EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat toch wel veel opvalt bij de RD in de aanval : Lukaku, Mertens en Carassco,... dat gaat eigenlijk niet zo goed. Bijna iedere keer wil Lukaku iets anders dan hoe die mannen spelen en je ziet naarmate er meer wedstrijden vorderen een soort van twijfel/terughoudendheid groeien over hoe ze hun aanval nu correct moeten opbouwen, al dan niet vanuit de flanken.

De counters van gisteren waren bvb ook extreem zwak, niks van voeling naar mekaar toe. Als we dit gaan doen bij achterstand zal het nog dramatischer zijn.

Nadien ook veel gesakker en dat kan alleen maar meer twijfels brengen veronderstel ik. Vroeg of laat kruipt dat toch in je kleren?

Mertens en Carassco kunnen uiteraard wel voetballen maar Lukaku heeft echt het zelfvertrouwen, arrogantie en kunnen van een DB of EH nodig, eens die wegvallen begint alles toch wat in mekaar te zakken kwa creativiteit en inzicht.

Wat nen ongeloofelijke kutref was da zeg! Ze hebben ons beste spelers gewoon van het veld gestampt en de ref liet het allemaal maar toe.
Tielemans was weer dramatisch en Mertens moet van mij niet meer spelen..
Wa een spanning seg oO

Met de hakken over de sloot maar de abominabel slechte ref heeft ons 2 basisspelers en heel wat creativiteit gekost, ik vrees dat deze ploeg tegen een geïnspireerd Italië er een paar om de oren gaat krijgen .... kans op volgende ronde met EH en KDB 50%, zonder EH en KDB 20%.

Ja, Portugal had een pak meer kansen dan ons. Maar.... :

- Dat was voornamelijk in de 2e helft en niet de 1e. De helft waarin Portugal moest komen of ze waren uitgeschakeld.
- Veel gevaarlijke kansen waren daar nu eigenlijk niet bij. Bal op de paal en die situatie waarbij die Portugees samen met Courtois op de grond lag. Voor de rest waren het toch voornamelijk zwakke pogingen los op de keeper of naast/over doel.
- Dit was nadat ze KDB van het plein hebben gestampt, als ze wat fairer hadden gespeeld dan hadden we gerust een paar kansen meer gehad dankzij de brilliante ingevingen van onze topper.

Ik verwijt Martinez nog altijd de wissel KDB-Mertens, zelfs ondanks onze overwinning. Dat was echt een geweldig zwakke wissel die ons niks anders dan problemen heeft opgeleverd. We zakten compleet weg en konden de bal niet meer in de ploeg houden. Het middenveld werd continue overgeslagen met de lange bal, die 95% van de tijd voor de Portugezen was. Ik hoop dat dit de eerste en de laatste keer was.

Is italie dan zoveel beter dan portugal? Oprechte vraag kheb er geen idee van.

Beter is veel gezegd. Ze spelen alleszins anders. Ze spelen offensiever en directer. Ik schat de individuele kwaliteiten van hun spelers ook wel lager in dan de Portugezen.

Mits we KDB en eventueel Hazard recupereren zie ik het positiever in tegen Italie dan tegen Portugal. 60% kans!

Ik vind van niet. Hun voorlinie is niet van dezelfde kwaliteit. Hun middenveld is wel top en hun verdediging is stabiel. De Italianen kunnen ook mooie cijfers voorleggen, maar omdat ze on-italiaans spelen, zie ik kansen. Alleen hopen op KDB (en Hazard). Niet dat ik wil beweren dat we sowieso gaan winnen he, maar ik denk dat we meer ons spel gaan kunnen spelen.

Ik vond Portugal net zoals wij eigenlijk ook echt niet goed voetballen. Er was die bal tegen de paal (die goed viel) en in het begin de kans voor Jota, maar voor de rest weinig bij elkaar gespeeld.

Met kdb erbij hadden ze sowieso een tweede tegengekregen op de counter.

Echt wel een slechte ref, om zot van te worden dat Pepe geen rood heeft gekregen. Waarom komt de VAR daar eigenlijk niet tussen?

Een goede match vond ik het niet, van beide zijdes, en er valt voor beide kanten wel iets te zeggen. Door de (imo) blunders van de ref kan je zeggen dat ons kansen ontnomen zijn, langs de andere kant verdiende Portugal ergens toch ook wel te scoren en zijn ze er ook zeer dichtbij geweest, ik ben eens benieuwd naar vrijdag. :)

Neen. Italië zit in een goeie flow, maar heeft al sinds 2018 geen match meer gespeeld tegen een grootmatch. En dat was een verloren match tegen Portugal. Dus moeilijke indicator voor hoe goed die ploeg nu echt is. Het blijft natuurlijk Italië met een steengoede verdediging, al speelt Mancini veel meer open en aanvallend dan wat we met Italië associëren. De kern van hun defensie speelt net als de onze ook op hun laatste benen. Ze hebben een uitstekend middenveld, maar hun aanvalslinie is een paar maten onder die van ons of Portugal. Vooral ook een ploeg die er vol voor gaat natuurlijk.

Heel ander type ploeg dan Portugal, gaat een heel andere match worden. We gaan absoluut KDB en Eden nodig hebben, maar ik acht onze kansen hoger in dan tegen Portugal. Er is maar één ploeg op dit EK waartegen ik ons echt niet zie tegen winnen en dat blijft Frankrijk.

Hazard zijn toernooi zit erop, met zijn geschiedenis kan dat niet anders. Jammer hoe Martinez dat heeft aangepakt, tegen Finland 90 minuten en vandaag ook gewoon te lang laten staan. Is gewoon dom.

De Bruyne daar heb ik nog hoop op, maar dat zal toch heel wat oplapwerk vergen vrees ik. Ik verwacht dat hij vrijdag op de bank zit maar eigenlijk niet echt fit is. Als de ligamenten geraakt zijn is het wel over en out.

Waar lees je dat?
Heeft het zelf een beetje aangegeven genre "Ik blijf sowieso bij de groep, ook als ik niet meer kan spelen." Is natuurlijk geen medische diagnose, maar het zegt toch wel wat.

Ik snap ook niet dat Martinez die niet vroeger naar de kant heeft gehaald voor ofwel een Doku (om te counteren) ofwel een meer balvast type om de match uit te spelen. Eden zat er duidelijk al wat door en met dan zo 'n bende gefrustreerde beenhouwers aan de overzijde... samen met de wissel KDB - Mertens toch echt een foute keuze imo.

Hazard zijn toernooi zit erop, met zijn geschiedenis kan dat niet anders. Jammer hoe Martinez dat heeft aangepakt, tegen Finland 90 minuten en vandaag ook gewoon te lang laten staan. Is gewoon dom.

De Bruyne daar heb ik nog hoop op, maar dat zal toch heel wat oplapwerk vergen vrees ik. Ik verwacht dat hij vrijdag op de bank zit maar eigenlijk niet echt fit is. Als de ligamenten geraakt zijn is het wel over en out.
Hij had hem gewoon nodig. Was bijna de enige die in aanvallend opzicht nog iets bracht in de tweede helft. De enige die de bal nog wat in de ploeg kon houden. Dat is de harde realiteit.

Als we zien wat Carrasco bracht, was het meteen duidelijk...

Als hij Hazard vroeg naar de kant had gehaald, was er ook kritiek gekomen hoor.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk achteraf gezien toch vrij schandalig hoe agressief die Portugezen waren.

Die tackle langs achteren op De Bruyne, bah bah bah. Het ergste is dat die Palhinha in de ploeg stond specifiek voor zijn agressiviteit...
E. Hazard werd ook aangepakt (maar die is dat al meer gewoon... blessure uiteindelijk zonder enig contact)
T. Hazard en Pepe, dat is gewoon rood man, studs vooruit, zo breekt ge iemand zijn enkel met iets minder chance.

Het is hier al een paar keer gezegd maar met De Bruyne nog op het veld denk ik dat we wèl al snel een counter hadden kunnen afwerken. Dan staat het 2-0 en kan je de wedstrijd professioneel uittikken.

Zijn precisie en spelinzicht hebben we de tweede helft duidelijk gemist, van Mertens moeten we het dit toernooi precies niet meer verwachten.

Inderdaad, als KDB er nog bij was denk ik ook dat we de 2-0 nog hadden gemaakt, en dan is het boeken toe.

Italië is aanvallend toch iets minder creatief dan Portugal, maar we gaan toch minstens even goed moeten verdedigen.
En dan hangt het ervan af of KDB terug is of niet. Zonder hem wordt het gewoon heel lastig om te scoren tegen Italië... zou me niet verbazen als we verlengingen en penalties krijgen vrijdag...

En dan hangt het ervan af of KDB terug is of niet. Zonder hem wordt het gewoon heel lastig om te scoren tegen Italië... zou me niet verbazen als we verlengingen en penalties krijgen vrijdag...
Zonder De Bruyne teken ik direct voor penalties hoor.

Als hij Hazard vroeg naar de krant had gehaald, was er ook kritiek gekomen hoor.
Tjah, voor Carrasco was het ook wat ondankbaar om in die situatie en op dat moment te moeten invallen. We waren de controle over de match al een dikke 20 minuten volledig kwijt, het was pompen of verzuipen. Hij mocht in de voorhoede gaan staan met een kapotte Lukaku en een Mertens die dit EK het eigenlijk echt niet verdient om te spelen.

Als hij bij de wissel van KDB Doku erin had gebracht en Hazard door Carrasco had gewisseld rond minuut 60-65 was het anders gelopen, denk ik. Martinez had duidelijk geen plan B, en nu loopt hij het risico om vrijdag geen plan A te hebben.

Hij had hem gewoon nodig. Was bijna de enige die in aanvallend opzicht nog iets bracht in de tweede helft. De enige die de bal nog wat in de ploeg kon houden. Dat is de harde realiteit.

Als hij Hazard vroeg naar de krant had gehaald, was er ook kritiek gekomen hoor.

Op het begin van de 2de helft ja, maar hij was al zeker 10 minuten niet meer te zien. Hij is er in de 86ste minuut geblesseerd afgegaan he, niet de 70ste… Had nooit meer op het veld mogen staan toen, zeker na 90 minuten tegen Finland. Vind het bizar dat met iemand als Lieven Maesschalck erbij dit gebeurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan