Eerste hulp bij klus-gevallen

Goeiemiddag! Ik ben een leek als het gaat over elektriciteit. Dus graag jullie hulp aub.

Ik moet een schakelaar vervangen. Het is een oude, enkelpolige schakelaar van Niko. Ik koop dus net een nieuwe enkelpolige schakelaar. Maar er zitten achteraan 3 draden ipv 2? En ze zijn allemaal rood. Vermoedelijke oude draden. Want geen nieuwe recente kleuren. Wat het er nog ingewikkelder op maakt.
Zoals je op deze foto's ook kan zien zijn 2 van deze drie draden aangesloten op hetzelfde punt, schroef. Waar L staat. Op de oude staat ook maar 1 legende. Namelijk een L waar de twee draden zijn aangesloten, onderaan de sokkel, zoals je kan zien op de foto.

Echter op de nieuwe schakelaar staat er L1 en 1.

Ik begrijp niet wat ik nu waar op moet aansluiten. 3 draden en de oude schakelaar was een enkelpolige schakelaar.... Ik begrijp er niets meer van? ! S. O. S.

[/ url]
Nieuwe schakelaar :
[url=https://postimg.cc/xk5jkf3P]
De dubbele op L1 (toekomende en vertrekkende voeding), de enkele op 1 (vertrek naar uw lichtbron).
Ansich maakt het niet uit, of je nu L1 of 1 wisselt, zolang je de toekomende en vertrekkende voeding maar in dezelfde klem steekt.

Al eens gereset? Ieder machine heeft een bepaalde manier en dat kan je gemakkelijk opzoeken aan de hand van het model of merk in het algemeen.

En geeft de wasmachine wel water maar draait die gewoon niet meer? Als dat het geval is dan moet je de koolborstels vervangen. Ook een leuke klus waar het geduld enorm op de proef wordt gesteld :wallbash::sop:
Jazeker, al 50 keer gereset.

Ik heb het opgegeven en ik heb contact opgenomen met een technieker.

Slechte ervaringen met de dienst van Samsung zelf, dus ik dacht: ik bel naar Coolblue. Coolblue doet ook herstellingen volgens de website. 2 werkdagen wachten vooraleer zij u contacteren. Zo gezegd zo gedaan. Na 2 dagen krijg ik een mail van Coolblue: nog even wat bijkomende info doorgeven en de klus is zo geklaard! Ik bel naar dat nummer, kom ik uit bij Samsung. 'We contacteren u binnen 2 werkdagen om een afspraak te maken'.

Jezus Christus.

Die gaan een prijsbestek opmaken en dan kan ik nog beslissen maar moet ik de voorrijkosten van 65 euro wel betalen.

Ik zie het al hé. Dat gaat veel te duur zijn en ik ga een nieuwe mogen kopen maar ik ga ondertussen wel al €131 kwijt zijn (doordat ik op eigen houtje dat slot vervangen heb).

't Leven is geen ponykamp.

Mijn zelfgemaakte poort trekt scheef :oops:

IMG_20230627_120316.jpg

IMG_20230627_120330.jpg

Hoe krijg ik dat terug recht(er) zonder alles uit elkaar te halen en opnieuw te beginnen?

Niet.
Als dat een vrijstaande paal is op het einde zonder enige verankering zal het ook nooit een oplossing krijgen.
Het enige dat misschien helpt zijn 'scheerlijnen'

Suggesties of oplossingsrichtingen nodig bij het ombouwen van een deur(-omlijsting) naar een ingebouwde kast.
Vanuit de keuken is een rechtstreekse deur naar de hobbykamer, die word by design niet gebruikt/geblokkeerd in de hobbykamer.
In de keuken staan er in de deuromkasting/omlijsting vuilbakken, dus zoals in een kast.
Nu zou ik daar een paar planken boven willen inbouwen en de deur vervangen door iets zonder deurhendel.
Een inbouwkast van beperkte diepte van maken, uiteindelijk.
Het lijkt mij niet moeilijk.

Zijn daar bestaande oplossingen voor of dien ik dit op maat te (laten) maken?

Suggesties of oplossingsrichtingen nodig bij het ombouwen van een deur(-omlijsting) naar een ingebouwde kast.
Vanuit de keuken is een rechtstreekse deur naar de hobbykamer, die word by design niet gebruikt/geblokkeerd in de hobbykamer.
In de keuken staan er in de deuromkasting/omlijsting vuilbakken, dus zoals in een kast.
Nu zou ik daar een paar planken boven willen inbouwen en de deur vervangen door iets zonder deurhendel.
Een inbouwkast van beperkte diepte van maken, uiteindelijk.
Het lijkt mij niet moeilijk.

Zijn daar bestaande oplossingen voor of dien ik dit op maat te (laten) maken?
Ge kunt u daar misschien een maatkast inmoffelen?

Maatkastenonline.be

Finally! Het probleem met de wasmachine is opgelost!

Ik had het slot reeds vervangen (€66) en de offerte van de technieker was €100, exclusief eventuele onderdelen die nodig zouden zijn.
Afgebeld en een nieuwe besteld. Ik was het meer dan beu.

Kerel van Coolblue zei: 'oei? 't Is een nieuwe dat ik moet meenemen?'
6 jaar oud, ja, maar ik ga er geen kosten meer aan doen.

Ze draait al! :)

Voor een klant moet ik een gevel uitbekleden van een winkel.

De gevel is nu in zwarte marmer en moet bekleed worden in oranje panelen volgens de huisstijl.

Alles moet verwijderbaar zijn.

Silicone zal een permanente afdruk nalaten zeker op marmer? Een matte vlek nadat je de silicone afschraapt?

Wat met dubbelzijdige tape? Zou dat ook een markering achterlaten?

Voor een klant moet ik een gevel uitbekleden van een winkel.

De gevel is nu in zwarte marmer en moet bekleed worden in oranje panelen volgens de huisstijl.

Alles moet verwijderbaar zijn.

Silicone zal een permanente afdruk nalaten zeker op marmer? Een matte vlek nadat je de silicone afschraapt?

Wat met dubbelzijdige tape? Zou dat ook een markering achterlaten?
Is dat écht marmer? Want dat lijkt me nu echt wel een van de meest ondankbare materialen als het verwijderbaar en spoorloos achteraf moet zijn :-/

Zijn dat niet gewoon keramische tegels in marmerlook ofzo?

Finally! Het probleem met de wasmachine is opgelost!

Ik had het slot reeds vervangen (€66) en de offerte van de technieker was €100, exclusief eventuele onderdelen die nodig zouden zijn.
Afgebeld en een nieuwe besteld. Ik was het meer dan beu.

Welke is het geworden? Ik hoop dat het geen samsung meer is :unsure:

Is dat écht marmer? Want dat lijkt me nu echt wel een van de meest ondankbare materialen als het verwijderbaar en spoorloos achteraf moet zijn :-/

Zijn dat niet gewoon keramische tegels in marmerlook ofzo?
Ik zeg wel marmer, maar mss is het graniet? Wordt dat gedaan?

Ben nog niet in persoon gaan kijken, maar hier is een foto,

Voorgevel.jpeg

Niet.
Als dat een vrijstaande paal is op het einde zonder enige verankering zal het ook nooit een oplossing krijgen.
Het enige dat misschien helpt zijn 'scheerlijnen'

Die paal staat loodrecht en zit 1,5m in de grond. In beton.
En de kant aan die paal staat ook mooi recht.

Ik had ze opgehangen om alles uit te passen en wou de dag erna de boven- en achterkant afwerken zodat het hout beschermd is tegen de regen.

Is het die dag erna natuurlijk beginnen regenen, daardoor is dat (denk ik) beginnen scheef trekken.

Hoe ziet die poort er achteraan uit?
Zit daar tussen de twee kanten nog een (schuine) balk tussen?

Geen schuine balk, gewoon een houten kader
IMG_20230703_155756.jpg

Een windverband leggen met bandijzer, om zo properen 'recht' te trekken. (dus de losse bovenhoek verbinden naar de tegenhoek beneden.)
Niet gegarandeerd dat dit zal werken, maar kunt proberen.
Ik had als test er eens een "pannenlat" aan gebeden en zo kreeg ik het toch al wat rechter. Kheb me zo een bandijzer gaan halen. Het is het proberen waard.

En ineens een nieuwe domme vraag 😅

Compress_20230703_160551_1754.jpg

Deze raamopening (simpele dubbele baksteen) moet vergroot worden.
Links en rechts elk 20cm breder en bovenaan 5cm hoger.

Kan ik dat veilig doen zonder dat den boel gaat instorten?

Zo ja, wat is de simpelste/snelste manier?

Slijpen? Maar dan maak ik wel enorm veel vuiligheid en moet ik alles daar op de zolder afdekken
Afkappen? Maar dat gaat lang duren en gaat alles behalve mooi recht zijn. Wat op zich niet zoveel uitmaakt aangezien het op zolder is en ik het in een later stadium nog ga afwerken.

Ik heb deze "tekening" van de plaatser, als ik zorg dat het gat 1200x1200 is, is dat groot genoeg, of moet ik wat meer speling voorzien?

Screenshot_2023-07-03-16-10-04-366_cn.wps.moffice_eng-edit.jpg

Die paal staat loodrecht en zit 1,5m in de grond. In beton.
En de kant aan die paal staat ook mooi recht.

Ik had ze opgehangen om alles uit te passen en wou de dag erna de boven- en achterkant afwerken zodat het hout beschermd is tegen de regen.

Is het die dag erna natuurlijk beginnen regenen, daardoor is dat (denk ik) beginnen scheef trekken.

Geen schuine balk, gewoon een houten kader

Ik had als test er eens een "pannenlat" aan gebeden en zo kreeg ik het toch al wat rechter. Kheb me zo een bandijzer gaan halen. Het is het proberen waard.
Je zou eigenlijk een schuine lat van de hoek rechtsonder naar de hoek rechtsboven moeten hebben, zo'n ijzer kan daar ook voor dienen. Er is een reden dat je dat bij heel veel houten poorten ziet. Ik zou ze er af halen en op een vlak oppervlak recht proberen trekken.

Ik moet volgende week een paar staande panelen monteren bij een klant waarbij ik 2 palen 70 diep moet steken, maar ik heb het gevoel dat die ondergrond echt hard gaat zijn. Wat is de makkelijkste manier om hier een gat te krijgen? :D

Terug
Bovenaan