Eerste hulp bij klus-gevallen

Er is geen vaste grond onder de trap.
Het zijn 2 trappen boven elkaar.
Zoiets kunnen we dus niet zetten.
Anders was het zeker een mogelijke oplossing geweest.
En om zo'n toestel buiten te gebruiken om de tegels naar boven te steken, daar is het dan weer net te kort voor (ik zou eigenlijk eens moeten moeten hoe hoog we exact moeten kunnen gaan)

Maar wel bedankt voor de suggestie, misschien kom ik zo ook op andere opties :)

Dit komt misschien ook al in de buurt. Al blijft het transport, 140 euro naar onze bouw, heel duur ten opzichte van de huur van het toestel zelf.

Huur verhuislift met bediener (vind ik zelf toch ook nog altijd veiliger) blijft volgens mij goedkoopste optie.
Maar kan dit vertikaal zonder ergens op te steunen?

Anders moet ik straks maar even zelf contact opnemen met een verhuurbedrijf.

Mocht er nog iemand aanvullingen/suggesties hebben, laat maar weten
Geen optie om iemand met een verreiker te laten komen.

We hebben dit ook eens gehad met ons rolluik. Uiteindelijk toch iemand moeten laten komen want geleider in bak was stuk. Je kan lint zelf gemakkelijk vervangen maar als de oorzaak niet is weggenomen blijft het probleem steeds terugkomen en dat was bij ons het geval na jaren sukkelen.

En om zo'n toestel buiten te gebruiken om de tegels naar boven te steken, daar is het dan weer net te kort voor (ik zou eigenlijk eens moeten moeten hoe hoog we exact moeten kunnen gaan)

Dit komt misschien ook al in de buurt. Al blijft het transport, 140 euro naar onze bouw, heel duur ten opzichte van de huur van het toestel zelf.

Huur verhuislift met bediener (vind ik zelf toch ook nog altijd veiliger) blijft volgens mij goedkoopste optie.
Maar kan dit vertikaal zonder ergens op te steunen?

Anders moet ik straks maar even zelf contact opnemen met een verhuurbedrijf.

Mocht er nog iemand aanvullingen/suggesties hebben, laat maar weten
Hoeveel tegels zijn het en hoeveel weegt zo 1 tegel? :unsure:

Ik heb ooit die gehuurd die de andere persoon linkte. Er bestaat een grotere variant van: https://www.boels.com/nl-be/huren/materiaallift-75-m/p/12040

Maar ik vond die wel relatief onstabiel (nu, komt mss ook omdat wij die gebruikt hebben voor een wasmachine naar boven te krijgen).

Ivm de transportkosten: je kan dat soms wel gewoon in je auto krijgen (of in een aanhangwagen). Bespaart je veel kosten.

Ik heb ooit die gehuurd die de andere persoon linkte. Er bestaat een grotere variant van: https://www.boels.com/nl-be/huren/materiaallift-75-m/p/12040

Maar ik vond die wel relatief onstabiel (nu, komt mss ook omdat wij die gebruikt hebben voor een wasmachine naar boven te krijgen).

Ivm de transportkosten: je kan dat soms wel gewoon in je auto krijgen (of in een aanhangwagen). Bespaart je veel kosten.
Bedankt voor de suggesties.

Ik ben momenteel aan het bekijken met een verhuurbedrijf of het niet gewoon met de verhuislift kan.
Als de wagen dicht genoeg tegen de gevel kan staan (wat het geval is) zou dat geen probleem mogen zijn.
Het is tenslotte ook maar tot de 1e verdieping.
Dat lijkt mij meteen de makkelijkste (en ik vermoed ook de goedkoopste) optie.

Mensen die ervaring hebben om een stuk chroom (heel glad) te spuiten/verven?
Ik weet niet goed welke soort primer en verf er goed is hiervoor.

Het gaat om een klein stukje, echter op een vervelende plaats waar het moeilijk is om het stuk veel op te schuren.

Mijn vrouw heeft de snoer van de kabel van een flessenwarmer op de kookplaat laten hangen terwijl die aanstond. Natuurlijk nu gans die kabel zwart geworden en gesmolten. Heb haar al zoveel keer gewaarschuwd aangezien het niet de 1e keer is. Heb zo al 2 apparaten kunnen wegsmijten...

Nu mijn vraag, kan ik die kabel + stekker gewoon vervangen door zoiets?

Moet ik op iets letten? Het zou de 1e keer zijn dat ik iets vervang dus wil het proper doen.

Mijn vrouw heeft de snoer van de kabel van een flessenwarmer op de kookplaat laten hangen terwijl die aanstond. Natuurlijk nu gans die kabel zwart geworden en gesmolten. Heb haar al zoveel keer gewaarschuwd aangezien het niet de 1e keer is. Heb zo al 2 apparaten kunnen wegsmijten...

Moet ik op iets letten? Het zou de 1e keer zijn dat ik iets vervang dus wil het proper doen.
Als je dat toestel gemakkelijk open krijgt, zou ik het wel proberen. Misschien best eerst eens zien of de kabel vast gesoldeerd is of niet.
Als je nog nooit hebt gesoldeerd, kan dat wel gevaarlijk zijn dat je het toestel toch beschadigt.

Maar voor die prijs zou ik het zeker proberen ;)

Dat zijn geen granulaat klinkers. Die zijn zodanig oud/uitgespoeld dat de structuur wat grover is geworden. Die 'effen' rode daar op je foto is de enige in propere staat :p lag waarschijnlijk overdekt.

Gratis of paar euro per M2 als je geluk hebt

Normaal gezien wel, kan zijn zoals @ToasT zegt, dat het gesoldeerd is vanbinnen. maar met soldeerbout & beetje tin lukt dit wel.

Effe vraag. Iemand die weet wat voor soort klinkers (granulaat?) dit zijn en hoeveel de geschatte m2 prijs zou zijn nieuw ? Ik heb thuis nog een 90m2 liggen en zou ze aan voordelige prijs willen weg doen.

Gratis zal je ze met wat geluk kwijtgeraken. Wij hebben hier een deel gratis kunnen weggeven maar omdat het iets te lang duurde voor alles weg was is de rest naar het containerpark gegaan.

Mij is altijd gezegd dat dat een bricoleer oplossing is die officieel verboden is wegens veiligheid. Of het nu was omdat het soldeersel makkelijk terug kan smelten, makkelijk losgetrokken kan worden, ... weet ik niet.
Stel u voor een printplaat, jij wilt daar een phoenix connector opzetten voor uw aansluitkabel via een schroefverbinding te bevestigen.
Je zal die connector moeten solderen op die printplaat. Dus je kan ook gewoon uw aansluitkabel rechtstreeks op de printplaat solderen want solderen moet je toch.

Er is niks bricoleer aan solderen. Er zijn veel mensen die niet kunnen solderen en dus bricoleren. Maar je moet thuis is rondkijken, zo goed als alles werkt met gesoldeerde verbindingen. Omdat het sterk, semi-permanent en lage overgangsweerstand heeft.

Stel u voor een printplaat, jij wilt daar een phoenix connector opzetten voor uw aansluitkabel via een schroefverbinding te bevestigen.
Je zal die connector moeten solderen op die printplaat. Dus je kan ook gewoon uw aansluitkabel rechtstreeks op de printplaat solderen want solderen moet je toch.
Er is wel een groot verschil tussen de 2 oplossingen. Als zo'n klem loskomt, kunnen de draden niet tegen elkaar komen. Als de gesoldeerde draden losschieten, kunnen ze wel met elkaar in contact komen. Een klem lijkt me dus nog steeds veiliger.

Je mag gerust een netsnoer aan een printplaat vastsolderen, dat is absoluut veilig.
Wat niet aangeraden is, is om uw soepele draad te vertinnen en ze dan aan te sluiten met een schroefklem, gebruik in de plaats daarvan adereindhulzen.
Tin heeft geen veerkracht, als je dat indrukt, blijft het ingedrukt, als je een vertinde draad vastvijst, vervorm je de tin rondom de draad wat mogelijk een slecht contact kan geven => er ontstaat warmte => de tin wordt nog zachter met mogelijk een gesmolten schroefverbinding tot gevolg.

Je mag gerust een netsnoer aan een printplaat vastsolderen, dat is absoluut veilig.
Wat niet aangeraden is, is om uw soepele draad te vertinnen en ze dan aan te sluiten met een schroefklem, gebruik in de plaats daarvan adereindhulzen.
Tin heeft geen veerkracht, als je dat indrukt, blijft het ingedrukt, als je een vertinde draad vastvijst, vervorm je de tin rondom de draad wat mogelijk een slecht contact kan geven => er ontstaat warmte => de tin wordt nog zachter met mogelijk een gesmolten schroefverbinding tot gevolg.
Mag je dan ook gewoon een 230V kabel verlengen door er een stuk aan te solderen? Ik dacht dat je de hele kabel dan moest vervangen of verlengen via Wago klemmen net omdat solderen niet veilig en daarom niet toegelaten was.

Bij de installatie van m'n Nest Thermostaat heb ik een kabel verlengd met Wago klemmen in een verbindingsdoos omdat ik de klem in de gasketel niet openkreeg en de kabel dus niet kon vervangen door een langere. De installatie is zo ook gekeurd. De kabel verlengen door er een stuk aan te solderen zou een veel cleanere oplossing zijn, maar een electricien heeft mij ooit gezegd dat dat niet mag.

Terug
Bovenaan