EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom liever nog eerst tegen een zwak broertje (hoewel er geen zwakke ploegen zijn in de eindfase van zo een tornooi zijn er wel degelijk grote verschillen natuurlijk) uit dan onmiddellijk tegen mogelijk een van de favorieten voor de eindzege ja. Binnen tien jaar weet niemand nog van ploegen die heroïsch onderuit zijn gegaan, wel van de ploegen die gewonnen zijn en de finale hebben gespeeld.
Je kan ook heroïsch winnen, natuurlijk.

Maar OK. Liever angstig hopen op Zwitserland en co.. Geef mij maar echte matchen.

En dan Spanje of Duitsland in de finale, als de grootordes gerespecteerd worden.

Dan heb je Portugal, Italië, Frankrijk, Spanje/Duitsland uitgeschakeld om EK te worden, ik denk niet dat je een heroïscher (en onrealistischer) parcours kan bedenken eigenlijk. Als dat lukt, dan is dat absoluut legendarisch, maar dan moet deze ploeg 4 keer compleet boven zichzelf uitstijgen. Dat zie ik gewoon niet gebeuren.
Spanje zit toch aan onze kant en speelt de kwartfinale tegen 1F?

Je kan ook heroïsch winnen, natuurlijk.

Maar OK. Liever angstig hopen op Zwitserland en co.. Geef mij maar echte matchen.
Maar de kans op winst is vele malen groter tegen Zwitserland en co. dan tegen Duitsland, Frankrijk, of Portugal. Dat heeft niets met angst te maken, dat is gewoon realistisch. Ieder zijn mening.

Nederland mag na Oekraïne, Oostenrijk, Noord-Macedonië bijvoorbeeld tegen Tsjechië, Denemarken/Wales en Zweden/Oekraïne/Engeland/Duitsland als het zo blijft.

Dus liefst van al een EK waar we geen enkele topwedstrijd spelen, want ja, winstkansen, he?

Voor mij is het eerder statistiek.

Achtereenvolgens winnen tegen Portugal, Italië en Frankrijk (bijvoorbeeld) om in de finale te geraken? Dat is statistisch gezien heel onwaarschijnlijk, zelfs al hebben we een goeie ploeg.

Maar ALS dat lukt, zou het inderdaad heerlijk zijn en hebben we een echte gouden generatie.

Dus liefst van al een EK waar we geen enkele topwedstrijd spelen, want ja, winstkansen, he?
De kans dat je geen enkele topwedstrijd speelt tot en met de finale is zo goed als nul natuurlijk. Maar verder: ja. Absoluut. Ik wil echt geen tweedes of derdes meer worden, of er nog sneller uit liggen. Ik wil die beker godverdomme.

:rolleyes: Ik ga hier echt niet in discussie blijven gaan over een mening van mij. Ik had liever een 'gemakkelijker' land gehad in de achtste finales, dat is het. Niet meer en niet minder. Dat is normaal gezien ook de 'beloning' voor het winnen van je groep hoor, dat je tegen een mindere ploeg speelt, daarom is dat systeem er. Zo vreemd is dat dus niet wat ik hier zeg. Er zijn zeker anderen die die mening delen, ook 'kenners' vooraleer je mij in de richting van leek duwt of whatever.

Topwedstrijden komen er sowieso op zo'n tornooi, ik zeg maar gewoon dat vier topwedstrijden (de ploegen die we gaan tegenkomen als 'de logica' gevolgd wordt zijn echt wel allemaal top, daar zit geen enkele 'outsider' tussen) op een rij wel heel moeilijk is.

Voorts mag er van mij echt wel een parcours komen waarbij we tegen Zwitserland, Zweden, Finland, en pakweg Schotland spelen als dat betekent dat we dan Europees kampioen worden. Topmatchen zal ik wel zien nadat we eindelijk eens een beker pakken.

Ik weet niet of dit Hongarije dan zo'n cadeau is...

Dat betekent dat ze dan wel gewonnen zijn van Duitsland, gelijkgespeeld hebben tegen Frankrijk en Portugal 80 minuten weerstaan hebben...
Ook nog eens een fysieke ploeg, waarbij de kans niet klein is dat iemand een blessure oploopt. Ze gaan het initiatief dan ook volledig aan de RD laten.

Ik zou toch nog altijd liever Duitsland of Portugal zien precies.

Ik zou toch nog altijd liever Duitsland of Portugal zien precies.
De kans dat Duistland een goeie partij speelt is toch altijd groter dan dat Hongarije goed tegen ons zal zijn.
Het Duistland van tegen Portugal, daar zie ik ons niet meteen tegen winnen (en kan zo maar zijn dat die volgende wedstrijd weer zo spelen).
Hongarije zal in het beste geval gewoon "deftig" zijn, maar daar moeten we uiteindelijk toch altijd door geraken uiteindelijk.

Hongarije is de dark horse waar ze zelfs in Villa Sporza mee lachten. Gracenote gaf ze maar 12% kans om door te stoten. Statistiek voorspelt het verleden perfect maar specifieke matchen is lastig.

Ondertussen komen de Fransen terug met 1-1 dus het wordt rekenen.

Hongarije is de dark horse waar ze zelfs in Villa Sporza mee lachten. Gracenote gaf ze maar 12% kans om door te stoten. Statistiek voorspelt het verleden perfect maar specifieke matchen is lastig.

Ondertussen komen de Fransen terug met 1-1 dus het wordt rekenen.
Ik vond 12% precies nog veel zelfs... Laat de groep opnieuw vanaf 0 starten nu, en ik geef ze opnieuw niet meer dan 12% hoor. Maar uiteraard.. 12% is niet 0%, strange things gebeuren nu eenmaal soms in het voetbal.

Als je al die posts hier leest is er precies niets goed. Misschien moeten we anders vragen aan de uefa om het toernooi te stoppen en de beker te geven aan de nummer 1 op de fifa ranking?

Als je al die posts hier leest is er precies niets goed. Misschien moeten we anders vragen aan de uefa om het toernooi te stoppen en de beker te geven aan de nummer 1 op de fifa ranking?
Kun je dit verduidelijken? Ik zie gewoon verschillende mensen voor verschillende uitkomsten supporteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan