EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tiele was toch al een pak beter? Begon er echt door te komen vond ik… paar geniale balletjes en goed gelopen op het middenveld.

Vond ik ook. In tweede helft wat mee aan het verzuipen, maar dat was ook de fout van Martinez door Mertens in te brengen voor De Bruyne en tegen het einde toe de mannen die kapot zaten niet te wisselen.

Carasco had bij die laatste actie die bal idd veel beter moeten geven. Maar de actie daarvoor had Lukaku die bal ook al veel eerder naar Carasco moeten spelen.
Klopt, het verschil is natuurlijk wel dat Lukaku er op dat moment al 90 intensieve minuten heeft op zitten. Dan kunt ge al eens de verkeerde keuze maken. Carrasco had dat excuus imo niet. Zeker omdat Tielemans dan nog eens doodop de inspanning doet om heel het veld te overbruggen om het helemaal open te leggen. Dan snap ik wel dat ge uitgekafferd wordt op dat moment.

En we zijn weer 5 jaar ouder geworden.

Jammer dat we veel potentiële counters de nek hebben omgewrongen de tweede helft.

- Eden Hazard speelde een uitstekende wedstrijd.
- De 3 verdedigers top! Vermaelen blijft een beest.
- De wingbacks super
- Courtois zoals altijd betrouwbaar sluitstuk
- Witsel zeker in de eerste helft top. Tweede helft soms toch iets moeilijker

- Mertens en Carrasco slecht ingevallen
- Lukaku toch wat ongelukkig vandaag, zal vooral kwaad zijn op zichzelf
- Tielemans vond ik toch écht weer niet goed. Teveel fouten. Toen die 10 minuten voor tijd een hakje deed in de eigen 16 kwam ik zot! Had sneller gewisseld moeten worden voor Dendoncker.

Nu afwachten. Wonden likken bij De Bruyne en Hazard. Vermaelen en Alderweireld geel gepakt.

Op zijn Frans gewonnen, miljaar! Op 1 avond een jaar ouder geworden :p

- Pepe verdiende rood (de scheids was over het algemeen precies pro-Portugal, toch een paar heel vreemde beslissingen)
- Ze mogen niet meer zo slordig zijn op de counter (bepaald moment 3 tegen 2, en er kwam niet eens een doelpoging uit)
- Lukaku mindere match vond ik, maar dat is niet zo erg (was nog altijd ok). Zag er op het einde ook gewoon moe uit, begrijpelijk in die hitte.
- ECHT hopen dat KDB fit geraakt.
- Hazard ook, die liet toen KDB uitviel bij momenten weer flitsen zien van wat voor speler hij 2-3 jaar geleden was

Portugal veel beter? Wat hebben die dan effectief gecreëerd? Laatste kwartier ballen gooien en voor de rest schoppen uitdelen… geen uitgespeelde aanvallen gezien van die alibibrazilianen
We werden toch wel onder druk gezet, maar inderdaad buiten drie goede kansen (waarvan de vrije trap van Ronaldo in de eerste helft, de bal op de paal van dacht ik Jota, en die harde kopbal centraal vanuit hoekschop) komen ze niet verder. Veel afstandsschoten ook. Maar qua voetbal op de mat hadden we heel veel moeite om het tempo bij te benen, maar voor Portugal was het ook moeilijk om goede kansen bijeen te voetballen met dat overwicht op het veld.

Als je de paniek en de rust die er niet was niet gezien hebt in de tweede helft, weet ik het ook niet meer. Maar het vertaalt zich niet in enorm grote kansen, en op basis van dat er eigenlijk 2 spelers het veld mochten uitgestuurd worden, hadden ze ook niet mogen winnen.

Met De Bruyne die zijn match had kunnen afwerken, hadden we wellicht wel meer stabiliteit gehad in passes die aankomen, en ook beter counters kunnen uitspelen, want normaal is dat onze kwaliteit. Maar Carrasco en in mindere mate Lukaku deden er niets mee. Mertens was verder ook nog eens onzichtbaar.

Het was een erg moeilijke match, en er is heel veel oplapwerk nodig, maar op het einde van de match winnen wij, en dat is wat telt. En we mogen ook erg blij zijn dat Thibaut daar in de goal staat. Zorgde voor rust, deed het werk die hij had goed, en voetbalde ook goed uit. Heel solide prestatie, voor mij de man van de match. (net zoals Thorgan die een belangrijke winning goal maakt). Meunier erg goed. Beste match van Eden Hazard ook.

Vermaelen inderdaad indrukwekkend. Verdediging mag zo blijven staan (tenzij er schorsingen komen door gele kaarten natuurlijk).

Ah en Mertens kan gewoon niet meer mee, sorry.
Die was na 10 minuten precies al pompaf.

Portugal veel beter? Wat hebben die dan effectief gecreëerd?
OK kijk, Portugal was een stampende kutploeg die met maximaal negen hadden moeten eindigen en België heeft hard gevochten met een paar dikke prestaties maar euh ... wij hebben één schot op doel gehad en dat was een zwabberbal die een degelijke keeper gewoon pakt. xG was 0,2 tegen 1,7:
E46ywAKWUAQl6xl

Dit was een match zoals Brazilië in 2018, 7-8 van de keren op de tien winnen we die niet. Het interesseert me op dit moment ook niet, fuck Portugal en al die zeikspelers, maar het is wat het is. Dit moet correct gekaderd worden voor de volgende matchen.

Was een nagelbijter zoals dak voorspeld had maar wanneer dak dacht dat Portugal 1 foutje ging afstraffen of uit 1 kans ging scoren, was het net omgekeerd. België speelde op zen Portugals of Frankrijks :)

Het was geen mooi voetbal maar soms moet je ook op zo'n manier een match kunnen winnen.

OK kijk, Portugal was een stampende kutploeg die met maximaal negen hadden moeten eindigen en België heeft hard gevochten met een paar dikke prestaties maar euh ... wij hebben één schot op doel gehad en dat was een zwabberbal die een degelijke keeper gewoon pakt. xG was 0,2 tegen 1,7:
E46ywAKWUAQl6xl

Dit was een match zoals Brazilië in 2018, 7-8 van de keren op de tien winnen we die niet. Het interesseert me op dit moment ook niet, fuck Portugal en al die zeikspelers, maar het is wat het is. Dit moet correct gekaderd worden voor de volgende matchen.

Sure, als we die 10 matchen met dezelfde ref spelen. We blijven een klein land dat het echt wel moet hebben van zijn paar wereldtoppers, als die van het veld worden getrapt omdat de ref zijn fluit thuis is vergeten is de spoeling gewoon dun. Zeker als je coach dan een brainfart doet en iemand brengt die én niet in vorm én het verkeerde type speler is.

Soit. Italië nu. Hoe die tegen Oostenrijk speelden gaan ze tegen ons ook niet moeten herhalen. Ik denk op voorhand altijd dat we gaan verliezen, maar ik dicht ons om de een of andere reden meer kansen toe tegen dit Italië dan tegen het Portugal van vandaag. Italië zit weliswaar in een zeer goeie flow, maar hebben nog geen echt sterke tegenstander achter de kiezen gehad. Noch tijdens dit EK, noch tijdens de kwalificatie. Defensief zoals steeds zeer sterk, een zeer degelijk middenveld maar geen aanvallende linie om van te bibberen. Natuurlijk wel een ploeg die er staat en er altijd voor gaat.

Als Mancini open speelt, zie ik ons wel een goeie kans hebben. We hebben het ook niet makkelijk tegen ploegen die hoog tempo en druk zetten, maar het geeft ons sowieso meer ruimte.

Als Chiellini terug fit is tegen vrijdag is het echt wel de strijd der bompa's in de defensie :lol:

Laatst bewerkt:
E46ywAKWUAQl6xl

Nu is het ook wel zo dat de schoten binnen de "zestien" niet extreem dreigend waren, al weet ik ook wel dat ze echt wel het overwicht hadden, en dan vanuit die posities ook wel iets meer moeten doen. Er zullen daar ook wel veel kopballen en dat soort werk tussen gezeten hebben. De Portugesen hebben het een fysiek zware match gemaakt in de tweede helft, en de Belgen hebben ook wel alle hens aan dek moeten zetten en toch ook wel fouten moeten begaan omdat we de bal niet meer in de ploeg houden, en erg veel moeite hadden in de duels (alsook de match die veel stillag door de vele fouten langs beide kanten)

Met een De Bruyne werken we eventueel wel een counter goed af ook. Die hebben we echt wel nodig, want anders missen we direct een heel stuk kwaliteit. En ja inderdaad zoals je zegt, die hadden met een paar spelers minder moeten eindigen uiteraard.

EDIT: Maar kansen zie ik ook breder, we hebben toch ook 2-3 countermogelijkheden de nek omgedraaid, en het schot met buitenkantje rechts van Meunier was toch ook niet zo ver naast. Dat mag ook wel niet vergeten worden.

Laatst bewerkt:
E46ywAKWUAQl6xl

Wij hebben inderdaad maar 1 halve kans gehad, en die gaat er dan nog in ook... Wel de verdienste van België dat Portugal op zich uiteindeljk heel weinig uitgespeelde kansen heeft gehad. Pakweg 2 of 3, terwijl ze toch het laatste half uur non-stop aan het drukken waren.

Maar bon, gewoon hopen dat KDB fit raakt. Anders is het volgens mij sowieso voorbij tegen Italië (scoor maar eens tegen die ploeg :unsure: )

Was een nagelbijter zoals dak voorspeld had maar wanneer dak dacht dat Portugal 1 foutje ging afstraffen of uit 1 kans ging scoren, was het net omgekeerd. België speelde op zen Portugals of Frankrijks :)

Het was geen mooi voetbal maar soms moet je ook op zo'n manier een match kunnen winnen.
'Op zen Portugals of Frankrijks spelen' staat intussen gekend als vuil spelen, op de man spelen, blessures creëren bij de tegenspeler om zo de match naar zich toe te kunnen draaien. België heeft zich net de grote man getoond door zo niet te zijn.

Bovendien onze goal kwam toch echt niet uit het niets, ze waren al langer, niet altijd even succesvol, gaten aan het zoeken. Hazard heeft toen talent getoond, misschien ook een beetje geluk gehad, en terecht de netten laten trillen.

Niet de beste match, maar wel erg volwassen over het algemeen en uiteindelijk verdiend gewonnen.

We mogen hopen dat de Bruyne fit geraakt.
Onbegrijpelijk dat Martinez Mertens voor hem inbrengt. Tielemans - Witsel hebben hulp nodig op dat middenveld en Mertens geeft dat niet. Dedoncker had er veel eerder moeten opkomen.

Lukaku bagger zoals gewoonlijk tegen een goede verdediging met de Belgen. Maar veel service had hij natuurlijk ook niet.

Maar was toch fijn om nog eens op groot scherm te gaan zien! Niet zoals paar jaar terug maar toch heerlijk toen de goal viel.

Ik vraag me af wie de beste keuze was geweest ipv Mertens. Ik snap de wissel ergens wel, omdat hij duidelijk kiest voor ervaring. Het was ook een vervelend moment, net aan het begin van die tweede helft.

Misschien was Praet daar nog de beste keuze geweest. Of misschien toch Trossard. Doku zou ik ook niet gebracht hebben in deze situatie denk ik

Ik vraag me af wie de beste keuze was geweest ipv Mertens. Ik snap de wissel ergens wel, omdat hij duidelijk kiest voor ervaring. Het was ook een vervelend moment, net aan het begin van die tweede helft.

Misschien was Praet daar nog de beste keuze geweest. Of misschien toch Trossard. Doku zou ik ook niet gebracht hebben in deze situatie denk ik
Dendoncker en Youri een rij vooruit.

Vanaken! 😝

Nee, Trossard deed toch wel defensief ook goed zijn werk tegen de Finnen dus ik had hem er op gebracht. Die doet dat daar bij Brighton ook goed.
Is inderdaad vroeg in tweede helft en was voor de ervaring, maar Mertens draagt nu eenmaal niets bij tot het middenveld, en dat was nodig. Zelfs in zijn goeie tijd hielp die het middenveld niet veel, dat is gewoon zijn spel niet.

Praet, nu ge het zegt!
Werkt hard en doet weinig verkeerd, had perfect gekund...
Maar hij wou E. Hazard naar het midden halen denk ik (op KDB zijn positie) dus dat betekent een flankspeler erop, en dat is Praet niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan