Eerste hulp bij klus-gevallen

Mijn gevoel: quickstep is goed, voor niet-intensieve ruimtes.
Bij mijn ouders ziet die er boven nog uit zoals de dag waarop hij gelegd werd.
Bij mij (tijd op zolder gewoond, bureaustoel op wielen, hond,...) ziet die er absoluut niet uit als een deftig merk maar eerder als laminaat van de lidl :unsure:

Ik ben nu naar pvc vloeren aan het kijken, 20j garantie voor particulieren. Dan betaal ik met plezier ietsje meer...

Mijn stalen na 2 dagen al ontvangen en ziet er heel goed uit! Ga ze nu nog proberen massakreren om te zien hoe stevig ze ècht zijn. 😏😈
Blijf weg van floorify, is massaproductie uit china en en heeft echt maar een beperkt motief. Echt een hel om te leggen. Een ook niet echt krasvast.

Ik heb nog thuisbegeleiding gedaan en dan was dat om de zoveel maand alles afsponzen met water en azijn.
Dat had idealiter het geval geweest, maar dat is dus nooit gedaan geweest. Combinatie van factoren. En nu is ze 93 dus dan moet ze ook niet meer stoppen. Thuisbegeleiding nu is ook zo dun gespreid… en ik begrijp ook dat ze niet tegen haar karakter willen ingaan, ze is nogal… scherp.

Zijn er go-to merken voor laminaat? Eenvoudig leggen is een dikke plus.
Quick Step is de bekende speler, maar vaak is de bekende ook niet de beste prijs/kwaliteit...
Wij hebben hier op de slaapkamers laminaat van Carpet Right gelegd, makkelijk te leggen en zeer tevreden van. Trouwens wel “HPL” laminaat.

Ik zag een video van iemand die muren met járen sigarettenrook op, met een stomer schoonmaakte (plus product natuurlijk) en in de komende paar jaar zal ik het huis van bomma met zéker 20 jaar rook moeten terug in orde zetten voor de sociale. Ik herinner mij hoe mijn moeder vroeger met een spons en bijtend product aan de slag was thuis, stomer lijkt een makkelijker. Maar kan je dat ook effectief doen, zo met een stomer? Ik wil geen beschadiging natuurlijk.
Cru gezegd, overschilderen en dan terug opleveren?

Je zou niet de eerste zijn die dat op deze manier doet

En dit haal je van ....bronnen aub?
zelf nog gelegd, in 2018 is dat gebruikt geweest voor een tijdelijke winkel en dat was imo niet echt top. Zo had je per pak maar 7 verschillende motieven en om die dan nog eens mooi te laten uitkomen voor voor een wildverband was dat echt wel niet zo makkelijk.

Laatst bewerkt:
zelf nog gelegd, in 2018 is dat gebruikt geweest voor een tijdelijke winkel en dat was imo niet echt top. Zo had je per pak maar 7 verschillende motieven en om die dan nog eens mooi te laten uitkomen voor voor een wildverband was dat echt wel niet zo makkelijk.
Ahzo... Ik lees over die floorify nubwel veel goeds.
Net als moduleo

Wij gaan waarschijnlijk ook onze vloer zo renoveren. Merk zijn we nog niet uit...

Binnenkort komt de OSB3 18mm bovenop de roostering van de zolder, tussen de roostering (60x180) komt 18cm glaswol isolatie. Ik zou bovenop deze roostering eigenlijk een soort akoestische isolatie willen plaatsen, in de vorm van een foam, bij voorkeur eventueel al in (zelfklevende) strips, zodat ik die niet zelf in repen moet zitten uitsnijden.

Iemand een idee welk product daarvoor goed is en of dit überhaupt bestaat? En of het effectief helpt voor contactgeluid? Later zal er wel nog parket bovenop de OSB komen.

Binnenkort komt de OSB3 18mm bovenop de roostering van de zolder, tussen de roostering (60x180) komt 18cm glaswol isolatie. Ik zou bovenop deze roostering eigenlijk een soort akoestische isolatie willen plaatsen, in de vorm van een foam, bij voorkeur eventueel al in (zelfklevende) strips, zodat ik die niet zelf in repen moet zitten uitsnijden.

Iemand een idee welk product daarvoor goed is en of dit überhaupt bestaat? En of het effectief helpt voor contactgeluid? Later zal er wel nog parket bovenop de OSB komen.
Je hebt van die strips van Gyproc om op hun profielen te plakken. https://www.afwerkingshop.be/gyproc-akoestische-afdichtingsband-pe-50-10mx5cm.html

Daar worden normaal stroken vilt voor gebruikt. Dat zou vormvaster (= beter bestand tegen druk) dan mousse (zoals bij gyprocwanden) zijn. Een mogelijke budget-truk die ik ooit heb gekregen van een vloerder was om verhuisdekens in repen te knippen en die er tussen te steken. Ge moet uiteindelijk gewoon iets hebben dat wat meegeeft om contact tussen uw vloer en dragers te voorkomen

De verlichting in de keuken hier heeft zijne besten tijd gehad denk ik.
Momenteel is dat een armatuur met 2 TL buiten van 60 cm denk ik.
Ik was eraan aan het denken om deze te vervangen door led verlichting, maar ik weet niet zo goed wat.
Misschien gewoon simpel houden en vervangen door een systeem met led TL buizen?

De verlichting in de keuken hier heeft zijne besten tijd gehad denk ik.
Momenteel is dat een armatuur met 2 TL buiten van 60 cm denk ik.
Ik was eraan aan het denken om deze te vervangen door led verlichting, maar ik weet niet zo goed wat.
Misschien gewoon simpel houden en vervangen door een systeem met led TL buizen?
Je kan dat door alles vervangen wat je maar wilt.
Een TL-armatuur is maar, euh laat ons zeggen niet mooi :P

Je kan dat door alles vervangen wat je maar wilt.
Een TL-armatuur is maar, euh laat ons zeggen niet mooi :p
Andere keuze zou zo een ledpaneel zijn, maar als dat stuk gaat moet je dan heel dat paneel weer vervangen en bij zo een TL-armatuur kan je simpel de buizen vervangen.

Maar andere suggesties zijn natuurlijk welkom, dat is ook de reden waarom ik dit hier plaatste.

Andere keuze zou zo een ledpaneel zijn, maar als dat stuk gaat moet je dan heel dat paneel weer vervangen en bij zo een TL-armatuur kan je simpel de buizen vervangen.

Maar andere suggesties zijn natuurlijk welkom, dat is ook de reden waarom ik dit hier plaatste.
Ik weet niet hoe uw keuken er juist uitziet natuurlijk. Maar je hebt ook LED TL-lampen bijvoorbeeld. Alleen blijven die armaturen wel niet super prachtig.

Ik weet niet of dit het juiste topic is maar hoe regel je uw internetaansluiting bij een verhuis? Want ik wil wel internet hebben in mijn oude woning zolang ik daar woon maar ik moet ook internet hebben in mijne nieuwe woning tegen dat ik daar definitief intrek. Dus eigenlijk tijdelijk 2 aansluitingen. Vraag ik dan gewoon een nieuw contract voor de nieuwe woning?

Ik weet niet of dit het juiste topic is maar hoe regel je uw internetaansluiting bij een verhuis? Want ik wil wel internet hebben in mijn oude woning zolang ik daar woon maar ik moet ook internet hebben in mijne nieuwe woning tegen dat ik daar definitief intrek. Dus eigenlijk tijdelijk 2 aansluitingen. Vraag ik dan gewoon een nieuw contract voor de nieuwe woning?
Je kan normaal bij je provider een verhuisdatum opgeven.

Terug
Bovenaan