Een Déjà Vuutje: Kompany in 2023? (Tombola!)

Waar hangt Kompany uit na de zomer van 2023?

• Totaal aantal stemmers
    129
  • Opiniepeiling gesloten .
]

Proficiat kanjer! Welkom op tram 4! 🥳
Fucking hell. Zijn debuut als jonkie en topper met potentieel op PES5 master league samenb met Anthony lijkt niet zo lang geleden. En nu is hij 40. Schrijnend als je jonge talenten vanuit je kindertijd ziet stoppen met ballen... 40ste verjaardag ziet vieren... :unsure:

Fucking hell. Zijn debuut als jonkie en topper met potentieel op PES5 master league samenb met Anthony lijkt niet zo lang geleden. En nu is hij 40. Schrijnend als je jonge talenten vanuit je kindertijd ziet stoppen met ballen... 40ste verjaardag ziet vieren... :unsure:
Ik ben van zijn generatie. En zie nu al die spelers met pensioen gaan van onze generatie. :) Tjah, ouder worden hè. ;)

Engeland, en dan al zeker Manchester, zijn wel zijn thuis, samen met Brussel. En vooral ook de thuis van zijn gezin. Dus zie die toch ook wel gewoon naar Man City trekken als ze die echt willen.

Heeft dus net zijn huis daar verkocht (dat hij al had sinds 2013). Lijkt me niet dat een terugkeer naar Engeland op zijn korte termijn-planning staat. Een vertrek van Pep dan weer wel.
In Munchen hopen ze al luidop dat hij er lang gaat blijven.

Ik zie in Kompany ook wel eerder een bouwer, iemand die zich langere tijd aan een club bindt als hij kan. Al kan hij dit seizoen potentieel natuurlijk alles al bereiken wat er te bereiken valt met Bayern.

Heeft dus net zijn huis daar verkocht (dat hij al had sinds 2013). Lijkt me niet dat een terugkeer naar Engeland op zijn korte termijn-planning staat. Een vertrek van Pep dan weer wel.
In Munchen hopen ze al luidop dat hij er lang gaat blijven.
Ik las het ook.

Goed, heb ook liever dat hij nog wat verder bouwt daar. Maar als Pep volgend jaar stopt, lijkt het mij straf dat City niet ferm aan zijn mouw zal trekken en hij dat zelf helemaal niet zou overwegen.

Stel dat Club nu Hoefkens aanstelt, en we eindigen volgend seizoen 3e, dan gaan er toch maar weinig Club-supporters happy zijn en het door de vingers zien omdat onze coach nog jong is, dus dat is niet echt een argument voor mij.

Grootste "verdienste" van Kompany is dat er echte toppers genre Nmecha en Zirkzee naar Anderlecht willen komen, maar of hem dat een goede coach maakt??

Het is natuurlijk de manier waarop die minstens even belangrijk is. Ten tijde van Jacobs is het voetbalplezier er voor mij uit gegaan en dat sentiment is blijven afnemen tot en met Weiler als compleet dieptepunt. Kampioen geworden met absoluut afbraakvoetbal en bij gebrek aan (op dat moment) degelijke concurrentie. Daarna nog een resem aan coaches met goede intenties, maar niks visie of identiteit.

Dat was met Kompany anders. Er was weer een herkenbaar systeem dankzij een duidelijke visie en identiteit die Kompany nastreefde. Moest het natuurlijk ook doen met de middelen die hij op dat moment had (en er zijn soms noodgedwongen keuzes gemaakt die op korte termijn moesten renderen ipv op lange termijn om toch ook resultaten te (proberen) halen), aangevuld met gerichte versterkingen die zijn systeem deden floreren (idd een Nmecha of Zirkzee). Dat zo'n opportunistische WVDH en Peterke Verbeke dan Kompany aan de deur hebben gezet voor un vrai entraineur is een kapitale fout geweest. Die visie en identiteit zijn mee langs de uitgang verdwenen, en sindsdien is het ook maar bij modderen in de marge gebleven.

Als je mij 10 jaar geleden had gezegd dat ik sympathie zou krijgen voor een club als Bayern München, puur door het mooie en aanvallend gerichte voetbal, had ik u zot verklaard. En kijk. Mid april nog in de running voor de treble en enkele club- en Europese records die kunnen sneuvelen.

Laatst bewerkt:
Ook nooit een Bayern fan geweest door de Kahn, Effenberg en consoorten destijds en dat is blijven hangen.
Maar pre Kompany begon ik die ook al wel liever te zien spelen eigenlijk, dus tis, in mijn hoofd, niet alleen Kompany dat me weer naar die ploeg doen kijken heeft.

Ook nooit een Bayern fan geweest door de Kahn, Effenberg en consoorten destijds en dat is blijven hangen.
Maar pre Kompany begon ik die ook al wel liever te zien spelen eigenlijk, dus tis, in mijn hoofd, niet alleen Kompany dat me weer naar die ploeg doen kijken heeft.
Kane, Olise en Musiala toch ook wel serieuze trekpleisters. ;)

Bon, DFB Bokalfinal here we come!

Wat gaan die Fransen toch weer een voorlinie hebben op het WK…
Het begint oneerlijk te worden wat die voortbrengen de laatste jaren :laugh:. Al een geluk dat ze nog altijd met Deschamps opgezadeld zitten, die hen met de handrem op laat spelen. Zet daar een trainer die die mannen effectief laat voetballen ...

Laatst bewerkt:
Het begint oneerlijk te worden wat die voortbrengen de laatste jaren :laugh:. Al een geluk dat ze nog altijd met Deschamps opgezadeld zitten, die hen met de handrem op laat spelen. Zet daar een trainer die die mannen effectief laat voetballen ...
Tgoh, een geluk?

Vind dat echt enorm jammer dat er geen trainer hebben die al die leuke voetballers niet laat voetballen, :) Ongelofelijk dat die pipo daar zo lang mocht blijven zitten.

Tgoh, een geluk?

Vind dat echt enorm jammer dat er geen trainer hebben die al die leuke voetballers niet laat voetballen, :) Ongelofelijk dat die pipo daar zo lang mocht blijven zitten.
Een geluk voor de tegenstanders, voor het voetbal zeg ik al jaren dat het een drama is dat Deschamps daar nog altijd zit. Enfin, je kan de resultaten die hij behaald heeft met die ploeg natuurlijk niet ontkennen, maar leuk is het niet.

Al missen de Fransen voor mij wel nog altijd een echte spelmaker (op het niveau van hun voorhoede) op het middenveld.

Terug
Bovenaan