EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt, maar hij zou niet de eerste speler zijn die heel goed speelt bij zijn club en maar een beperkte impact heeft bij de nationale ploeg.
Ik denk dat het effectief nog te vroeg is voor hem om echt die leidende rol op zich te nemen, maar daar heeft hij wel nog tijd voor he. Laat ons in elk geval hopen dat hij zijn vorm en vertrouwen vindt in de komende matchen met Witsel en De Bruyne naast hem, want we gaan de Tielemans van bij Leicester nodig hebben als we ver willen geraken dit toernooi.

Denayer is 25 en kan dus wel nog een paar eindtoernooien mee. Verder hoop ik dat Vasheusden of Delcroix ook stappen zetten. Op rechtsachter is Castagne ook nog maar 25 en toont Siquet toch ook veel goede dingen. Op linksachter is het moeilijker, misschien Theate? Zo’n Debast, Sardella, Dierckx en Kana zijn allen nog superjong maar verwacht ik toch ook veel van (en ik zal er nog vergeten zijn).

Op de overige posities hebben we dan nog Tielemans, Verschaeren, Sambi, El Hadj, De Keutelaere, Matazo,....

Zoals deze generatie zullen we waarschijnlijk nooit meer meemaken maar met bovenstaande namen (zelfs al haalt maar den helft het) denk ik dat we toch nog aardig meedoen in Europa.

Toch echt wel genoeg spelers om een ploeg rond te bouwen de komende jaren om de tweede ronde op een groot tornooi te halen?
Voor als outsider mee te doen zal het wel even gedaan zijn. En uiteraard kan je eens een jaar pech hebben om in een groep des doods terecht te komen. Maar rond spelers als Vandevoordt, Delcroix, Vanheusden, Denayer, Bornauw, Castagne, Tielemans, Mangala, De Ketelaere, Doku, Dendoncker, Sambi, Heylen, Januzaj, Lukaku,... kan je toch wel nog even voort. En deze spelers kunnen ook gewoon nog gigantische stappen zetten in hun carrière de komende jaren.

Bij Anderlecht, Genk, Standard en Brugge zit ook nog wel wat aan te komen, de beloften in 1B en de amateur reeksen gaat de talenten ook enkel beter maken. Er komt een mindere periode aan, maar op lange termijn zie ik ons echt wel weer een sterke ploeg bijeen te krijgen op deze tornooien. Uiteraard gaan er ook talenten floppen door allerlei omstandigheden, maar gaan er andere dan weer de verwachtingen overtreffen.

Kheb nu alle matchen eens grondig geanalyseerd, en tis voor mij 1 ding duidelijk:

We worden Europees Kampioen.

Romeo Lavia van City is ook nog ne goeie :)
Nu winnen we vooral door klasseflitsen van onze wereldtoppers en Martinez managed die toppers goed.
In de toekomst zullen we meer moeten winnen uit onze organisatie en tactiek en daarvoor hebben we dan een tactische trainer voor nodig.

Maar momenteel moeten we gewoon genieten in plaats van de klagen dat het in de toekomst slechter zal zijn.. Ride the wave e seg.

Ik denk dat het effectief nog te vroeg is voor hem om echt die leidende rol op zich te nemen, maar daar heeft hij wel nog tijd voor he. Laat ons in elk geval hopen dat hij zijn vorm en vertrouwen vindt in de komende matchen met Witsel en De Bruyne naast hem, want we gaan de Tielemans van bij Leicester nodig hebben als we ver willen geraken dit toernooi.

In ieder geval goed dat hij zelf ook veeleisend is: https://sporza.be/nl/2021/06/21/you...-ik-nog-niet-op-niveau-speelde~1624253000217/

Het jammere is: Ik hoor deze verhalen al 50j. Met deze ploeg winnen we het EK; Het WK, de NL....

Het is tot nu toe nooit gebeurd, en jammer genoeg zal het ook nooit gebeuren. Begrijp me niet verkeerd, ik gun het ons landje. We hebben het talent. Maar dat hadden we in de jaren 70 & 80 ook. Het is net alsof dat de Belgen op het moment dat het er echt toe doet, een knauw in hun zelfvertrouwen krijgen. Dat ze tegen Jan en Klein Pierke spelen zoals het moet,maar als ze dan de Titanen uitkomen,, dat er ergens de angst voor de grootheden de overhand neemt, en ze beginnen te flateren. Er zijn legio voorbeelden dat dit niet zo is, maar meer dan voldoende voorbeelden dat het wel zo is.

Ik heb deze week ergens beelden gezien van Belgie Denemarken van ergens in de jaren 80, we kwamen 2-0 voor en verliezen met 2-3. Met Self Proclaimed best Keeper in the world Pfaff in de goal, dan bekijk je die goals en dan denk je bij jezelf : Pfaff beste keeper? No F***** w
ay

Ach, het zal ooit wel gebeuren dat we het EK zullen winnen, dat zou de geschiedenis ingaan als een stunt. Dat zeg ik niet op basis van statistieken, maar het is een kwestie van geluk hebben en kansen grijpen. De Grieken en Denen hebben toch ook al eens gewonnen? We moeten niet gaan denken dat we een traditioneel voetballand zijn dat regelmatig een Europese of Wereldbeker zal grijpen zoals Duitsland en Frankrijk. Die landen zijn dan ook een stuk groter en kunnen heel wat meer talenten aanboren. Ik ken er zelf niet veel van, maar is de Belgische competitie op gelijke hoogte met de Franse, Duitse, Italiaanse of Franse?

Ik denk dat het ook een kwestie van mentaliteit is en je niet geïntimideerd voelen als je tegen zo'n titaan moet spelen. Al helpt het natuurlijk wel om een vol voetbalstadion met je eigen fans te hebben, zoals de Denen in Kopenhagen. Die vibe doet ook wel wat.

Ik ken er zelf niet veel van, maar is de Belgische competitie op gelijke hoogte met de Franse, Duitse, Italiaanse of Franse?
Neen, maar ik heb het idee dat er de laatste jaren toch goed gewerkt wordt. Club is daar een goed voorbeeld van, Genk ook wel, en ook Anderlecht verwacht ik terug. Gent leek goed op weg, maar die hebben volgens mij de boot voorlopig gemist.

Een generatie zoals die na 2002 met Sonck en Simons als toppers en Swerts en Bisconti als waterdragers, is anders ook wel een unicum qua armoe. Ik denk echt niet dat we die toer terug opgaan.

Het jammere is: Ik hoor deze verhalen al 50j. Met deze ploeg winnen we het EK; Het WK, de NL....

Het is tot nu toe nooit gebeurd, en jammer genoeg zal het ook nooit gebeuren. Begrijp me niet verkeerd, ik gun het ons landje. We hebben het talent. Maar dat hadden we in de jaren 70 & 80 ook. Het is net alsof dat de Belgen op het moment dat het er echt toe doet, een knauw in hun zelfvertrouwen krijgen. Dat ze tegen Jan en Klein Pierke spelen zoals het moet,maar als ze dan de Titanen uitkomen,, dat er ergens de angst voor de grootheden de overhand neemt, en ze beginnen te flateren. Er zijn legio voorbeelden dat dit niet zo is, maar meer dan voldoende voorbeelden dat het wel zo is.

Ik heb deze week ergens beelden gezien van Belgie Denemarken van ergens in de jaren 80, we kwamen 2-0 voor en verliezen met 2-3. Met Self Proclaimed best Keeper in the world Pfaff in de goal, dan bekijk je die goals en dan denk je bij jezelf : Pfaff beste keeper? No F***** w
ay
ik heb dit de laatste 30 jaar toch nooit gehoord. Zelfs nu niet. Het is eerder met de ploeg hebben we een kans en dat klopt ook. Net zoals op het WK in Rusland we ook een kans hadden en we wel degelijk 3des werden.

We moeten niet gaan denken dat we een traditioneel voetballand zijn dat regelmatig een Europese of Wereldbeker zal grijpen zoals Duitsland en Frankrijk. Die landen zijn dan ook een stuk groter en kunnen heel wat meer talenten aanboren.
Klopt, maar Holland is dan toch een uitzondering en zo kan het dus ook.
Niet echt veel groter dan ons (de helft meer inwoners), maar zelden hebben zij een slechte generatie voetballers en vaak spelen zij toch op zijn minst mee als outsider voor elk tornooi.
Als we de komende 50 jaar kunnen bereiken wat Holland heeft bereikt de afgelopen 50 jaar, zou ik al méér dan tevreden zijn.

Wat goed is komt snel en talent komt vaak wanneer je het niet verwacht. Nu voorspellingen doen voor binnen 4 jaar en meer is toch moeilijk IMO.

Neen, maar ik heb het idee dat er de laatste jaren toch goed gewerkt wordt. Club is daar een goed voorbeeld van, Genk ook wel, en ook Anderlecht verwacht ik terug. Gent leek goed op weg, maar die hebben volgens mij de boot voorlopig gemist.

Een generatie zoals die na 2002 met Sonck en Simons als toppers en Swerts en Bisconti als waterdragers, is anders ook wel een unicum qua armoe. Ik denk echt niet dat we die toer terug opgaan.
Qua infrastructuur en jeugdwerking zal het bij de Belgische (top)ploegen er zeker wel flink op verbeterd zijn. Anderzijds, in het buitenland zitten ze ook niet stil natuurlijk. Vraag is de komende jaren hoeveel de Corona er in heeft gehakt op financieel vlak. Bij ploegen als Standard, Anderlecht, ... was het voor Corona al niet fantastisch op dat vlak. Er zijn toch best wel wat ploegen die hun stadion hebben kunnen verbeteren of zelfs een nieuw stadion hebben kunnen bouwen, maar ook daar zijn er weer die achterop hinken (financieel of door politieke issues).

Wat nog het meest opvalt is dat België er toch nog altijd niet in slaagt om toptrainers voort te brengen. Niemand die er in slaagt om in het buitenland door te breken. We hebben nu wel een generatie voetballers die aan de top speelt/heeft gespeeld, dus ik hoop dat er daar toch een paar bij gaan zijn die ook als trainer naam en faam kunnen maken in het buitenland. Afwachten of Kompany & co kunnen doorgroeien binnen een paar jaar. Tot die tijd hoop ik dat ze in het buitenland blijven zoeken voor de volgende bondscoach van de RD...

Niet echt veel groter dan ons (de helft meer inwoners), maar zelden hebben zij een slechte generatie voetballers en vaak spelen zij toch op zijn minst mee als outsider voor elk tornooi.
Als we de komende 50 jaar kunnen bereiken wat Holland heeft bereikt de afgelopen 50 jaar, zou ik al méér dan tevreden zijn.
Holland heeft dan ook een voetbalcultuur die ze al zo'n 50 jaar cultiveren. België is pas 20 jaar geleden begonnen met zijn jeugdopleiding serieus te hervormen. We zullen daar wel de vruchten van blijven plukken de komende decennia.

En een winning mentality krijg je wanneer je eindelijk eens prijzen pakt. Spanje was ook elk toernooi het kneusje en de underachiever voor dat EK in 2008 eindelijk gewonnen werd.

Het verschil is wel dat Nederland gewoon mijlenver voor stond op ons qua jeugd. En altijd het voor hun heilige 4-3-3 speelde. Maar ik denk dat België absoluut goed bezig is qua jeugdwerking en dat we echt nog wel leuke spelers gaan zien na deze generatie.

Ook niet vergeten dat we nog altijd vrij goed scoren qua aanwezigheid op een WK (op het EK minder). Volgens mij hebben we 2 of 3 keer meer mee gedaan dan Nederland. Dat is toch ook iets moois voor zo'n klein landje.

zoals het voor jou elk jaar in augustus duidelijk is dat ZW zal degraderen? :unsure:
nee serieus, van wie zou het moeten komen?

Frankrijk tegen Hongarije was ook maar platte kak, mét sterren.
Dan is Duitsland & Italië nog de grootste uitdagers...

Of er zou een land moeten zijn die in de KO rondes een machine wordt

nee serieus, van wie zou het moeten komen?

Frankrijk tegen Hongarije was ook maar platte kak, mét sterren.
Dan is Duitsland & Italië nog de grootste uitdagers...

Of er zou een land moeten zijn die in de KO rondes een machine wordt

Denk dat de Fransen die Hongaren gewoon arrogant onderschat hebben hoor
Als ze met 'full focus' tegen de andere toplanden spelen is het een ander verhaal

maar goed, ik hoop natuurlijk dat je voorspelling uit komt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan