Eerste hulp bij klus-gevallen

Ik weet niet of dit het juiste topic is maar hoe regel je uw internetaansluiting bij een verhuis? Want ik wil wel internet hebben in mijn oude woning zolang ik daar woon maar ik moet ook internet hebben in mijne nieuwe woning tegen dat ik daar definitief intrek. Dus eigenlijk tijdelijk 2 aansluitingen. Vraag ik dan gewoon een nieuw contract voor de nieuwe woning?
Funny thing: mijn vriendin heeft net naar Telenet gebeld voor dezelfde situatie.

Ze waren heel behulpzaam. Datum voor aansluiting in de nieuwbouw is vastgelegd. Ze gaan ons vanaf dan op een tijdelijk goedkoop internet abonnement zetten voor die woning (30euro/mnd).
Wanneer verhuizen moeten we dan bellen zodat ze het contract dat we nu hebben op ons apartement wordt overgezet, waarna dat voorlopige abonnement van 30 euro onmiddellijk wordt stopgezet.

Best dus even bellen en ze helpen u daar mee verder.

Ik weet niet of dit het juiste topic is maar hoe regel je uw internetaansluiting bij een verhuis? Want ik wil wel internet hebben in mijn oude woning zolang ik daar woon maar ik moet ook internet hebben in mijne nieuwe woning tegen dat ik daar definitief intrek. Dus eigenlijk tijdelijk 2 aansluitingen. Vraag ik dan gewoon een nieuw contract voor de nieuwe woning?
Wij hebben gewoon een nieuwe aansluiting gevraagd en de vorige aansluiting gestopt op het moment dat het niet meer nodig was.
Ging zonder problemen. We hadden zo'n 2tal weken overlap.

Op papier gaat dat vlot, switch op de dag van installatie.

In de praktijk hebben wij 2 maand zonder internetaansluiting in onze nieuwbouw gezeten, dus good luck ;-). (En kregen we 5 maand lang een dubbele rekening - werd telkens rechtgezet daar niet van, ma zijn uren van men leven dak ni terug krijg ;-))

Hier is die wissel gelijk niks op 1 dag gebeurt. Modem en router en alles waren al verhuisd, telenet is gewoon het nieuw adres komen activeren.
Datum voor activatie nieuw adres is trouwens het enige wat er eigenlijk echt toe doet. Het (fysieke) afsluiten van een oude installatie is geen prioriteit en zit meestal in "lopende orders", als in elke technieker in de buurt met tijd over kan zien wat er moet gebeuren en dat doen, ze plannen dat niet actief in.

Ik weet niet hoe uw keuken er juist uitziet natuurlijk. Maar je hebt ook LED TL-lampen bijvoorbeeld. Alleen blijven die armaturen wel niet super prachtig.
Gewoon een oude keuken, niks speciaals. Keuken is ook apart, dus geen open keuken.
Maar er staat een nieuwe lamp, in de Hubo gaan halen en zelf geplaatst. Wel nog wat geprul geweest, want de aansluiting zat aan de zijkant ipv aan de achterkant. Had het in de winkel nog gevraagd en werd me bevestigd dat de aansluiting aan de achterzijde zat.
Na ja, er staat een nieuwe lamp, dat is het belangrijkste.

Hier is die wissel gelijk niks op 1 dag gebeurt. Modem en router en alles waren al verhuisd, telenet is gewoon het nieuw adres komen activeren.
Datum voor activatie nieuw adres is trouwens het enige wat er eigenlijk echt toe doet. Het (fysieke) afsluiten van een oude installatie is geen prioriteit en zit meestal in "lopende orders", als in elke technieker in de buurt met tijd over kan zien wat er moet gebeuren en dat doen, ze plannen dat niet actief in.
Fysiek afsluiten? Ik heb gewoon gezegd tegen de internetleverancier dat ik op datum x stop met het contract, meer is er daar niet mee gebeurd.
We hebben juist nog die modem terug gebracht naar de winkel.
Er is daar niemand fysiek iets voor komen afsluiten.

Fysiek afsluiten? Ik heb gewoon gezegd tegen de internetleverancier dat ik op datum x stop met het contract, meer is er daar niet mee gebeurd.
We hebben juist nog die modem terug gebracht naar de winkel.
Er is daar niemand fysiek iets voor komen afsluiten.
Ge wordt ook nog fysiek afgesloten hoor, nog los van uw abonnement (de login) is er ook een fysieke connectie die bepaalt wat signaal gij binnenkrijgt.
Maar zoals ik zei, is dat van minder belang, die aanpassingen staan echt op laagste prioriteit voor techniekers.

Binnenkort verhuizen we, maar het internet is al geregeld op ons nieuw adres. Moest nog buiten worden aangesloten etc. Wat meer werk, maar nu ben ik wel zeker dat de dag dat ik verhuis, er ook al internet is en dat het werkt.

Ge wordt ook nog fysiek afgesloten hoor, nog los van uw abonnement (de login) is er ook een fysieke connectie die bepaalt wat signaal gij binnenkrijgt.
Maar zoals ik zei, is dat van minder belang, die aanpassingen staan echt op laagste prioriteit voor techniekers.
Dan ben ik benieuwd hoe ze dat gedaan hebben, ze hebben toegang nodig tot het appartementsgebouw daarvoor en ze hebben ons nooit gecontacteerd daarvoor. En de maanden daarna was het onbewoond.

Dan ben ik benieuwd hoe ze dat gedaan hebben, ze hebben toegang nodig tot het appartementsgebouw daarvoor en ze hebben ons nooit gecontacteerd daarvoor. En de maanden daarna was het onbewoond.
Dat gebeurt in de verdeelbox buiten. Uw individuele aansluiting zit 9/10 in een voetpadkast aan straat of ( indien luchtleiding) aan de splitter tegen een straattaal.
En voor die 1/10 waar het niet zo is hebben nutsvoorzieningen sowieso (verplicht!) vrije toegang.
Telenet/Fluvius weet en kan veel meer met/van uw aansluiting dan gij beseft hoor....

Wat is dat fysiek afsluiten dan?
Toen wij verhuisd waren hadden wij zelfs nog tot na onze laatste factuur gewoon nog internet. We moesten wel de modem binnenleveren, maar hebben toch nog een 1,5 week gewoon internet en tv gehad.

Edit: lees net uw post. Ja bon dat is nu wel niet moeilijk om dat terug aan te sluiten natuurlijk :P Het lijkt me nu niet dat ze die connector gaan afknippen.

Wat is dat fysiek afsluiten dan?

Edit: lees net uw post. Ja bon dat is nu wel niet moeilijk om dat terug aan te sluiten natuurlijk :p Het lijkt me nu niet dat ze die connector gaan afknippen.
Ik spreek niet over connectors of wat dan ook "binnen", zeker bij een telenet bepaald de filter in uw straat-aansluiting welk signaal gij überhaupt kunt krijgen. Als zij morgen beslissen dat gij niks meer krijgt is dat puur fysiek nog geen 5min werk voor een technieker om u af te koppelen aan de splitter

Ik spreek niet over connectors of wat dan ook "binnen", zeker bij een telenet bepaald de filter in uw straat-aansluiting welk signaal gij überhaupt kunt krijgen. Als zij morgen beslissen dat gij niks meer krijgt is dat puur fysiek nog geen 5min werk voor een technieker om u af te koppelen aan de splitter
Ja ik sprak dan ook over buitenbekabeling. Wat jij wilt bedoelen is dat ze uw kabel hier afkoppelen.

images

Dat kan je dan toch gewoon opnieuw aankoppelen? De vraag is wat je bent met alleen uw kabel. Ja je kan analoge TV kijken. Maar voor al de rest heb je hun modem nodig.

Ik zie het nut eigenlijk niet in van daar nog fysiek iets aan te doen. Die kunnen gewoon softwarematig je aansluiting aan/uit zetten.

Ja ik sprak dan ook over buitenbekabeling. Wat jij wilt bedoelen is dat ze uw kabel hier afkoppelen.

images

Dat kan je dan toch gewoon opnieuw aankoppelen? De vraag is wat je bent met alleen uw kabel. Ja je kan analoge TV kijken. Maar voor al de rest heb je hun modem nodig.
Daar zit nog een filter in die uw signaal bepaalt en zonder aansluiting op dat adres is dat een Block. Maar inderdaad, als fluvius (die het fysieke netwerk voor telenet beheert) achterloopt met afsluiten (zoals meestal) kunt gij uw telenet-hardware mee verhuizen en gaat dat werken. Zeker telenet zit met een extreme ...discrepantie... tussen interne en externe aansluiting (eigenlijk een enorme machtsstrijd met nu fluvius over wie wat moet/mag doen), soms in het voordeel vd particulier maars soms ook in het nadeel (ik ben ooit,fysiek, afgekoppeld omdat een oud afsluit-order vd vorige eigenaar was blijven openstaan... )

Mijn parlofoon werkt niet (meer). Aangezien ik hier nieuw ben, kan ik niet zeggen of hij ooit gewerkt heeft, dus daarom gewoon effe hier informeren: is dit juist aangesloten?
IMG20210819112028.jpg

Is er een manier waarop ik zou kunnen testen of het hierboven aan de parlofoon ligt (bijv. verbinden met plus en min van batterij?)

Mijn parlofoon werkt niet (meer). Aangezien ik hier nieuw ben, kan ik niet zeggen of hij ooit gewerkt heeft, dus daarom gewoon effe hier informeren: is dit juist aangesloten?
IMG20210819112028.jpg

Is er een manier waarop ik zou kunnen testen of het hierboven aan de parlofoon ligt (bijv. verbinden met plus en min van batterij?)
Als IT er kan ik alleen maar het volgende advies geven: zet dat schakelaartje eens af en terug aan.

Verder zijn die 2 kabeltjes aangesloten op de bus, dus dat zou wel eens correct kunnen zijn. Is de andere kant van de aansluiting in orde (in de elektriciteitskast vermoed ik)?

Iemand die een alternatief kent voor een arduinen dorpel? Die van ons is gebarsten na 10 jaar kelder in en uit te rijden, dus zou vervangen moeten worden en ben nu op zoek naar een alternatief voor arduin. Had gehoopt op iets van kunststof, maar ik vind niet zo veel.

Hallo, ik heb een meterkast in de muur en moet dus framepje + duer rond. 80cmx50cm. Dit zou ideaal zijn. Iemand een idee of alternatief?

meterkast.webp

Terug
Bovenaan