EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Soit, sowieso zal elke wedstrijd vanaf de 8e finale met een andere ingesteldheid worden aangevat. Mogelijk programma is dan Duitsland - Italië - Frankrijk en Portugal tot aan de finale.

Is gewoon aartsmoeilijk.

We hebben amper 2 matchen gespeeld, 3-0 gewonnen tegen een matig Rusland en netjes een 1-0 omgezet naar een 1-2 winst tegen een heel gemotiveerd Denemarken in een bijna vol thuisstadion voor hun. Hou jullie maar al vast voor wanneer we echt eens goed gaan spelen na de groepsronde :)

Zo kunt ge het ook bekijken, ja :p

Zou tof zijn als we eens een 'referentiematch' spelen tegen een goede ploeg.
Een beetje zoals op het WK tegen Brazilië, na die match dacht ik echt: het is mogelijk.

Ik hou wel m'n hart vast want na dit EK zal het alleen maar (zwaar) bergaf gaan. Nu lees je nogal wat onterechte negativiteit hier, ben al bang voor wat gaat komen. 😅

Soit, sowieso zal elke wedstrijd vanaf de 8e finale met een andere ingesteldheid worden aangevat. Mogelijk programma is dan Duitsland - Italië - Frankrijk en Portugal tot aan de finale.

Is gewoon aartsmoeilijk.

Wel heerlijk natuurlijk dat dat soort wedstrijden eraan zit te komen :)
Maakt voor mij niet eens zo heel veel uit of België dan uitgeschakeld wordt of niet :unsure:

Ik durf bijna niet te denken wat het gaat geven tegen Frankrijk of Duitsland. Zal met slappe kak zijn vanachter bij de RD.
Maar wel heerlijk hoe enkele spelers & passes een ganse defensie op enkele seconden overhoop spelen

Snap het gezaag op Carrasco helemaal niet, die wilt tenminste. Komt er mss niet uit zoals bij Atletico.
Driesje daarentegen komt amper aan de bal en als hij de bal heeft doet ie niets dan slechts.

Die heeft nog geen enkele actie gelukt. hij vertraagd altijd het spel a la Hazard maar faalt dan in zijn actie..
Hebben jullie eigenlijk wel echt gekeken? Mertens ligt aan de basis van de 2 eerste goals tegen Rusland. Gisteren verzoop hij inderdaad met het collectief in de eerste helft. In de 2de helft was hij er natuurlijk niet meer bij, maar met een KDB op het middenveld zal hij ook wel beter gaan renderen.

Misschien een naïeve vraag, maar waarom wordt er niet gewerkt met een loting na de poules?
Op die manier kan je toch vermijden dat ploegen expres tweede worden bv?

Ik vind Mertens ook allesbehalve goed op dit moment. Als er ietwat actie is, komt het van Carrasco-Lukaku.
Mertens onzichtbaar.

Misschien een naïeve vraag, maar waarom wordt er niet gewerkt met een loting na de poules?
Omdat bvb ploeg A veel meer rust gehad heeft dan tegenstrever B sinds de laatste groepsfase wedstrijd.

Mertens lijkt mij niet meer in staat om op dit EK als titularis het verschil te maken. Ik heb lang met hem te doen gehad met z'n "supersub"-statuut. Maar we moeten eerlijk zijn; er is weinig schaamte in om als 34-jarige flitser toe te geven dat de flits er niet (meer) is. Op basis van zijn laatste jaar bij België zou ik hem op de bank zetten.

Van Carrasco ben ik niet zo'n fan, maar als dragende speler bij de Spaanse kampioen is het logisch dat hij z'n plekje kreeg bij gebrek aan Hazard.

Mertens samen met Carrasco is tactisch gewoon slecht van Martinez. Onder druk, zelfs tegen bescheiden tegenstanders, zwemmen onze 2 centrale middenvelders doordat noch Carrasco noch Mertens mee invallen en bijspringen op het middenveld.

In 2018 is Martinez zelf overgegaan naar een driemansmiddenveld. Ik begrijp niet dat hij dat nu zo lang uitstelt. Tielemans - die nota bene de meeste matchen van al onze Duivels speelde dit seizoen - verzuipt op dat middenveld en het is hem niet eens kwalijk te nemen. Gisteren liepen er constant 3 Denen in z'n nek te hijgen. Dan begrijp ik dat er van hem geen enkele deftige pass komt.

Tegen Finland zou ik ook overwegen hem te laten rusten. Om dan vanaf de KO-fase eerder in een 3-5-2 (met De Bruyne in een vrije rol mee dat middenveld op) dan die 3-4-3 met die pockets achter Lukaku.

Hebben jullie eigenlijk wel echt gekeken? Mertens ligt aan de basis van de 2 eerste goals tegen Rusland. Gisteren verzoop hij inderdaad met het collectief in de eerste helft. In de 2de helft was hij er natuurlijk niet meer bij, maar met een KDB op het middenveld zal hij ook wel beter gaan renderen.
Ik heb het ook totaal niet over Mertens maar over Carrasco..

Ergens mag je ook wel wat verdienen als je eerste wordt he.

Ik heb indertijd eens goed gelachen met Filip Joos, toen die in Extra Time opmerkte dat Defour en Anthony VDB met hun baard zo lang daar toch last moesten van ondervinden, "dan loop je toch zo snel niet en ben je toch minder wendbaar?". In het geval van die baarden (die niet eens zo lang waren, het is nu niet dat ze klaar waren om Sinterklaas te spelen) is dat complete onzin.

Maar hier, dat lange haar in die dikke braids, dat kan toch onmogelijk handig zijn op een veld? Dat hangt daar te zwieren en te draaien, als je in een luchtduel moet gaan of kort en snel moet draaien lijkt met dat toch echt in de weg te zitten. Of mss hoopt hij daarmee zijn tegenstander in het gezicht te kletsen ofzo? :unsure:

Op Denayer kappen heeft imo weinig zin. Ook ervaren klasbakken als Vertonghen waren verdedigend nergens. Dat gezegd zijnde, zo'n nonchalante pass geven getuigt van weinig concentratie. Daar zal hij wel uit leren, mag ik hopen.

De match van gisteren toont aan hoe belangrijk en onmisbaar De Bruyne, Lukaku, Courtois, Eden en Witsel wel niet zijn. Zonder die spelers heb je maar een doodgewoon ploegske.

De grootste zwakte van gisteren was toch Tielemans. Heeft compleet geen vertrouwen en loopt er maar wat te dolen op dat middenveld.
En wat voor een prutopstelling was dat ook.
Enfin, al een geluk dat de lijken nu uit de kast gevallen zijn en niet in de 8e finale. Want met zo'n bende krabbers als gisteren in de eerste helft maak je geen schijn van kans tegen een Italië ofzo.

Zou tof zijn als we eens een 'referentiematch' spelen tegen een goede ploeg.
Een beetje zoals op het WK tegen Brazilië, na die match dacht ik echt: het is mogelijk.
Die hebben we gisteren toch gehad? Qua naam misschien niet de grootmacht maar qua voetbal toch zeker wel hoor.

De Denen van gisteren overrompelen net zo goed dit Duitsland, Spanje of Engeland.
Enkel Frankrijk, Italië en eventueel Nederland (met hun 5 man vanachter) zie ik die stormloop overleven zonder op achterstand te komen, en dan nog eigenlijk. Die 3 hebben ook nog geen referentie gehad tegen een goeie aanval maar we geven ze het voordeel van de twijfel.

En geef me van die 6 landen eens de ploegen die terug kunnen vechten omdat ze aanvallend een enorme weelde hebben om erop en erover te gaan eens de Deense storm wat ging liggen? Duitsland heeft enorme problemen met scoren, de Spaanse brei-club geraakt tot aan de 16 en dan is het ook gedaan, Nederland had gisteren ook belachelijk veel kansen en een penalty nodig om 2 keer te scoren tegen een zwak Oostenrijk. En Engeland lijkt te teren op Sterling, wiens foto je ziet staan in het woordenboek als je wisselvallig opzoekt.

Ik zet ons nog altijd bij de beste ploegen van dit EK, samen met Frankrijk en Italië. Akkoord dat onze defensie minder is dan die van Frankrijk en Italië maar ik vind onze voorlijn dan weer sterker dan de Italiaanse en we zijn het er allemaal over eens dat Frankrijk maar van 1 ploeg kan verliezen en dat is Frankrijk zelf dusja...
Eventueel kan Engeland hier ook nog bij, al hebben die hetzelfde probleem als wij, een mindere defensie. Toch zeker als zoutpilaar Maguire terugkeert uit blessure.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan