Een Déjà Vuutje: Kompany in 2023? (Tombola!)

Waar hangt Kompany uit na de zomer van 2023?


  • Totaal aantal stemmers
    129
  • Opiniepeiling gesloten .
Maar een koele koele trainer he. ;)

Unieke kans om Anderlecht zijnde een zeer goeie trainer in de rangen te hebben. Maar gewoon weggewerkt door iemand die alle macht bij hem wou.

Komt er ooit een standbeeld voor pakweg Jan Breydel van Wouter Vandenhaute. ;)
 
Ik zag wel ergens een tweet verschijnen dar hij nu eigenlijk alles anders doet dan bij anderlecht.

- Leunen op ervaring
- vaste basisploeg
- vaste formatie

Natuurlijk wel geen minuut van gezien.
 
Ik zag wel ergens een tweet verschijnen dar hij nu eigenlijk alles anders doet dan bij anderlecht.

- Leunen op ervaring
- vaste basisploeg
- vaste formatie

Natuurlijk wel geen minuut van gezien.
Hij roteert wel veel met de flanken en de spitsen Barnes en Rodríguez. Cullen is de vaste waarde op het middenveld net als Harwood-Bellis centraal achterin.
 
Ik zag wel ergens een tweet verschijnen dar hij nu eigenlijk alles anders doet dan bij anderlecht.

- Leunen op ervaring
- vaste basisploeg
- vaste formatie

Natuurlijk wel geen minuut van gezien.
Hij roteert daar ook hoor (moet ook met die hoeveelheid aan matchen), en die vaste formatie had hij bij ons evenzeer. Vorig jaar een 4-2-2-2, het jaar ervoor een 4-3-3.

De ervaring bij ons waren gasten als Hoedt, Magallan, HVC en Refaelov.

In het begin van zijn periode bij ons was hij meer zoekende, dat wel. Lijkt me logisch ook.
 
Ik gun het hem en het Belgisch voetbal in het algemeen dat hij zich kan opwerken tot absolute toptrainer.

Zijn periode bij RSCA was allesbehalve evident natuurlijk: een bestuur die het zelf niet weet, Kompany die als persoon groter was dan puur het trainerschap. En een coach die zoekende was naar realisme met een ploeg die minder kon voetballen dan hetgeen hij zelf wou.
 
Hij roteert daar ook hoor (moet ook met die hoeveelheid aan matchen), en die vaste formatie had hij bij ons evenzeer. Vorig jaar een 4-2-2-2, het jaar ervoor een 4-3-3.

De ervaring bij ons waren gasten als Hoedt, Magallan, HVC en Refaelov.

In het begin van zijn periode bij ons was hij meer zoekende, dat wel. Lijkt me logisch ook.
Toen Hoedt vorig seizoen direct op doel trapte na een scheidsrechtersbal aan de middellijn, stond vast dat er geen wetenschappelijk onderzoek meer nodig was om tot de conclusie te komen dat er in die zijn hoofd enkel bitterbalvulling zit in plaats van hersenen. Zijn kinderlijk gedrag na de Europese overwintering waar hij maar een helft mocht spelen, was enkel maar de bevestiging.
Met Vertonghen, een fitte Delcroix en Debast heb je nu wel een secuurdere en slimmere achterlijn. En HVC zijn opmerkingen in De Kantine over de passing onder Kompany vond ik ook maar een beetje flauw.
 
Ik zag wel ergens een tweet verschijnen dar hij nu eigenlijk alles anders doet dan bij anderlecht.

- Leunen op ervaring
- vaste basisploeg
- vaste formatie

Natuurlijk wel geen minuut van gezien.

Toch geen tweet van Koen De Smet?
Want dat is een wappie die dan ook nog eens denkt alles beter te weten door middelmatige Jupiler league spelers te gaan ophemelen. Was zelfs aan het wenen dat Nkaka geen kansen kreeg. :)
 
Ik gun het hem en het Belgisch voetbal in het algemeen dat hij zich kan opwerken tot absolute toptrainer.

Zijn periode bij RSCA was allesbehalve evident natuurlijk: een bestuur die het zelf niet weet, Kompany die als persoon groter was dan puur het trainerschap. En een coach die zoekende was naar realisme met een ploeg die minder kon voetballen dan hetgeen hij zelf wou.
Dat een beginnende trainer nog niet hetzelfde is als diezelfde trainer na x jaar ervaring is logisch. Dat eerste jaar (speler/manager) was een oncombineerbaar zoekend overgangsjaar maar die constructie was nodig om hem tot bij ons te krijgen dus een noodzakelijk jaar.
Hamvraag achteraf is of hij als fulltime trainer het goed gedaan heeft in jaar 2 en 3 en zowel ervoor als erna was/is het veel slechter dus voor ons was hij nu al een zeer goeie trainer.
Er was rust, er was goed voetbal, de resultaten waren degelijk en de financiën werden steeds beter. Het had langer moeten duren maar ach.
 
Toch geen tweet van Koen De Smet?
Want dat is een wappie die dan ook nog eens denkt alles beter te weten door middelmatige Jupiler league spelers te gaan ophemelen. Was zelfs aan het wenen dat Nkaka geen kansen kreeg. :)
Dat is echt een raar figuur. Verandert ook elke week van droomopstelling met elke week weer een nieuwe speler van de onderbuik van de competitie als topper die het zou komen oplossen.
 
Toen Hoedt vorig seizoen direct op doel trapte na een scheidsrechtersbal aan de middellijn, stond vast dat er geen wetenschappelijk onderzoek meer nodig was om tot de conclusie te komen dat er in die zijn hoofd enkel bitterbalvulling zit in plaats van hersenen. Zijn kinderlijk gedrag na de Europese overwintering waar hij maar een helft mocht spelen, was enkel maar de bevestiging.
Met Vertonghen, een fitte Delcroix en Debast heb je nu wel een secuurdere en slimmere achterlijn. En HVC zijn opmerkingen in De Kantine over de passing onder Kompany vond ik ook maar een beetje flauw.
Ik vond HVC wel ok, werd uit zijn kot gelokt door Goens. Is iemand die altijd collectief denkt en VK verdedigd heeft.
Hij is bovendien door Kompany gehaald door zijn voeten en om tot in het absurde te kunnen uitvoetballen (Didillon kon dat niet) dus zou raar zijn als hij daar een probleem mee had.

Maar Verbruggen heeft nog betere voeten.
 
Bournemouth speelde niet echt met een b-elftal.
Vind ik op zich niet zo verrassend. De leider in een tweede divisie zit vaak in een goeie flow en kan zich dan wel meten met de lage middenmoot van de eerste divisie.

Maar ze zijn er ook lekker gaan domineren, da’s wel veelbelovend. Heel erg benieuwd wat er gaat bijkomen volgende zomer bij een promotie.
 
Kompany gaat zeker en vast nog grote ploegen trainen. Denk zelf dat het ooit naar zijn Man city zal zijn.
 
Man, dat zou toch fantastisch zijn, uitgerangeerd bij RSCA en als een held en topcoach binnengehaald worden door Club.

Maartzalwelnooitgebeurenzeker :unsure:
Nee als er iets zeker is in het voetbal is dat Kompany nooit (Zeg nooit nooit? Jawel, nooit) bij Club zal werken en pakweg Brandon Mechele altijd zijn neus zal ophalen voor Anderlecht.
Er zijn er niet zo heel veel en al zeker geen aangekochte passanten maar er bestaan nog spelers met clubliefde.
 
Nee als er iets zeker is in het voetbal is dat Kompany nooit (Zeg nooit nooit? Jawel, nooit) bij Club zal werken en pakweg Brandon Mechele altijd zijn neus zal ophalen voor Anderlecht.
Er zijn er niet zo heel veel en al zeker geen aangekochte passanten maar er bestaan nog spelers met clubliefde.

Gohja, ik vind dat we die principes overboord moeten gooien én vind dat best een goede ruil, Mechele naar RSCA en Kompany coach bij Club...deal? :tongue:
 
Terug
Bovenaan