Eerste hulp bij klus-gevallen

Beetje moeilijk te zien, maar uw waterdruk meter rechts onder lijkt laag te staan. Ik kan geen cijfer zien, maar je hebt ongeveer 1 bar druk nodig in uw systeem, zoniet zal uw ketel niet willen aanslaan. Indien effectief te weinig druk: water bijvullen. Daartoe moet je twee kleine kraantjes opendraaien ergens rond de ketel. Vul bij tot ong 1.5 bar.

het pijltje van de bar staat redelijk laag. maar niet op het laagste. Zie foto

Ik heb geen idee waar ik het moet vragen, dus ga het hier dumpen :unsure:

Vrouw en ik rijden met elektrische wagens (Skoda Enyaq & BMW iX3) die beide binnen staan in de garage. Onder de garage is onze kelder, moet ik mij zorgen maken over het gewicht van die wagens op de welfsels?

Ik zou graag een 8 tal rekken kopen om onze kelder mee vol te stouwen. Iemand een suggestie waar je dit best koopt? Hubo, Gamma, Lidl, Bol? Of nog ergens anders?

Afhankelijk wat je er wil op stapelen, hebben die pakketten het nadeel dat er te weinig legborden zijn (of de afstand tussen de legborden onefficient groot). Daarom heb ik extra pakketten gekocht om additionele legborden te gebruiken in de andere.

Ik zou graag een 8 tal rekken kopen om onze kelder mee vol te stouwen. Iemand een suggestie waar je dit best koopt? Hubo, Gamma, Lidl, Bol? Of nog ergens anders?

en de gamma, hubo e.d. verkopen daar elk hun eigen variant van. let wat op de prijs want soms vragen ze voor die van 45 diep bijna het dubbel dan voor die van 40 diep. Zo rond de 40€ is wat je zoekt.
Er lopen op die rekken ook vaak acties "2 voor de prijs van 1", als je dat wat in het oog houdt.

Tip: als je een grote ruimte hebt kan je, buiten ze tegen de muren zetten, met die rekken ook een rij maken door het midden van uw kelder als je ze rug aan rug aan elkaar vastmaakt met bouten en moeren (cheape M4, paar cm lang, is ok) (en ook in de lengterichting ze vastmaakt aan de andere die je er naast zet).

Die MDF leggers zijn wel geen hol waard vind ik. Al zeker niet als de ruimte soms wat vochtiger is.

Ik heb van die harde kunststofplaten op maat laten zagen om die leggers te vervangen, een groot verschil.

Bor
Van die simpele ijzeren rekken staan quasi permanent in de aanbieding bij Hubo. Denk zelfs dat ze deze week ´int boekske´ stonden
Meer concreete vraag:
Scharnier thv onderte segment (midden) van sectionele poort (breedte voor 2 autoes- bj 1995) is wat geplooid, onderste 2 segmenten past niet mooi meer in elkaar.
Is van merk crawlford. Woon regio Gent.
Op heden vind ik enkel assa abloy terug (hebben crawford overgenomen) maar die vragen woekertarieven (160 euro verpl, 160 euro per uur). Vroegere Maldex hersteller (hormann- was 55 euro/h)
Kent iemand betere alternatieven? Heb al lokale aangeschreven- maar zeggen dat crawford niet in hun gamma zit - herstelling merkgebonden is?
Zelf opgelost
Bedankt voor de tips

Die MDF leggers zijn wel geen hol waard vind ik. Al zeker niet als de ruimte soms wat vochtiger is.

Ik heb van die harde kunststofplaten op maat laten zagen om die leggers te vervangen, een groot verschil.
Klopt, ik had die in het tuinhuis staan.
Die standaard leggertjes volledig beschimmeld.

Dunne betonplex in de plek gelegd en nu al enkele jaren geen problemen meer

Van mijn schoonvader zijn vochtmeter geleend (trotec bm31)
Maar ik kan precies maar moeilijk vinden hoe ik dat ding moet interpreteren...
Mijn chape is tussen de 60 en de 70.
Mijn bezetting 80-90.

Maar overal als je google'd spreekt men over percentages...

Toen de bouwdrogers gezet werden hadden die mannen een soort gelijke meter en toen was de bezeting 147

vraagje. Huis met EPC a. volledig verbouwd, Maar de dakramen ( roto) die zijn nog niet vervangen. enkele hebben wel al nieuw glas , maar het raam zelf is nog steeds van 20j geleden. Deze zijn nog steeds "goed" volgens onze schrijnwerker.

hier zit bij elk raam zo een haakje , volgens mij om een vliegenraam te steken, maar hier komt echt massa's tocht door, zelf meer dan door de ventilatie strip.

iemand een idee hoe we dit best aanpakken? het is nu niet dat het hier koud is ofzo hé, maar het is wel echt een merkbare koudebrug.

vraagje. Huis met EPC a. volledig verbouwd, Maar de dakramen ( roto) die zijn nog niet vervangen. enkele hebben wel al nieuw glas , maar het raam zelf is nog steeds van 20j geleden. Deze zijn nog steeds "goed" volgens onze schrijnwerker.

hier zit bij elk raam zo een haakje , volgens mij om een vliegenraam te steken, maar hier komt echt massa's tocht door, zelf meer dan door de ventilatie strip.

iemand een idee hoe we dit best aanpakken? het is nu niet dat het hier koud is ofzo hé, maar het is wel echt een merkbare koudebrug.

Heeft het zin om die effectief te vervangen? Gaat u dat een besparing geven, of het comfortabeler maken? Want een huis met EPC A, daar lijken mij dan weinig issues. Buiten het mentale aspect ‘ai daar zit een koudebrug’.

Vijs dat is los en kijk wat er achter zit, zo kan je niet veel zien natuurlijk he. Mogelijk kan je de ruimte erachter wel wat vullen met isolatie als dat echt stoort.

Iemand tips om een kachelkoord vast te maken bij een hout kachel? De vorige keer alles perfect alles afgekuist, en vast gemaakt met deze lijm: https://www.amazon.com.be/-/en/Fermit-1100°C-Temperature-Sealing-Tubes/dp/B01JP8R17C.
Twee maand later terug los gekomen..
Dacht dat ik deze lijm ook gebruikt had voor de pelletstoof .
Is toch een cementlijm dacht ik en wordt verkocht bij de gamma .

Hier ook 2 keer geprobeerd en één keer wat meer lijm gebruikt dan de andere maar koord leek toch iedere keer opnieuw los te komen in de hoeken .
Heb dat opgelost door er een stukje alutape voor en achter de hoek(een klein stukje overdwars zodat de koord bleef zitten ) te kleven .
Als de tape na een tijdje toch niet echt meer moest kleven kan je dat opnieuw doen .
De deur van de stoof zorgt ervoor dat de koord sowieso aangedrukt wordt en alles luchtdicht afsluit .
Tape was hier nooit verbrand en nee gestikt in de co ben ik ook niet blijkbaar of ik moest dit typen vanuit het hiernamaals …(voor de ramptoeristen hier . ;) )

Hoe bepaal je, met genoeg zekerheid, of een muur een draagmuur is?
De online stappenplannen hebben allen kenmerken van een steunmuur, maar die zijn niet zo eenduidig.
De muur is exact 4 meter lang, klinkt (redelijk, maar niet volledig) hol, maar is wel dikker dan 10cm.
De muur gaat verder in de zolder er boven (maar daar stopt die zonder dat die iets draagt)
De zoldervloer is beton, waar de naden niet richting die muur lopen.

Geen bouwtekeningen of plannen hiervan, die heb ik in aanvraag bij de gemeente, gaan die altijd zekerheid brengen?

Terug
Bovenaan