EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk je dat een andere coach beter zou zijn? Daarmee hadden we echt niet gewonnen hoor.
Eerlijk? Ja. We horen nu alweer vijf jaar, na iedere match die we spelen: "Vandaag was het niet goed, maar de kwaliteiten zijn er zeker, eens het om de knikkers gaat, zullen we er wel staan".

Maar dat is het juist, als het om de knikkers gaat, gaan we er kansloos uit. Het enige topland dat we konden uitschakelen, was Brazilië. En dat kwam vooral doordat ze die own-goal slikten, want we waren ook heel slecht aan die match begonnen. Voor de rest vloog onze gouden generatie er - kansloos - uit tegen Argentinië, Italië en Frankrijk. En gingen we eruit tegen Wales, en smeten we nog de Nations League in de vuilbak door te knoeien tegen Zwitserland. Als Vertonghen tegen Japan niet per ongeluk de 2-1 scoorde, lagen we er tegen hen ook al uit. Het is niet dat die uitschakelingen nipt waren he. Telkens werden we overklast en waren we quasi kansloos.

We staan gewoon intrinsiek verkeerd, en daarbovenop kan Martinez de match nooit lezen. Dat hij dan een sympathieke mens is en het jeugdbeleid goed uitstippelt, maakt allemaal niks uit. Met hem op de bank winnen we nooit iets. Daarmee wil ik niet zeggen dat een goede coach de garantie is op bekerwinst. Tuurlijk niet. Maar met iemand als Martinez, geraak je nergens.

Als je dan ziet hoe zwak De Bruyne was en dat hij met een scheur in zijn ligamenten moet spelen... Daar heb ik ook al serieus mijn vragen bij. Hij leek me geïrriteerd dat hij moest spelen. Dan Hazard nog laten spelen tot hij geblesseerd uitvalt tegen Portugal. Tja. En dat is nog maar het begin van wat ik zou willen zeggen over Martinez en co, maar goed. C'est fini. Alweer.

Het enige leuke aan verliezen is dat je nu alle opportuniteitsfans ziet afgeven op hoe slecht de RD's wel niet waren, maar als je dan vraagt wat offside is dan slagen ze 3 keer tilt. Dezelfde fans die vorige week zeiden dat Mbappé een prutser is omdat hij een penalty miste, niet wetende dat hij al meer heeft bereikt dan 99.9% van alle andere profvoetballers op die leeftijd.

Hier zitten we dan ook wel door de loting, he.
Morgen spelen Tsjechië, Denemarken en fucking Oekraïne ook nog voor een plekje in de halve finales... zucht :frown:

Had toch liever dit als finale gezien, zelfs als we hem ook verloren.

ja oké, maar als je de ambitie hebt om EK te worden, moet je tegen iedereen kunnen winnen, ongeacht fase van het tornooi.

Uiteraard zwaar ontgoocheld met het resultaat, maar het is lang geleden dat ik nog zo intens heb meegeleefd tijdens een match en heb genoten.

Het verlies is ook te kaderen vind ik omdat je toch verliest van een zeer sterke ploeg.

Uiteindelijk heeft deze generatie ons toch heel veel plezier bezorgd, ik onthoud vooral dat. Zoals vanavond ook weer, met vrienden en wat goede dranken kijken en uw land luid aanmoedigen, prachtig toch.

Vandaag toch vooral ook genoten van Doku, zoals de meesten hier. Het spreekt voor zich dat hij regelmatig de verkeerde keuze maakt, maar wanneer hij aan de bal was, had je toch telkens het gevoel dat er iets spannends ging gebeuren. De enige Belg bij wie ik dat gevoel vandaag had. Heerlijke speler toch!

Mensen die hier komen beweren dat Doku niet goed was zijn wel volledig van het paadje. De nieuwe ster van de volgende generatie heeft voor het eerst aan zijn natie getoond wat hij ons kan brengen.

Wat hij ons gaat brengen? We hebben hem heel de eerste helft niet gezien. In de laatste minuut een penalty afdwingen, dat was het enige.
Goed gespeeld maar echt nog een maatje te licht. Speelt ook gewoon super gretig, hij weet ook wel waarom.

HLN heeft meer niveau ind e commentaren dan sommige hier.

Tzal nu weer aan Martinez liggen.. Gouden generatie.. Waarvan hazard geblesseerd, debruyne een scheur in zijn ligamenten heeft, witsel pas uit blessure,.. Veel goud heb je dan niet meer over eh.

Ik vraag me dan af wie je graag als coach zou hebben? Prud'homme ? Zou juist niks beter zijn, integendeel. Martinez luisterd naar spelers zoals debruyne, hazard, courtois en dat zie je aan de manier van druk zetten zoals city doet.

Wij hebben de kwaliteit en automatismen niet van een Italië, Spanje, Duitsland, Frankrijk omdat we geen deftige kompetitie hebben en al onze spelers overal rond zitten. En daar ga je nooit iets van maken. We hebben 3 hele goeie en de rest is middenmoot. En op de bank hebben we ook niks. Als er een blessure valt bij ons dan zitten we in de shit.

Eerlijk? Ja. We horen nu alweer vijf jaar, na iedere match die we spelen: "Vandaag was het niet goed, maar de kwaliteiten zijn er zeker, eens het om de knikkers gaat, zullen we er wel staan".

Maar dat is het juist, als het om de knikkers gaat, gaan we er kansloos uit. Het enige topland dat we konden uitschakelen, was Brazilië. En dat kwam vooral doordat ze die own-goal slikten, want we waren ook heel slecht aan die match begonnen. Voor de rest vloog onze gouden generatie er - kansloos - uit tegen Argentinië, Italië en Frankrijk. En gingen we eruit tegen Wales, en smeten we nog de Nations League in de vuilbak door te knoeien tegen Zwitserland. Als Vertonghen tegen Japan niet per ongeluk de 2-1 scoorde, lagen we er tegen hen ook al uit. Het is niet dat die uitschakelingen nipt waren he. Telkens werden we overklast en waren we quasi kansloos.

We staan gewoon intrinsiek verkeerd, en daarbovenop kan Martinez de match nooit lezen. Dat hij dan een sympathieke mens is en het jeugdbeleid goed uitstippelt, maakt allemaal niks uit. Met hem op de bank winnen we nooit iets. Daarmee wil ik niet zeggen dat een goede coach de garantie is op bekerwinst. Tuurlijk niet. Maar met iemand als Martinez, geraak je nergens.
+1

Voetballend & tactisch toch telkens overklast. Tegen Portugal was het gewoon dankzij één geweldig schot en voor de rest meer geluk dan kunde. Tegen Brazilië lucky dat we voorkomen dankzij die own goal. Japan idd zonder die lucky kopgoal van Vertonghen wint ge die match nooit. Tegen Wales tactisch overklast. Vandaag technisch overklast.

Als ge ooit een tornooi wil winnen, moet ge voetballend en/of tactisch de betere zijn tegen de goeie ploegen en dat waren we in geen enkel van die matchen (Japan, Brazilië, Frankrijk, Portugal, Italië, Wales).

Ik heb ons nog nooit in een officiële match een topploeg zien overklassen (tactisch of voetballend).

Laatst bewerkt:
Wij hebben de kwaliteit en automatismen niet van een Italië, Spanje, Duitsland, Frankrijk omdat we geen deftige kompetitie hebben en al onze spelers overal rond zitten. En daar ga je nooit iets van maken.

Dit. Je mag nog zoveel individueel talent hebben, samenhang is zo veel belangrijker. Dat is waarom landen à la Zwitserland, Spanje, Italië, Engeland het verder schoppen. Al die hun spelers (die kwalitatief toch veel minder zijn dan de Belgen) spelen in tegenstelling in min of meer dezelfde competities of ploegen.

Wat hij ons gaat brengen? We hebben hem heel de eerste helft niet gezien. In de laatste minuut een penalty afdwingen, dat was het enige.
Goed gespeeld maar echt nog een maatje te licht. Speelt ook gewoon super gretig, hij weet ook wel waarom.
Echt, zowel in het wielrennen topic als hier zijn uw analyses echt tenenkrullend altijd. "De penalty afgedwongen, das het enigste". Alleen al voor die fase heeft hij meer gedaan dan de rest van onze aanval/middelveld. Als je hier vandaag kritiek wilt geven op Doku ben je gewoon van slechte wil en ken je bitter weinig van voetbal.

Wie zou jij in de plaats zetten? Carrasco? Wat heeft die gedaan buiten zichzelf elvendertig keer vastgelopen. Mertens? Zucht.

HLN heeft meer niveau ind e commentaren dan sommige hier.

Tzal nu weer aan Martinez liggen.. Gouden generatie.. Waarvan hazard geblesseerd, debruyne een scheur in zijn ligamenten heeft, witsel pas uit blessure,.. Veel goud heb je dan niet meer over eh.

Ik vraag me dan af wie je graag als coach zou hebben? Prud'homme ? Zou juist niks beter zijn, integendeel. Martinez luisterd naar spelers zoals debruyne, hazard, courtois en dat zie je aan de manier van druk zetten zoals city doet.

Wij hebben de kwaliteit en automatismen niet van een Italië, Spanje, Duitsland, Frankrijk omdat we geen deftige kompetitie hebben en al onze spelers overal rond zitten. En daar ga je nooit iets van maken.

Je mag de zaken nu toch wel eens gaan benoemen hoe ze zijn zeker ? Martinez en op momenten waar we onder druk komen te staan ( lees: achterstand) kan hij gewoon maar heel weinig doen om een match te kantelen. Hoe kan je nu ooit de wissel Chadli ( geen minuut gespeeld) verklaren.

Tegen Wales, Japan, Denemarken, 2de helft Portugal en deze wedstrijd volledig taktisch overklast. Dan moet je toch gewoon concluderen dat het te weinig is, sympathiek en het goed kunnen uitleggen ja maar het zijn toch de resultaten die tellen. Een kwartfinale terwijl je jezelf als topfavoriet bombardeert dan dan mag je toch gewoon zeggen dat hij het niet goed gedaan heeft.

Er zijn voldoende andere coaches met een visie die deze groep aankunnen, we gaan toch niet omdat Martinez luistert naar een KDB hem aanhouden? Voor een koffie kransje of voor een overleg dat kunnen ook andere coaches hoor.

Echt, zowel in het wielrennen topic als hier zijn uw analyses echt tenenkrullend altijd. "De penalty afgedwongen, das het enigste". Alleen al voor die fase heeft hij meer gedaan dan de rest van onze aanval/middelveld. Als je hier vandaag kritiek wilt geven op Doku ben je gewoon van slechte wil en ken je bitter weinig van voetbal.

Wie zou jij in de plaats zetten? Carrasco? Wat heeft die gedaan buiten zichzelf elvendertig keer vastgelopen. Mertens? Zucht.

Niet teveel op reageren op zijn posts :p

Was vrij duidelijk dat Doku gewoon een van de beteren op het veld was. Eigenlijk zelfs de beste Belg, zou niet weten wie anders.

Dit. Je mag nog zoveel individueel talent hebben, samenhang is zo veel belangrijker. Dat is waarom landen à la Zwitserland, Spanje, Italië, Engeland het verder schoppen. Al die hun spelers (die kwalitatief toch veel minder zijn dan de Belgen) spelen in tegenstelling in min of meer dezelfde competities of ploegen.

Goh, dat vind ik geen excuus meer, daarvoor speelt het merendeel van deze groep al té lang samen bij de RD.

Bij een land als Frankrijk spelen de spelers ook verspreid over Engeland, Frankrijk, Duitsland, Spanje, ...

Had Doku dan wel natuurlijk in de groepsmatchen ook mogen opstellen, voor mij is dat vooral het punt van kritiek, in de groepsmatchen krijgt die jongen alleen speelkansen als het al gewonnen is, en nu in de kwartfinale tegen een sterke tegenstander in de basis. Rare kronkel eigenlijk. Dat is geen kritiek op Doku want die komt er wel en heeft nu zeker goed gespeeld, maar denk dat die matchen in de groepsfase hem toch deugd zouden gedaan hebben qua vertrouwen en automatisme.

Je mag de zaken nu toch wel eens gaan benoemen hoe ze zijn zeker ? Martinez en op momenten waar we onder druk komen te staan ( lees: achterstand) kan hij gewoon maar heel weinig doen om een match te kantelen. Hoe kan je nu ooit de wissel Chadli ( geen minuut gespeeld) verklaren.

Tegen Wales, Japan, Denemarken, 2de helft Portugal en deze wedstrijd volledig taktisch overklast. Dan moet je toch gewoon concluderen dat het te weinig is, sympathiek en het goed kunnen uitleggen ja maar het zijn toch de resultaten die tellen. Een kwartfinale terwijl je jezelf als topfavoriet bombardeert dan dan mag je toch gewoon zeggen dat hij het niet goed gedaan heeft.

Er zijn voldoende andere coaches met een visie die deze groep aankunnen, we gaan toch niet omdat Martinez luistert naar een KDB hem aanhouden? Voor een koffie kransje of voor een overleg dat kunnen ook andere coaches hoor.
De enige steek die hij laten vallen heeft was tegen Wales. Je gaat nu toch niet zeggen dat het een schande is om te verliezen tegen dit Italië? En al zeker niet met de blessures die we hadden.

Tegen Italië die zo speelde met de ploeg die wij nu hebben gaan wij nooit winnen gelijk welke trainer je daar gaat zetten. Het is geen fifa waar je kaarten kan kopen met extra kwaliteiten voor een bepaalde speler eh.

Het zijn toch altijd dezelfde mensen die enerzijds niet kunnen stoppen met klagen over hoe slecht onze ploeg wel niet is, anderzijds lijken te verwachten dat we elk groot toernooi winnen.

Ik vind dat KDB het in zijn interview goed samenvatte. We hebben een ploeg met kwaliteit die kan meedoen met de grote jongens. Dat wil niet zeggen dat we elke wedstrijd zullen winnen. We zijn ook nog nooit aan een toernooi gestart waarbij we duidelijk de beste kern hebben en topfavoriet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan