Een kogel of Vinnie’s vuisten in Bullet Proof

Ik ben niet echt sportief, dus de kans mij op een voetbalveld te vinden is klein. Maar hád ik er ooit gestaan en de tegenstanders waren het Chelsea of Wimbledon van Vinnie Jones … ik pakte mijn sportzak en bedankte vriendelijk. Jones was weliswaar geen Kung Fu Cantona maar een blik was meestal ook al genoeg om achter de scheids te duiken en te vragen je mama te bellen.

In 1998, op het laatste van zijn voetbalcarrière, maakte Vinnie zijn acteerdebuut in het ronduit meesterlijke Lock, Stock & Two Smoking Barrels van Guy Ritchie. Sindsdien heeft hij een meer dan behoorlijk filmpalmares (sommigen zouden zeggen beter dan het voetbal, maar alleen als hij het niet kan horen). In Bullet Proof zitten dan ook weinig verrassing, Jones speelt Temple, een maffiabaas met een jonge, zwangere echtgenote. Op het moment dat een dief met miljoenenvan Temple aan de haal gaat, grijpt Mia - de echtgenote - haar kans en verstopt zich in diens wagen. Temple wil natuurlijk zowel geld als vrouw terug en zo begint een gewelddadig achtervolgingsavontuur.

Zal Bullet Proof de filmgeschiedenis herschrijven? Natuurlijk niet. Maar de film wil ook niks meer pretenderen dan wat hij is: gewoon 81 minuten popcorn bij de hand houden en ontspannen bij een ouderwetse thriller. Behalve Vinnie Jones is er nog Lina Lecompte (Monster High, Rogue) als Mia, James Clayton (Minority Report, Residue) als de dief en Janvier Katabarwa (Peacemaker, Arrow). Regie is in handen van James Clayton, die dus een dubbele job heeft want hij speelt ook een hoofdrol. Vanaf 25 augustus komt de film zowel in de zalen als digitaal uit.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan