vermaelen! Ik heb me geen seconde op mijn ongemak gevoeld als de bal zijn richting uitkwam, ik wil mij niet voorstellen hoe mijn onderbroek er zou hebben uitgezien als Denayer daar gestaan had. Doodjammer van die gele kaart in dat verband.

De kritiek op Tielemans vind ik onterecht. Speelde net als bijna de hele ploeg een zeer volwassen eerste helft, en zakte er na de rust wat door (ik durf dat dan wijten aan de blessure van Kevin + de wissel met Mertens ipv een meer balvaste optie), maar zeker niet dramatisch.

De kritiek op Tielemans vind ik onterecht. Speelde net als bijna de hele ploeg een zeer volwassen eerste helft, en zakte er na de rust wat door (ik durf dat dan wijten aan de blessure van Kevin + de wissel met Mertens ipv een meer balvaste optie), maar zeker niet dramatisch.
Tielemans was de eerste 45 minuten zelfs de eerste verdedigingslinie tegen Ronaldo. En hij deed het goed. Stevig in het duel, solide verdedigend werk.

Inderdaad in de tweede helft compleet weggezakt, maar zo stonden er nog een stuk of 4-5 in een rood truitje op het veld.

Ik denk dat De Bruyne wel zal kunnen spelen, een goei spuit en nen tape. Hazard dat is iets anders, hij kon wel nog gewoon stappen dus ik denk niet dat het een verrekking was, maar een contractuur. Dat kan nog wel opgelost geraken, maar niet tegen vrijdag..

Ik snap wel dat hij Hazard liet staan, hij was het enige aanspeelpunt die zijn bal niet instant verloor.

Ik snap ook dat hij Mertens bracht, want hij hoopte van hem hetzelfde, dat hij een aanspeelpunt zou zijn die de bal niet verloor. Dat draaide wel volledig anders uit. Mertens is ingevallen gelijk ne loser en hij had hem er van mij terug mogen afhalen.
Achteraf gezien had hij wss beter Trossard gezet. Carrasco valt op een heel moeilijk moment in en kon nu ook niet veel doen.. Moeilijk te zeggen dat die slecht is ingevallen buiten die kutpass bij die counter.
Hij had volgens mij Benteke kunnen zetten, die kan ook wel als aanspeelpunt dienen en de bal bijhouden.
Iedereen was stikkapot op het einde.

Tielemans was toch echt weer niet goed.. Ik zou Praet eens durven zetten..
Het uitvallen van De Bruyne was ne serieuzen hit op de moraal van de ploeg, het alsof ge uwe generaal verliest in de strijd. Gelukig dat de verdediging er goed stond en Hazard goed was en dat we met Courtois den beste keeper van de wereld hebben.

Ik denk dat De Bruyne wel zal kunnen spelen, een goei spuit en nen tape. Hazard dat is iets anders, hij kon wel nog gewoon stappen dus ik denk niet dat het een verrekking was, maar een contractuur. Dat kan nog wel opgelost geraken, maar niet tegen vrijdag..
De Bruyne heeft rond middernacht nog een hint gepost: 'Staying a little longer'
(kan ook zijn dat hij bedoelt we blijven een beetje langer na winst tegen Portugal - maar toch ;))
Dus ik denk dat hij wel in orde is tegen vrijdag - die (dubbele) hint ziet er positief uit. Al moeten de scans die hij gaat nemen, duidelijkheid scheppen.

Iemand Ronaldo gisteren gezien? Zat continue in the pocket van onze verdediging. Als Lukaku zo onzichtbaar was tegen een bankzitter van Dortmund en een 34-jarige die aan't uitbollen is bij een middenmotor in Japan, hij zou het nogal eens mogen horen.

Dikke pluim dus voor onze verdediging, achteraf gezien als ons grootste mankement maar ze stonden er gisteren als een huis. Ik zou zelfs willen stoefen over het Beerschot-gehalte in die achterlinie :love:

Och ja, vergeten zeggen maar inderdaad wat een wereldpartij van Vermaelen! Ik heb me geen seconde op mijn ongemak gevoeld als de bal zijn richting uitkwam, ik wil mij niet voorstellen hoe mijn onderbroek er zou hebben uitgezien als Denayer daar gestaan had. Doodjammer van die gele kaart in dat verband.

Hij zal vast ook veel goede dingen hebben gedaan, maar ik ergerde mij toch aan zijn fouten in de tweede helft. Bij hem viel het me meer op dan bij anderen dat de pass er niet uitkwam, slecht inleverde, ... en zoals ik gisteren hier al zei: toen hij dat hakje deed in de eigen 16 op het einde van de wedstrijd werd ik echt zot :p Misschien was het idd de vermoeidheid, maar een aantal keren kwam het bij mij zelfs nonchalant over. Hij leek gewoon veel minder geconcentreerd dan de meeste van zijn collega's. Zo heb ik het ervaren.

Die kritiek op Martinez vind ik toch echt enorme onzin en praat achteraf.

Het zag ernaar uit dat er nog een Portugese goal ging vallen en je nog vol aan de bak moet, dan kan je Hazard er toch gewoon niet afhalen als je ook al kdb kwijt bent. Hazard zit gewoon al maanden en maanden in een negatieve flow van blessures, Martinez kan daar ook niet aan doen. Op het moment dat je tegen een drukkend Portugal speelt kan je het je niet veroorloven om de beste aanvaller eraf te halen. Pech dat hij dan alsnog een blessure oploopt.

Mertens voor Kdb was een logische keuze, maar Mertens heeft het zeker niet goed gedaan. Je staat daar tegen absolute topspelers, laat Trossard en (dat die hier zelfs overwogen wordt) Vanaken daar maar ver van wegblijven. Dendoncker kon, maar dan speel je op de 0 houden. Dat is iets waar we voor vandaag niet bepaald goed in waren.
Praet kon ook, maar dan smijt je die wel voor de leeuwen op zo'n niveau.

... en zoals ik gisteren hier al zei: toen hij dat hakje deed in de eigen 16 op het einde van de wedstrijd werd ik echt zot :p
Dat is het Anderlecht-DNA hé, haters gonna hate. :coolbrows:
Is daar een gifke van eigenlijk?

Ik kon er wel van genieten, maar dat is natuurlijk enkel omdat het goed afloopt. Als dat hakje in Ronaldo zijn voeten belandt is het een heel ander verhaal natuurlijk. Idem met die kapbeweging van Courtois.

Allemaal goed dat Portugal in de 2de helft de betere was, maar dat kwam toch ook mee door de ref? De Portugezen wisten op een gegeven moment gewoon dat het kon en mocht en begonnen vuiler en vuiler te spelen, Brych begon gewoon alles tegen ons te fluiten.

Zo'n match winnen, met zo'n ref, dat geeft ongelooflijk veel vertrouwen. Vrijdag wordt opnieuw 50/50 met hopelijk onze Duivels als winnaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan