EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is zoals bij een bedrijf, de term teamplayer wordt overschat - individuele kwaliteit en wat voetvolk is wat je nodig hebt, al de rest is bijzaak.
Je kan moeilijk zeggen dat KDB geen teamplayer is. Als er eentje op dat veld het team boven de individuele glorie gaat kiezen is hij het wel.

Je kan moeilijk zeggen dat KDB geen teamplayer is. Als er eentje op dat veld het team boven de individuele glorie gaat kiezen is hij het wel.
Zo was het ook niet bedoeld hoor, ik zeg alleen dat de term "teamplayer" wordt overschat - op het eind is het vaak de individuele kwaliteit die de doorslag geeft waardoor een team kan presteren. Beiden zijn noodzakelijk maar om echt te excelleren heb je een individu, een kwaliteit, een bepaalde eigenschap ... nodig.

Ik schrijf ons toch nog altijd niet af om EK te worden hoor
Best dat we géén favoriet (meer) zijn
Best dat we eens met de neus op de feiten gedrukt werden (door de Denen)
Best dat de media denkt dat de kans nihil is dat wij EK worden

Dat is namelijk de enige kans dat wij kans hebben om EK te worden!

Als de Belgen al denken dat ze er zijn is die kans gewoon nihil. ;)

Zo was het ook niet bedoeld hoor, ik zeg alleen dat de term "teamplayer" wordt overschat - op het eind is het vaak de individuele kwaliteit die de doorslag geeft waardoor een team kan presteren. Beiden zijn noodzakelijk maar om echt te excelleren heb je een individu, een kwaliteit, een bepaalde eigenschap ... nodig.
Hoh, ik ben het daar toch niet volledig mee eens hoor. Kijk naar de prestaties van Argentinië de afgelopen tien jaar. Qua individuele kwaliteiten, zeker in de voorhoede, kunnen de meeste landen alleen maar van dromen. Maar dat is een ploeg van individuen, waardoor die op WK's vaak zelfs tegen landen als godbetert Iran lopen te sukkelen. Terwijl een land als Portugal de finale van het EK wint zonder Ronaldo. Of een land als IJsland de kwartfinales haalt in datzelfde EK. Uiteraard gaat iemand als Kevin De Bruyne uw ploeg een enorme boost geven, maar een ploeg die echt als team speelt is imo belangrijker dan de pure individuele kwaliteiten. Je hebt beiden nodig om een toernooi te winnen natuurlijk.

Hoh, ik ben het daar toch niet volledig mee eens hoor. Kijk naar de prestaties van Argentinië de afgelopen tien jaar. Qua individuele kwaliteiten, zeker in de voorhoede, kunnen de meeste landen alleen maar van dromen. Maar dat is een ploeg van individuen, waardoor die op WK's vaak zelfs tegen landen als godbetert Iran lopen te sukkelen. Terwijl een land als Portugal de finale van het EK wint zonder Ronaldo. Of een land als IJsland de kwartfinales haalt in datzelfde EK. Uiteraard gaat iemand als Kevin De Bruyne uw ploeg een enorme boost geven, maar een ploeg die echt als team speelt is imo belangrijker dan de pure individuele kwaliteiten. Je hebt beiden nodig om een toernooi te winnen natuurlijk.
Argentinië heeft vooral heel goede aanvallers gehad. Om prijzen te pakken heb je toch wel een gebalanceerd team nodig. Dat je daar posities hebt waar je 2-3 man van topklasse hebt ben je niks mee als er andere posities zijn waar het niveau schrijnend is.

Als Griekenland EK kan winnen dan kan elk land dat :p
Bwa... Een ploeg als Macedonië of Finland sowieso niet hoor. Griekenland had toen een ploeg zoals nu Denemarken of Oekraïne. Horen zeker niet bij de favorieten maar als alles meezit wordt zo'n ploeg eens om de zoveel decennia eens kampioen.
De kans is nu trouwens nog wat kleiner, aangezien er sinds EK 2016 een extra knock-out fase is. Denemarken in 1992 moest slechts 2 knock-out wedstrijden winnen, Griekenland 3. Nu moet je er al 4 winnen, dus de kans dat een outsider wint is een pak kleiner.

Wat mij eigenlijk al het hele EK stoort aan de regie. Een aantal keer per match wordt er ingezoomd op een "interessante" toeschouwer (ik veronderstel dat dit beeld ook in het stadion te zien is). De persoon in kwestie heeft niets door, maar zijn/haar gebuur wel. De gebuur maakt de persoon er attent op dat deze in beeld is en op het moment dat de frank valt van de persoon in kwestie wordt er terug naar het veld geswitched.

Ik blijf dan steeds met zo'n "oddly unsatisfying" gevoel achter...

Wat mij eigenlijk al het hele EK stoort aan de regie. Een aantal keer per match wordt er ingezoomd op een "interessante" toeschouwer (ik veronderstel dat dit beeld ook in het stadion te zien is). De persoon in kwestie heeft niets door, maar zijn/haar gebuur wel. De gebuur maakt de persoon er attent op dat deze in beeld is en op het moment dat de frank valt van de persoon in kwestie wordt er terug naar het veld geswitched.

Als ze de camera toch langer zouden gericht houden op die persoon, begint die GEGARANDEERD te zwaaien weg van de camera, namelijk naar het scherm waarop die zichzelf ziet. Minstens even oddly unsatisfying 😁

Das toch altijd

Zou KDB eigenlijk weten ( samen met Lukaku ) weten wat een klasse hij heeft? Ronaldo, Zlatan, Maradona etc, dat waren toch echt dikke nekken, vergeleken met het imago van KDB ?

1624084860440.png

Winner Group B: Belgium
3rd Group A/D/E/F: TurkeySwitzerlandWalesCroatiaScotlandCzech Rep.PolandSlovakiaGermanyPortugal
Winner Group A: ItalyWales
Runner-up Group C: UkraineAustria

Winner Group F: FrancePortugal
3rd Group A/B/C: TurkeySwitzerlandWalesDenmarkFinlandRussiaUkraineAustria
Runner-up Group D: EnglandCroatiaCzech Rep.
Runner-up Group E: SpainSweden

Winner Group E: SpainSweden
3rd Group A/B/C/D: TurkeySwitzerlandWalesDenmarkFinlandRussiaUkraineAustriaCroatiaScotlandCzech Rep.
Winner Group D: EnglandCzech Rep.
Runner-up Group F: FranceGermanyPortugal

Winner Group C: Netherlands
3rd Group D/E/F: CroatiaScotlandCzech Rep.PolandSlovakiaGermanyPortugal
Runner-up Group A: ItalySwitzerlandWales
Runner-up Group B: DenmarkFinlandRussia

Als de logica van wedstrijden gerespecteerd zou worden, dan zou dit het worden:

SF1: Belgium/Portugal-Italy/Ukraine - France/Finland-Czech Republic/Sweden
SF2: Spain/Austria-England/Germany - Netherlands/Slovakia-Wales/Russia

Waarom hebben de groepswinnaars eigenlijk de zwaarste tegenstanders in de volgende ronde? Ik dacht dat dit omgekeerd was.

Waarom hebben de groepswinnaars eigenlijk de zwaarste tegenstanders in de volgende ronde? Ik dacht dat dit omgekeerd was.
Dat is afhankelijk wie waar eindigt he. Qua plekken heb je inderdaad een makkelijkere tegenstander. De eerste speelt tegen een derde en de tweede tegen een andere tweede.

Ik erger me toch wel enorm aan de commentatoren en analisten. Als je ze bezig hoort, zijn alle andere landen compleet minderwaardig in vergelijking met de Duivels. Mooi doelpunt van een andere ploeg? "Een echt De Bruyne doelpunt", of "Die goal van de Duivels was nog steeds mooier".

Dan gisteren zei iemand dat de manier waarop Martinez de match tegen Denemarken aangepakt heeft geweldig was. "Dat hij De Bruyne in de tweede helft brengt, dat is fantastisch team management." Ok... Je beste speler op de bank houden omdat hij nog heel licht geblesseerd is, en hem er dan opbrengen in de 2de helft omdat alles vierkant draait, lijkt me nochtans heel logisch. Moet hij daarvoor als een genie beschouwd worden? Een trainer uit provinciale zou waarschijnlijk hetzelfde doen.

Persoonlijk zie ik niet meteen in hoe we Italië of Frankrijk kunnen kloppen. Ieder land dat een beetje kwaliteit heeft en het een beetje slim aanpakt, lijkt me torenhoog favoriet. We zagen dat in 2018 al tegen Japan. Toen werd ook geopperd dat Martinez het tactisch fantastisch gedaan had in de tweede helft, door Chadli erop te brengen. Maar totdat de goal van Vertonghen letterlijk uit de lucht kwam vallen, draaide het nog steeds vierkant. Zonder die lucky 1-2 gingen we er waarschijnlijk kansloos uit tegen Japan.

Hetzelfde met Wilmots. Nu maken de analisten er soms een spelletje van om te zeggen wat voor een slechte coach hij was. Maar de jaren vóór die match tegen Wales, hebben ze dat nooit durven zeggen. Toen deed Wilmots het ook fantastisch. Terwijl het nochtans duidelijk was dat we met hem als coach nooit ver gingen geraken.

Ik heb hetzelfde gevoel bij Martinez. Hadden we eruit gevlogen tegen Japan, ben ik benieuwd wat de meningen rond hem zouden zijn. Tegen Brazilië hadden we geluk dat we via die own-goal op voorsprong kwamen, want zijn tactiek toen was precies gebaseerd op het idee dat we de match startten met een 1-0 voorsprong. Een match later zijn we dan volledig in de val van Frankrijk gelopen.

Ik hoop dat ik verkeerd ben uiteraard, en ik ben me ervan bewust dat ik hier als de grote zuurpruim klink. Tijdens de match supporter ik mee zoals iedereen, maar een positief gevoel houd ik er toch niet aan over. Als we er deze keer weer uitvliegen op een dwaze manier, hoop ik echt dat het ophemelen van Martinez eens gaat stoppen, en dat de bond investeert in een coach met wat meer cachet voor het WK in 2022.

Laatst bewerkt:
Ik erger me toch wel enorm aan de commentatoren en analisten. Als je ze bezig hoort, zijn alle andere landen compleet minderwaardig in vergelijking met de Duivels. Mooi doelpunt van een andere ploeg? "Een echt De Bruyne doelpunt", of "Die goal van de Duivels was nog steeds mooier".

Dan gisteren zei iemand dat de manier waarop Martinez de match tegen Denemarken geweldig was. "Dat hij De Bruyne in de tweede helft brengt, dat is fantastisch team management." Ok.

Persoonlijk zie ik niet meteen in hoe we Italië of Frankrijk kunnen kloppen. Ieder land dat een beetje kwaliteit heeft en het een beetje slim aanpakt, lijkt me torenhoog favoriet. We zahen dat in 2018 al tegen Japan. Toen werd ook geopperd dat Martinez het tactisch fantastisch gedaan had in de tweede helft, door Chadli erop te brengen. Maar totdat de goal van Vertonghen letterlijk uit de lucht kwam vallen, draaide het nog steeds vierkant. Zonder die lucky 1-2 gingen we er waarschijnlijk kansloos uit tegen Japan.

Hetzelfde met Wilmots. Nu maken de analisten er soms een spelletje van om te zeggen wat boor een slechte coach hij was. Maar de jaren vóór die match tegen Wales, hebben ze dat nooit durben zeggen. Toen deed Wilmots het ook fantastisch. Terwijl het nochtans duidelijk was dat we met hem als coach nooit ver gingen geraken.

Ik heb hetzelfde gevoel bij Martinez. Hadde we eruit gevlogen tegen Japan, ben ik benieuwd wat de meningen rond hem zouden zijn. Tegen Brazilië hadden we geluk dat we via die own-goal op voorsprong kwamen, want zijn tactiek toen was precies gebaseerd op het idee dat we de match startten met een 1-0 voorsprong. Een match later zijn we dan volledig in de val van Frankrijk gelopen.

Ik hoop dat ik verkeerd ben uiteraard, en ik ben me er van bewist dat ik hier als de grote zuurpruim klink. Tijdens de match supporter ik mee zoals iedereen, maar een positief gevoel houd ik er toch niet aan over. Als we er deze keer weer uitvliegen op een dwaze manier, hoop ik echt dat het ophemelen van Martinez eens gaat stoppen, en dat de bond investeert in een coach met wat meer cachet voor het WK in 2022.

Tja, de meeste analisten kramen ook gewoon onzin uit.

Maar zo werkt dat in voetbal, natuurlijk. Onlangs nog een goeie gehoord van een Engelse commentator tijdens een match van België over onze verdedigers: als ze een sterke match spelen en de nul houden, dan komt dat doordat ze zoveel ervaring hebben. Als ze niet goed spelen en wel goals slikken, dan komt dat doordat ze te oud zijn. M.a.w. ge kunt er altijd een draai aan geven en het uitleggen zoals ge wilt.

Al vind ik Martinez wel een veel betere coach dan Wilmots. Langs de andere kant, stel dat we een coach als Mancini hadden, misschien zat er dan idd toch net iets meer in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan