EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel knap wat die Denen gisteren presteerden, die hebben de druk wel héél hoog op de ketel gezet. Vooral in de eerste helft, maar in de tweede helft hebben ze toch ook een aantal zeer gevaarlijke manouevers gemaakt. De Duivels waren niet in hun beste doen, al waren de twee goals die we maakten wel prachtig. De eerste goal met Hazard was een prachtig samenspel en dat precieze schot van De Bruyne was ook zeer fraai.

Ik verwacht nu wel te winnen van de Finnen, maar dan gaat het beginnen. Hopelijk duiken ze er eens in met evenveel moed als de Denen gisteren. Als we zo gaan spelen tegen Frankrijk worden we inderdaad geduwd in de steak-friet, terwijl het deze keer aan ons is om ze met hun neus in de verlepte croissants te duwen.

Bestaat voetbal niet uit 70% kunde en 30% meeval? Die kans van de Denen tegen de deklat, voor hetzelfde geld zat die er in. Die 2de poging van KDB, voor hetzelfde zat die ook er in.

Wat wel is: Ik heb deze ochtend de 2 doelpunten van de Duivels eens herbekeken., en dat is kunde. De start bij lukaku, de pass naar KDB, die instinctef voelt dat er nog iemand links van hem komt ingelopen, en ipv van zelf te knallen, een subtiel pasje op Thorgan.

Net als de 2de goal, weer de start bij lukaku, pas op Eden, 1-2tje met thorgan, pasje of de bruyne en weer een doelpunt.
Ze komen 2x voor de goal en 2x scoren ze. Meer hoeft dat niet te zijn. Beter zo dan bijvoorbeeld tegen de VS, waren ze dozijnen kansen hadden en er uiteindelijk toch "maar" 2 in de goal kregen

ik moet precies naar een ander match gekeken hebben. Is er nog ergens een ander EK bezig? Ik heb prutsers gezien voor 45 min die dan hun grote broer gaan halen zijn omdat ze het niet konden halen van de andere kindjes.

Internationale pers zag de individuele klasse van De Bruyne en vooral een match om van te likkebaarden: “Dit was dé wedstrijd van het toernooi tot dusver”​

ik moet precies naar een ander match gekeken hebben. Is er nog ergens een ander EK bezig? Ik heb prutsers gezien voor 45 min die dan hun grote broer gaan halen zijn omdat ze het niet konden halen van de andere kindjes.

Internationale pers zag de individuele klasse van De Bruyne en vooral een match om van te likkebaarden: “Dit was dé wedstrijd van het toernooi tot dusver”​

Ik kan mij voorstellen dat voor de neutrale toeschouwer de overgave van de Denen en de pure klassegoals van de Belgen leuk waren om naar te kijken. Doe daar dan de beladenheid van de match bij en de sfeer, veel kansen. Ik snap het wel.

Beide goals leken ingestudeerde nummertjes. Vooral de tweede leek een oefening op training.

De Denen speelde heel energiek en gaven ons geen ruimte om ons ding te doen. Dat is een goede instructie geweest. Ik geloof echt dat zonder de sterrenparade we het laken uiteindelijk ook naar ons toe hadden getrokken.

We hebben ook wat kansen tegen gekregen, maar uiteindelijk scoren de Denen uit een individuele fout hé.

Het viel me vooral op dat ons centraal middenveld nu al 2 matchen op rij tekort kwam door daar maar met 2 man te staan... Tegen Rusland was het nog zwemmen, tegen Denemarken was het al verzuipen. Benieuwd wat dat in de kwartfinale wordt tegen de Italianen.
Als je dan zowel Carrasco als Mertens ziet staan sukkelen vraag ik me af of het niet beter was geweest om 1 van die 2 gasten eraf te laten en Praet erbij te zetten om u middenveld sterker te maken? Toch een foutje van Martinez imo. Dat moet je als trainer toch ook zien en beseffen he?

Uiteindelijk begon alles gewoon beter te draaien met KDB erop, maar dat lag niet enkel aan zijn individuele klasse imo. Ik vond dat er vanaf dan ook gewoon meer grip was op het middenveld. En Tielemans kan dan ook terug naar een 8 positie gaan ipv een 10, dat lijkt hem hier precies toch ook beter af te gaan. Witsel is dan natuurlijk ook nog wel een klasse sterker dan Dendonker (al viel die nu niet zoveel te verwijten op zich)

-> met Witsel en De Bruyne er terug bij gaat het niveau sowieso een pak de hoogte in. Enkel achteraan blijven we de mindere natuurlijk.

Correcte analyse van Peter Vandenbempt in De Tribune. Die eerste helft was natuurlijk rampzalig, maar wat eigenlijk nog meer verontrustend is, is dat je na die 1-2 eigenlijk de controle hebt, maar die het laatste kwartier weer volledig uit handen geeft en blij mag zijn dat het niet 2-2 wordt.

@Archaos inderdaad, op het einde van de match hadden we het niet onder controle.
De Denen moesten natuurlijk wel hard gaan, want anders 0/6, maar dan nog... als ge dan kijkt hoe Frankrijk zonder al te veel problemen een hele helft lang verhinderde dat Duitsland een degelijke kans kreeg...
Voor mij was het toch Tielemans die echt verzoop, quasi de hele match lang. Benieuwd of we tegen sterkere tegenstanders overschakelen op een middenveld Witsel-KDB, en dan iets als Hazard-Lukaku-Carrasco ervoor. Maar dan moet KDB op die positie durven om fysieker te spelen met zjin gebroken oogkas, wat toch ook niet evident is.

Wat een match, da was de slechtste helft van de laatste 5 jaar.
De Bruyne is nen ongeloofelijken baas. Denemarken speelde wel echt goed en wij slecht. Zalige goals wel. En toch chique van Lukaku dat die hem zo terug in de match knokt want na zo ne slechten helft is dat niet simpel..

Mja, Lukaku kunt ge niet veel verwijten in de eerste helft. Als spits staat ge op een eiland als de rest van de ploeg zo slecht speelt.

Ik kan mij voorstellen dat voor de neutrale toeschouwer de overgave van de Denen en de pure klassegoals van de Belgen leuk waren om naar te kijken. Doe daar dan de beladenheid van de match bij en de sfeer, veel kansen. Ik snap het wel.
Jup, alleen wij als Belgische supporters konden het niet aanzien de eerste helft :p
Voor de neutrale kijker was het een geweldige en beladen eerste helft voor Denemarken, en dan wereldklasse van o.a. KDB in de 2e helft.

Snap het gezaag op Carrasco helemaal niet, die wilt tenminste. Komt er mss niet uit zoals bij Atletico.
Driesje daarentegen komt amper aan de bal en als hij de bal heeft doet ie niets dan slechts.

Doet met toch wat denken aan eerdere toernooien waar we dat ook zagen als ik me goed herinner. Wat slechtere start en matchen met "geluk" waar we niet overheersen tegen kleinere tegenstanders.
Die schrik voor wat als...
Enfin, heb nu niet het beste geheugen als het erop aankomt maar het gevoel komt me toch bekend voor :unsure:

Snap het gezaag op Carrasco helemaal niet, die wilt tenminste. Komt er mss niet uit zoals bij Atletico.
Driesje daarentegen komt amper aan de bal en als hij de bal heeft doet ie niets dan slechts.
Die heeft nog geen enkele actie gelukt. hij vertraagd altijd het spel a la Hazard maar faalt dan in zijn actie..

Eigenlijk eens te hopen dat wij ook in een toernooi kunnen "groeien". De Duitsers en Italianen konden dat in het verleden precies echt. Matig tot slap beginnen en dan telkens beter en beter worden

De media mag nu wel stoppen met "DE 3"
Oké ze horen bij ons 5 belangrijkste spelers (Lukaku en Courtois erbij), maar de rest van de groep gaan we ook nog nodig hebben en eveneens belangrijk.
Niet zagen over het haantjesgedrag bij Frankrijk en Benzema-Giroud en wie zichzelf daar belangrijk wilt maken om dat zelf bij ons er een aantal op een schavotje te plaatsen

Eigenlijk eens te hopen dat wij ook in een toernooi kunnen "groeien". De Duitsers en Italianen konden dat in het verleden precies echt. Matig tot slap beginnen en dan telkens beter en beter worden

De media mag nu wel stoppen met "DE 3"
Oké ze horen bij ons 5 belangrijkste spelers (Lukaku en Courtois erbij), maar de rest van de groep gaan we ook nog nodig hebben en eveneens belangrijk.
Niet zagen over het haantjesgedrag bij Frankrijk en Benzema-Giroud en wie zichzelf daar belangrijk wilt maken om dat zelf bij ons er een aantal op een schavotje te plaatsen
Pure aanname van buitenaf, maar ik denk echt dat er een goede groep zonder schavotjes bestaat bij de Belgen. Misschien niet altijd zichtbaar op het veld, maar duidelijk merkbaar in interviews. Kritisch naar elkaar waar nodig zonder op de man te spelen.

Het is toch wel terecht vind ik. Zowel Carrasco als Tielemans hebben lof geoogst tegen Kroatië.

Geen van beiden heeft diezelfde prestatie al op de mat gelegd op dit EK. Dat moet echt beter.

Dat Mertens ook geen goed niveau haalt, staat daar los van.

Ik hoop dat Trossard en Doku de nodige minuten krijgen tegen Finland

@Archaos inderdaad, op het einde van de match hadden we het niet onder controle.
De Denen moesten natuurlijk wel hard gaan, want anders 0/6, maar dan nog... als ge dan kijkt hoe Frankrijk zonder al te veel problemen een hele helft lang verhinderde dat Duitsland een degelijke kans kreeg...
Voor mij was het toch Tielemans die echt verzoop, quasi de hele match lang. Benieuwd of we tegen sterkere tegenstanders overschakelen op een middenveld Witsel-KDB, en dan iets als Hazard-Lukaku-Carrasco ervoor. Maar dan moet KDB op die positie durven om fysieker te spelen met zjin gebroken oogkas, wat toch ook niet evident is.

Mja, Frankrijk is gewoon op een andere planeet momenteel qua talent he. Pavard - Varana - Kimpembe - Hernandez tegenover Meunier - Alderweireld - Vertonghen - T. Hazard. En dan kunnen die daar nog een Kanté voor zetten, waar wij het moeten doen met een Dendoncker of Witsel. :crazy:

Goed ja, ik heb het voor het toernooi al gezegd. Martinez wil nog steeds zijn offensieve spel spelen, wat ik wel snap gezien onze offensieve weelde en 't feit dat we in kwalificaties quasi voortdurend tegen veel mindere ploegen moeten spelen. Maar dat spel vereist een defensie die zeer hoog staat, zodat er geen grote gaten vallen tussen aanval en verdediging. Maar onze defensie kan dat gewoon niet meer aan. Noch qua snelheid noch qua positiespel. Je ziet ook bij balverlies dat er relatief weinig steun komt van onze aanvallende linies, waardoor er bij een tegenaanval snel een overwicht is van tegenstanders en er op dat moment ook te grote gaten ontstaan tussen aanval en verdediging.

Het is eigenlijk een beetje omgekeerde wereld. Frankrijk heeft op alle posities de spelers om te spelen zoals België, en zo iedereen plat te gooien. terwijl België op dit moment veel beter de tactiek van Frankrijk zou overnemen. Het vanachter goed dicht houden, en rekenen op de counters. Met De Bruyne, Lukaku, Hazard, Carrasco en Doku heb je echt de aanvallers om elk land kapot te maken op de counter. Het zou ons nog altijd geen fast pass opleveren voor de finale, maar op die manier zie ik wel mogelijkheden. Als we blijven vasthouden aan de huidige manier van spelen vrees ik voor het ergste. Dat is er echt op rekenen dat je meer zal scoren dan de andere.

We hebben amper 2 matchen gespeeld, 3-0 gewonnen tegen een matig Rusland en netjes een 1-0 omgezet naar een 1-2 winst tegen een heel gemotiveerd Denemarken in een bijna vol thuisstadion voor hun. Hou jullie maar al vast voor wanneer we echt eens goed gaan spelen na de groepsronde :)

Mja, Frankrijk is gewoon op een andere planeet momenteel qua talent he. Pavard - Varana - Kimpembe - Hernandez tegenover Meunier - Alderweireld - Vertonghen - T. Hazard. En dan kunnen die daar nog een Kanté voor zetten, waar wij het moeten doen met een Dendoncker of Witsel. :crazy:

Goed ja, ik heb het voor het toernooi al gezegd. Martinez wil nog steeds zijn offensieve spel spelen, wat ik wel snap gezien onze offensieve weelde en 't feit dat we in kwalificaties quasi voortdurend tegen veel mindere ploegen moeten spelen. Maar dat spel vereist een defensie die zeer hoog staat, zodat er geen grote gaten vallen tussen aanval en verdediging. Maar onze defensie kan dat gewoon niet meer aan. Noch qua snelheid noch qua positiespel. Je ziet ook bij balverlies dat er relatief weinig steun komt van onze aanvallende linies, waardoor er bij een tegenaanval snel een overwicht is van tegenstanders en er op dat moment ook te grote gaten ontstaan tussen aanval en verdediging.

Het is eigenlijk een beetje omgekeerde wereld. Frankrijk heeft op alle posities de spelers om te spelen zoals België, en zo iedereen plat te gooien. terwijl België op dit moment veel beter de tactiek van Frankrijk zou overnemen. Het vanachter goed dicht houden, en rekenen op de counters. Met De Bruyne, Lukaku, Hazard, Carrasco en Doku heb je echt de aanvallers om elk land kapot te maken op de counter. Het zou ons nog altijd geen fast pass opleveren voor de finale, maar op die manier zie ik wel mogelijkheden. Als we blijven vasthouden aan de huidige manier van spelen vrees ik voor het ergste. Dat is er echt op rekenen dat je meer zal scoren dan de andere.
Als de Fransen scoren na 2 minuten zoals de Denen gisteren parkeren ze de bus en is het afgelopen. :p

Ik zie inderdaad weinig landen die Frankrijk kunnen pakken wanneer Frankrijk eerst scoort.

Ligt het trouwens aan mij of is het trouwens wel vaker dat de Duivels heel zwak aan matchen beginnen? Als een tegenstander vanaf het eerste fluitsignaal er vollenbak invliegt en hoog druk zet, zijn wij altijd compleet van de kaart. De Duivels moeten precies altijd nog opwarmen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan