Eerste hulp bij klus-gevallen

Buis verlengen buiten het terras?
Terrastegel slijpen en gaten in boren en erop leggen ?
Metalen plaat laten lasersnijden (rond met gaten/sleuven) en laten poederlakken ?

Een groot raam in onze woonkamer is defect. De klink lijkt onderaan losgekomen, en hierdoor "pakt" de klink niet meer. Het raam is gelukkig dicht. Ik zie niet meteen hoe ik dat openkrijg om zelf die klink terug vast te maken. Iemand een idee?

Alternatief is natuurlijk de firma bellen voor een herstelling.

Bijlagen

• IMG20250401081750.jpg
    IMG20250401081750.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 22
Ik heb een Healthbox 3 van Renson thuis maar ik slaag er niet in om deze te verbinden met de app van Renson.

Ik zie het wifi antennetje zitten dus daar kan het probleem niet liggen, maar ik geraak enorm gefrustreerd van hun app :)

Iemand die dit wel kan?

Ik zou graag de ventilatie in mijn badkamer instellen zodat deze enkel op bepaalde uren werkt. Is dit überhaupt mogelijk? Indien niet is het zelfs de moeite niet dat ik er mij verder in opjaag :)

Probeer eens met een Ethernet kabel ipv te rekenen op die draadloze module.

De app is maar simpel. In vraaggestuurde modus kan je alvast niet doen wat jij wil. Tenzij je die uitschakelt en handmatige planningen opmaakt. Maar zelfs dan is het niet duidelijk of je dit per kamer kan doen.

Er is wel een globale instelling om het systeem tussen bepaalde uren stiller te laten draaien, maar ook dat geldt voor de hele unit en niet per kamer.

Een groot raam in onze woonkamer is defect. De klink lijkt onderaan losgekomen, en hierdoor "pakt" de klink niet meer. Het raam is gelukkig dicht. Ik zie niet meteen hoe ik dat openkrijg om zelf die klink terug vast te maken. Iemand een idee?

Probeer eens alleen die witte "sokkel" tussen de het echte klink-gedeelte en het raamprofiel van het raam weg te trekken en kwartslag te draaien. Daaronder zitten normaal de bouten waarmee uw klink vast zit op het profiel

Ik heb een Healthbox 3 van Renson thuis maar ik slaag er niet in om deze te verbinden met de app van Renson.

Ik zie het wifi antennetje zitten dus daar kan het probleem niet liggen, maar ik geraak enorm gefrustreerd van hun app :)

Iemand die dit wel kan?

Ik zou graag de ventilatie in mijn badkamer instellen zodat deze enkel op bepaalde uren werkt. Is dit überhaupt mogelijk? Indien niet is het zelfs de moeite niet dat ik er mij verder in opjaag :)
Appartement hier heeft ook zo'n healthbox 3 hangen. Heb dat ding ook nooit op de wifi gekregen, heb maar een kabel getrokken.

In de app kan je niet veel doen, maar als er een lage luchtvochtigheid/VOC is zou die normaal niet mogen opspinnen. Hoewel, als er niet meetbaar vocht op de badkamer verdampt, spint die hier op :sop: .

Je kan in de app wel per zone het ventilatie percentage voor max 12 uur vastzetten, zowel naar boven als naar benden, met een minima van 10% dat als idle gezien kan worden.

Witte behuizing achteruit trekken (evt. met behulp van platte schroevendraaier, opletten dat je geen schade doet) zodat kruk en montage schroeven zichtbaar worden. Schroeven aanspannen, witte behuizing terug vastklikken.

Iemand toevallig ervaring met vervangen van het ontdooielement van een Haier dievriezer (h2f-255wsaa)? Lijkt me een bekend probleem bij die vriezers, maar kan nergens een how-to vinden om die te vervangen. De vriezer heeft 5 jaar geleden 500 euro gekost en het vervangen van het element kost 230 euro, dus dat vind ik iets te duur. Dan kan ik beter een nieuwe kopen. Het element zelf kost echter maar een 50 euro. Ik weet het zitten volgens mij (bovenaan in de vriezer), maar ik krijg de afdekplaat bovenaan niet los.

Dat klepje aan de zijkant lijkt me iets dat los moet kunnen, maar heb al fameus liggen wringen met een schroevendraaier en vooraan wil het niet loskomen, het wordt alleen maar beschadigd daarmee. Achteraan klikt er wel iets los.

EDIT: Het is me uiteindelijk gelukt. De klepjes aan de zijkant eerst iets naar beneden duwen door er een schroevendraaier tussen te steken did the trick. En het hielp ook dat ik met het idee zat dat hij toch al kapot was, dus erger kon ik het niet maken. :p Daarnet het ontdooielement besteld en zou morgen al aankomen. Ben benieuwd of het daarmee opgelost is.

Laatst bewerkt:
We zijn aan het kijken om onze veranda klaar te maken voor de zomer.
Graag zou ik de ramen in het schuine dak wassen. Deze zijn +/- 4m lang. Ik zou dit graag vanaf de grond doen en was dus aan het kijken naar een telescopisch arm van +/- 7m.

Nu is het moeilijk om de juiste te vinden. Veel hebben dezelfde reviews: buigt door, is lek, is zwaar, ...
Wat is nu het verschil tussen onderstaande behalve de prijs:
https://www.bol.com/be/nl/p/shine-t...A.4_53_54.55.FeatureOptionButton#productTitle

https://www.bol.com/be/nl/p/aquasco...w.4_47_48.49.FeatureOptionButton#productTitle

Hebben jullie ervaringen met een goeie telescoopsteel met borstel? Het mag wel wat kosten maar dan wil ik wel zeker zijn dat het een goede is.

Ik zou ook een vliegendeur willen plaatsen. Echter is er geen muur die uitsteekt ten opzichte van de deur. Het is namelijk 1 houten kozijn. Iemand een idee hoe ik dit het beste oplos? En wat zijn goede vliegendeuren want daar is het prijsverschil ook van 40 euro tot 300 euro.

Alvast bedankt!

Voor die veranda laat je toch gewoon een ramenwasser komen? Tegen dat je al het juiste materiaal gekocht en uitgeprobeerd hebt, kan je voor hetzelfde geld iemand laten komen die dat gewoon is. En meestal laat je dat toch maar 1x per jaar doen.

Ik heb voor mijn te-bouwen-tuinhuis een hoop sls-balken besteld bij een houtshop (geleverd), in 3 maten. De balkjes van 2 maten zien er normaal uit maar één maat lijken alle balken wat vochtig en zien veel balkjes er uit als volgt (zie afbeeldingen hieronder).
Is dat eigenlijk ok of moet ik klagen?

Bij sommige zou ik bijna denken dat het schimmel is maar ik heb geïmpregneerde balken gekocht dus dat zou toch niet mogen kunnen?

Hier stoor ik me nu al een tijdje aan.
Wat kan ik hier aan doen? (zwarte vlek boven de deur en vlekken op de deur)
Die zwarte vlek heb ik trouwens op meerdere plaatsen onder raamdorpels

Voor de deur heb ik ontweringswater gevonden en dan de deur terug een beschermlaag geven.

Lijkt roet/vuil afzetting te zijn en je ziet dat ook vaak op crepi gevels rond de vensterbanken .
Denk ook gewoon den hoge druk erop maar je zal dat dan regelmatig eens moeten herhalen .

Witte behuizing achteruit trekken (evt. met behulp van platte schroevendraaier, opletten dat je geen schade doet) zodat kruk en montage schroeven zichtbaar worden. Schroeven aanspannen, witte behuizing terug vastklikken.
Dat lijkt uit een stuk te zijn met een soort klemmen in plaats van een kruk. Ia een raam van Van Beveren. Iemand een idee hoe ik dat hersteld krijg?

Ik heb voor mijn te-bouwen-tuinhuis een hoop sls-balken besteld bij een houtshop (geleverd), in 3 maten. De balkjes van 2 maten zien er normaal uit maar één maat lijken alle balken wat vochtig en zien veel balkjes er uit als volgt (zie afbeeldingen hieronder).
Is dat eigenlijk ok of moet ik klagen?

Bij sommige zou ik bijna denken dat het schimmel is maar ik heb geïmpregneerde balken gekocht dus dat zou toch niet mogen kunnen?

Ik heb de indruk dat foto 3 op de rand zelfs wat zwam heeft staan. Ik zou dat niet gebruiken. Die hebben een hele tijd nat/buiten gelegen.

Terug
Bovenaan