Eerste hulp bij klus-gevallen

Krijg je daar geen krampen van?

Maar als niks helpt, dan vrees ik dat door de stroomuitval uw wasmachine mogelijks beschadigd geraakt is. :frown:
Haha, 't is maandag voor mij ook hé.

Ik zal straks eens den boel opensmijten en kijken of er geen verstopping in de pomp zit. Misschien geeft dat een signaal om de pomp te beschermen waardoor de machine er vanuit gaat dat er geen water weggepompt kan worden en de deur dus op slot blijft. Geen idee, maar zo'n technieker van Samsung zal aardig wat kosten vrees ik.

Hier komen ze binnenkort enkele ramen, deuren en een garagepoort plaatsen.

Het gaat om een sectionaalpoort, en de aannemer die kwam opmeten zei dat ik eerst nog een dorpel moet plaatsen omdat de huidige ondergrond "schots en scheef" is.

Foto's:

Ik neem aan dat dit niet zo moeilijk is?
- dorpel erop leggen en waterpas leggen (met helling naar buiten) (dorpel zal wss uit 2 delen bestaan, dus tussen de 2 delen ook wat mortel smeren)

Dorpel mag hoger zijn dan de huidige garagevloer, deze gaat nog opgehoogd worden met chape (samen met de berging ernaast waarover ik hier onlangs sprak) en evt een tegel.

Ik heb een dorpel in 3 delen aan mijn garagepoort, puur omdat dat veel goedkoper was. Bij mij ligt dat tussen de klinkers, mijn garagepoort dient om een gemetste carport af te sluiten. Dat is allemaal buiten. Maar alles loopt idd naar buiten en de straat toe af.

Ik ga allicht de deur van m'n wasmachine openkloppen met een hamer.

Samsung kan een technieker sturen. Die beginnen vanaf 160 eur excl btw en onderdelen. Machine is buiten garantie.

Samsung Ecobubble
Op tweakers loopt er een topic over deze samsung reeks waar er heel wat sturing problemen mee zijn. Het komt erop neer dat de soldeerpuntjes op de print beginnen barsten en dus slecht contacten maken, resulterend in tot half afgewerkte programma's of een machine die niets meer wilt doen.

Je kan misschien die print eens nakijken en eventueel herstellen, vooraleer je de deur openbreekt :unsure:

Nee! Ik had die thread ook gevonden. Die mens heeft exact hetzelfde probleem als ik.
Bedankt om op te zoeken wel, heel lief!
Geen garantie dat dat met uw machine gaat werken maar ik heb al succes gehad met geblokkeerde deuren door een draad/koord "rond" de deur te wikkelen zodat die aan de klink-kant ertegen zit en ge aan de scharnierkant 2 uiteinden hebt.
Als ge dan die lus richting scharnieren trekt kunt ge meestal ook wel de haak/pal in de klink induwen zodat die lost uit het oog in de deurkader

Edit:

Ik heb een WC ventillatortje die in een buis afvoert. Ik zou graag willen weten waar die buis juist uitkomt naar buiten.

Ik weet dat er dure rookmachines zijn die keurders enzo gebruiken. Maar is er een goedkopere hobby klusser optie? Ik denk bv. aan ee klein spuitbusje met gekleurde rook ofzo. Bestaat dat? Of een andere tip?
Bengaals vuur afsteken in je wc?

Ik ga allicht de deur van m'n wasmachine openkloppen met een hamer.

Samsung kan een technieker sturen. Die beginnen vanaf 160 eur excl btw en onderdelen. Machine is buiten garantie.
Buiten garantie, zijn dit jammer genoeg, schandalige maar toch helaas gewoon normale tarieven (ondanks de 'surprise' gezichtjes bij uw post).
Volgens mij komen ze niet zo graag langs en vragen ze er daarom maar op los.

Dan kan je beter eerst id eens erop kloppen met ne hamer en nadien een nieuwe wasmachine kopen - alle dat is mijn mening toch.

Op tweakers loopt er een topic over deze samsung reeks waar er heel wat sturing problemen mee zijn. Het komt erop neer dat de soldeerpuntjes op de print beginnen barsten en dus slecht contacten maken, resulterend in tot half afgewerkte programma's of een machine die niets meer wilt doen.

Je kan misschien die print eens nakijken en eventueel herstellen, vooraleer je de deur openbreekt :unsure:
Merci, ik zal dat topic eens doornemen!

Geen garantie dat dat met uw machine gaat werken maar ik heb al succes gehad met geblokkeerde deuren door een draad/koord "rond" de deur te wikkelen zodat die aan de klink-kant ertegen zit en ge aan de scharnierkant 2 uiteinden hebt.
Als ge dan die lus richting scharnieren trekt kunt ge meestal ook wel de haak/pal in de klink induwen zodat die lost uit het oog in de deurkader
Afgelopen weekend heb ik dat al geprobeerd zonder geluk. Toch bedankt! :)

Ik wil dat ge die ruit inklopt!
Ramptoerist!

Buiten garantie, zijn dit jammer genoeg, schandalige maar toch helaas gewoon normale tarieven (ondanks de 'surprise' gezichtjes bij uw post).
Volgens mij komen ze niet zo graag langs en vragen ze er daarom maar op los.

Dan kan je beter eerst id eens erop kloppen met ne hamer en nadien een nieuwe wasmachine kopen - alle dat is mijn mening toch.
Dat kan goed zijn, dat dat normale tarieven zijn. Maar als het uiteindelijk op een herstelkost van €300 komt kan ik inderdaad evengoed een nieuwe kopen.

Gisteren heb ik de wasmachine open gekregen! Heb ze op haar rug gelegd, bodem afgeschroefd en met mijn arm erin gegaan. Aan het slot vond ik (blindelings) precies een mechanisme dat ik achteruit kon trekken, met een veer. Een andere persoon trok op dat moment aan de deur en ze ging open. Ik denk dat het slot kapot is en geen signaal meer geeft naar het control board dat het gesloten is. Daarom denk ik dat ik geen programma kan starten. Slot uitgeschroefd en gisterenavond voor €66 een nieuwe besteld. Op hoop van zegen, but it's worth the try denk ik dan.

De was die er al sinds donderdag in zat heb ik buiten uitgehangen zodat die de hele nacht kon drogen.

't Heeft geregend vannacht.

Ik zweer het u, die fucking wasmachine begint serieus op mijn systeem te werken.

Gisteren kwam het slotje van €66 toe. Dat erin gestoken en alles weer gemonteerd. Wasmachine in het stopcontact. Alles werkt, deur gaat open en dicht. Maar die kutmachine wil dus nog steeds geen programma starten hé. Geeft gewoon een dubbele bieptoon.

Nu toch maar een technieker gecontacteerd. Als hij me zegt dat het vorige slot eigenlijk niet defect was, dan probeer ik dat nieuw te retourneren. Als dat lukt bij zo'n dingen tenminste.

En ondertussen ga ik werken in pyjama. Ik heb geen verse kleren meer.

Ik kom onnozel van ons drogkast. Das zo'n knoploos ding met van die touch knoppen, maar dat werkt vaak niet goed.
Ik moet soms echt 20 keer mijne vinger op en neer doen of mijn hand er op leggen.

Ondertussen is dat scherm al gebarsten omdat ik er al eens met mijn vuist heb op geklopt :rofl:

den douche blijft lekken. eerst gemerkt dat er vocht zit op de muur in de living, waar aan de andere kant de douche staat.
Bon, opnieuw vanbinnen afegkit aan de twee zijdes waar de douche in contact staat met de muur.

Daarna merkte ik een plasje in de badkamer naast de douche, bon die raam langs binne en buiten dan maar helemaal afgekit.
net getest komt da water er op twee plaastendoor da frame :mad: . Geen idee wat ik daaraan kan doen.

afkit werk is welliswaar niet het mooiste, maar als het maar dicht is kan ik er mee leven

hoop wel dat het vocht uit de muur blijft. Iemand en idee hoelang het duurt voor die droogt, of wat ik kan doen om het te bevorderen.
NZkmeS.jpg

Ik zweer het u, die fucking wasmachine begint serieus op mijn systeem te werken.

Gisteren kwam het slotje van €66 toe. Dat erin gestoken en alles weer gemonteerd. Wasmachine in het stopcontact. Alles werkt, deur gaat open en dicht. Maar die kutmachine wil dus nog steeds geen programma starten hé. Geeft gewoon een dubbele bieptoon.

Nu toch maar een technieker gecontacteerd. Als hij me zegt dat het vorige slot eigenlijk niet defect was, dan probeer ik dat nieuw te retourneren. Als dat lukt bij zo'n dingen tenminste.

En ondertussen ga ik werken in pyjama. Ik heb geen verse kleren meer.

Al eens gereset? Ieder machine heeft een bepaalde manier en dat kan je gemakkelijk opzoeken aan de hand van het model of merk in het algemeen.

En geeft de wasmachine wel water maar draait die gewoon niet meer? Als dat het geval is dan moet je de koolborstels vervangen. Ook een leuke klus waar het geduld enorm op de proef wordt gesteld :wallbash::sop:

Goeiemiddag! Ik ben een leek als het gaat over elektriciteit. Dus graag jullie hulp aub.

Ik moet een schakelaar vervangen. Het is een oude, enkelpolige schakelaar van Niko. Ik koop dus net een nieuwe enkelpolige schakelaar. Maar er zitten achteraan 3 draden ipv 2? En ze zijn allemaal rood. Vermoedelijke oude draden. Want geen nieuwe recente kleuren. Wat het er nog ingewikkelder op maakt.
Zoals je op deze foto's ook kan zien zijn 2 van deze drie draden aangesloten op hetzelfde punt, schroef. Waar L staat. Op de oude staat ook maar 1 legende. Namelijk een L waar de twee draden zijn aangesloten, onderaan de sokkel, zoals je kan zien op de foto.

Echter op de nieuwe schakelaar staat er L1 en 1.

Ik begrijp niet wat ik nu waar op moet aansluiten. 3 draden en de oude schakelaar was een enkelpolige schakelaar.... Ik begrijp er niets meer van? ! S. O. S.

[/ url]
Nieuwe schakelaar :
[url=https://postimg.cc/xk5jkf3P]

Goeiemiddag! Ik ben een leek als het gaat over elektriciteit. Dus graag jullie hulp aub.

Ik moet een schakelaar vervangen. Het is een oude, enkelpolige schakelaar van Niko. Ik koop dus net een nieuwe enkelpolige schakelaar. Maar er zitten achteraan 3 draden ipv 2? En ze zijn allemaal rood. Vermoedelijke oude draden. Want geen nieuwe recente kleuren. Wat het er nog ingewikkelder op maakt.
Zoals je op deze foto's ook kan zien zijn 2 van deze drie draden aangesloten op hetzelfde punt, schroef. Waar L staat. Op de oude staat ook maar 1 legende. Namelijk een L waar de twee draden zijn aangesloten, onderaan de sokkel, zoals je kan zien op de foto.

Echter op de nieuwe schakelaar staat er L1 en 1.

Ik begrijp niet wat ik nu waar op moet aansluiten. 3 draden en de oude schakelaar was een enkelpolige schakelaar.... Ik begrijp er niets meer van? ! S. O. S.

[/ url]
Nieuwe schakelaar :
[url=https://postimg.cc/xk5jkf3P]
In prince maakt dat ni veel uit als je maar de aparte draad apart houd. De dubbele draad is een aftakking en uw enkelpolige schakelaar maakt gewoon connectie tussen die 1 en die 2 draden.

Ps. Hou er ook rekening mee als je ooit uw lichtarmatuur vervangt dat enkel uw schakelaar afzetten u niet zonder stroom zet. Dat doet enkel een dubbelpolige schakelaar. Dus zekering afzetten om uw licht te vervangen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan