Eigen waterwinning - DeWaterGroep rapport Bacteriologisch niet voldoende - wat nu?

Het zijn geen loden buizen. deze werden relatief recent (20 jaar?) vervangen door koper of ijzer.
Ben nu heet water erdoor aan het laten lopen.

Edit: Het is iets beter met kokend water, maar er zitten zo te zien toch best veel bacteriën in.

Edit 2: Zucht, mijn vader en zijn broers hebben beslist om toch een aftakking te maken aangezien de woning anders toch minder waard is. Nu moet ik het dus nog een maand zonder deftig water doen. Aangezien mijn vrouw zwanger is mag ik op en weer rijden om te douchen. Man man. In het begin was ik nog erg blij dat het eigen waterwinning had, Voor 80 EUR per jaar praktisch ongelimiteerd water. Niet dus.
 
Laatst bewerkt:
Legionella vermijden:
  • Set your water heater temperature to 140 degrees Fahrenheit. To learn more about setting your water heater temperature, visit www.osha.gov/dts/osta/otm/legionnaires/hotwater.html.
  • Maintain your water heater properly. Find your hot water heater’s manufacturer’s instruction manual. Learn how often it should be cleaned and how to do it correctly.
  • Perform hot-water flushes. Running faucets and shower heads for at least 30 minutes at 140 degrees Fahrenheit or more can help kill Legionella. Use caution. These temperatures can cause scalding.
  • Maintain hot tubs carefully. Neglected hot tubs provide ideal conditions for growth and spread of Legionella. Learn more at www.cdc.gov/legionella/downloads/hot-tub-disinfection.pdf.
  • Use humidifiers with caution. Learn more about humidifier safety here.
Lood in het water?
Als je geen filter hebt: minstens 7 minuten voorspoelen voor gebruik
E. coli en enterococcus zijn darmbacteriën terwijl legionella van nature voorkomt in de bodem. Er moet dus ergens verontreiniging van de bron van buitenaf optreden.
 
Uv en actieve kool is normaal niet genoeg om drinkbaar te maken denk ik ze, misschien voldoende om mee te koken en te wassen. Wij zetten regelmatig zulke cintropur Uv trio filters, maar dit maakt ook niet drinkbaar.
Mijn vader gaat uiteindelijk die ook installeren.
In het beste geval wordt het weer drinkbaar (na een nieuwe test), in het slechtste is het bruikbaar om te douchen e.d. en kunnen we onze plan trekken tot het stadswater is aangesloten.
 
Terug
Bovenaan