EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Keuze voor Mertens begrijp ik wel, omdat ik dacht dat die op rechts ging spelen en Lukaku diep in de spits, Meunier nietmeer tegen 2 man

Maar hij blijft met hetzelfde systeem spelen dus Mertens diep en Lukaku moet uitzakken naar rechts en mee verdedigen, daar gaat Martinez toch in de fout

Grabbelkeeper bij de Portugezen, Courtois pakt die bal volgens mij wel

Toch opvallend als frankrijk zo speelt is het laf etc, nu bij ons is het volwassen gespeeld de waarheid ligt ergens middenin. Dat ze met tien moeten eindigen eerste helft is zo maar is niet dat ze we de eerste helft kapot aant spelen waren.

Hopelijk geraakt KDB fit voor vrijdag.

Dit is op z'n Frans winnen

Laatste 10-15 minuten mag je dat wel doen. Gewoon onder die druk uit komen of het is aanvalsgolf na golf tegen.
Die mannen zijn WK geworden hè, gene Fransman ligt er van wakker en ik lig er ook niet van wakker als wij zo winnen.
Ik heb me daar ook aan opgejaagd voor kapot en kwaad gemaakt, maar als we het zelf doen bij 1-0 voor, meh

Laatste 10-15 minuten mag je dat wel doen. Gewoon onder die druk uit komen of het is aanvalsgolf na golf tegen.
Die mannen zijn WK geworden hè, gene Fransman ligt er van wakker en ik lig er ook niet van wakker als wij zo winnen.
Ik heb me daar ook aan opgejaagd voor kapot en kwaad gemaakt, maar als we het zelf doen bij 1-0 voor, meh
Een beetje tijd rekken ok, maar de bal zelf buiten stampen, dan de bal pakken, wat over het veld gaan dribbelen en dan ook nog eens op de grond gaan liggen... :rofl:

Keuze voor Mertens begrijp ik wel, omdat ik dacht dat die op rechts ging spelen en Lukaku diep in de spits, Meunier nietmeer tegen 2 man

Maar hij blijft met hetzelfde systeem spelen dus Mertens diep en Lukaku moet uitzakken naar rechts en mee verdedigen, daar gaat Martinez toch in de fout

Grabbelkeeper bij de Portugezen, Courtois pakt die bal volgens mij wel
Courtois zou die bal gepakt hebben, maar was een zwabberbal zouden veel keepers de mist in gaan. Sambi ook zo gescoord tegen brigge dit jaar.

Een beetje tijd rekken ok, maar de bal zelf buiten stampen, dan de bal pakken, wat over het veld gaan dribbelen en dan ook nog eens op de grond gaan liggen... :rofl:
Goh ik ga het niet aanmoedigen, maar als je echt stikdood zit. Kans na kans tegen, continu druk.
Ja dan moet je dat maar doen, zeker als de tegenstander dan nog reageert hierop.

Wij zijn zo braaf dat we zelfs vandaag geen tijd "stelen"

Goh ik ga het niet aanmoedigen, maar als je echt stikdood zit. Kans na kans tegen, continu druk.
Ja dan moet je dat maar doen, zeker als de tegenstander dan nog reageert hierop.

Wij zijn zo braaf dat we zelfs vandaag geen tijd "stelen"
Klopt, courtois krijgt daar nog ne stamp opt einde 90% van de keepers zouden daar liggen rollen voor gek.

Het is hier al een paar keer gezegd maar met De Bruyne nog op het veld denk ik dat we wèl al snel een counter hadden kunnen afwerken. Dan staat het 2-0 en kan je de wedstrijd professioneel uittikken.

Zijn precisie en spelinzicht hebben we de tweede helft duidelijk gemist, van Mertens moeten we het dit toernooi precies niet meer verwachten.

Lang geleden dat ik nog zo heb meegeleefd tijdens een voetbalmatch, wat was dit… Mijn moeder en zussen wilden ook eens een match van de Rode Duivels van begin tot einde volgen en dus ben ik bij hen gaan kijken. Die hebben bij momenten echt het hele kot bij elkaar geschreeuwd, prachtig om te zien.

Dat het niet de meest hoogstaande match was, kan mij dan ook gestolen worden. Die emoties, de spanning en dan uiteindelijk de fenomenale ontlading, daar doen we het toch voor. Dat is weer een avond/ervaring die ze ons niet afpakken.

Mijn bescheiden mening in enkele punten:

- Dit was voor deze match toch echt de juiste keuze in de verdediging. De ervaring van onze 3 leek mij toch echt doorslaggevend hier, met een speciale vermelding voor Vermaelen, verdorie die kan het toch nog. Uiteraard was het soms toch echt bibberen, maar ik had toch echt het gevoel dat ze goed stonden, de juiste keuzes maakten en niet te overhaast of driest handelden.

- E. Hazard lijkt toch stilletjes aan terug een goed niveau te halen. Bij momenten waren er toch terug flitsen te zien van zijn oude klasse. Doordat Martinez hem geleidelijk aan heeft gebracht tijdens het toernooi krijg je de indruk dat hij echt kan groeien. Hopelijk is hij fit tegen de match tegen Italië.

- Ik begrijp de keuze voor Mertens wel, maar het ontbrak hem toch aan scherpte, heeft toch echt zeer weinig bijgedragen. Moet samen met Carrasco ook zowat de enige Duivel zijn aan wie ik mij echt heb geërgerd vandaag.

- Lukaku toch regelmatig zeer ongelukkig vanavond. Vaak bvb een sterke aanname om dan goed te wachten op aansluiting, maar de simpele pass die dan compleet verkeerd was. Wel zeer lastige omstandigheden voor hem.

- Verder van de meeste spelers toch een zeer solide prestatie vond ik. We wisten allemaal dat dit een lastige wedstrijd ging worden, maar de zege is het enige wat telt.

- Nu enkel nog wat bang afwachten voor De Bruyne (en E. Hazard)…

Wat een rotte match van de portugezen zeg, hoe Hazard daar 2x werd aangepakt. Ik kan er nog altijd niet bij hoe die Pepe in godsnaam nog op het veld toegelaten wordt.

Batsman moet ook afgedaan hebben, konden hem mss nog gebruiken op de counter vandaag lukaku was stikkapot.
Zou dan ofwel voor Benteke voor de balvastheid of voor Doku voor de snelheid kiezen. Batshuayi zonder matchritme zou volgens mij 0 duels winnen, 0 x de bal vijhou en wellicht 0 x z'n man voorbij dribbelen.

Zou dan ofwel voor Benteke voor de balvastheid of voor Doku voor de snelheid kiezen. Batshuayi zonder matchritme zou volgens mij 0 duels winnen, 0 x de bal vijhou en wellicht 0 x z'n man voorbij dribbelen.
Ja dat is juist mijn punt was eerder dat lukaku kapot zat.

Niet te vergeten, dit was ook heel waarschijnlijk de allerlaatste wedstrijd van Cristiano Ronaldo op een Europees Kampioenschap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan