EA SPORTS FC 26

Nieuwe update/patch

T'had eigenlijk gewoon een random update kunnen zijn. De optie om je Rush-team te behouden is leuk, gezien het soms wel loopt (meestal eerder niet), maar nu ook niet bepaald een super-nieuwigheid. Ze hebben de keeper wat slechter gemaakt en dan 7 gezichten toegevoegd. Daar loop ik eerlijk gezegd niet warm voor... zeker niet voor de befaamde "Holiday update".

Heb uiteindelijk het spel maar aangeschaft (was 31€), maar hopelijk wordt de SB ervaring toffer. Momenteel is het de slechtste in de bijna 2 jaren dat ik speel. Het feit dat ik ondertussen al liever tegen echte mensen speel (ondanks connectieproblemen, en random disconnects waar je zelf de schuld van krijgt en voor beboet wordt) zegt genoeg.

Black Friday-weekend was alleszins wel een ervaring mbt. UT. Vooral andere spelers die plots hun icons begonnen te verkopen voor quicksell-prijzen was leuk. Toch wel een hoop aan verdiend zonder één match te spelen het hele weekend. XD Prijzen voor de promos zijn ook zo belachelijk goedkoop dat je het niet erg vind dat je niets packed. Enkel "meta-spelers" zijn 1 miljoen of meer. De "net-niet"-kaarten koop je aan spotprijzen. Mij prima.

Amai die nieuwe patch, ge moogt takelen en vuil spelen naar hartenlust.

Wat stats, elke tackle van tegenstander was vuil, wa zeg ik ubervuil. Laatste man, maakte allemaal niks uit. 0 kaarten gegeven... 0

Moest ge dees matchke gezien hebben, ge zou nogal ogen getrokken hebben, allemaal kakkergoals met vuil spel

Ook geen buitenspel meer, er wordt volop rot gespeeld

Meanwhile de student in EA HQ taking his acid trip...

fnzkBzc.gif

Euh... Waarde ni toevallig die Live event aan't spelen? Bij de derde was het inderdaad te doen zonder fouten en buitenspel. T'was eens iets anders, maar na een paar matches worde da toch beu.

Euh... Waarde ni toevallig die Live event aan't spelen? Bij de derde was het inderdaad te doen zonder fouten en buitenspel. T'was eens iets anders, maar na een paar matches worde da toch beu.
Ah ok, ja klopt idd, die black friday quick time event

Maar hoe weet je zoiets? Stond er niet bij in de description van het event hoor. Ik vind da toch maar vreemd

Laatst bewerkt:
Ik heb begin van de week nog is gespeeld maar ik kon mij niet meer aan de grind zetten...
Seizoen 2 volledig uitgespeeld.

Het vergt gewoon te veel investering qua tijd om iets te bereiken. Er zijn andere spellen die ook mijn aandacht krijgen.

Het feit dat je dan echt moet grinden voor een minimale verbetering, laat maar zo.
Ik denk dat ik in juli/augustus nog is kom piepen voor een 99 rated ploeg bij elkaar te grinden.

Ah ok, ja klopt idd, die black friday quick time event

Maar hoe weet je zoiets? Stond er niet bij in de description van het event hoor. Ik vind da toch maar vreemd
Tja, na de eerste keer had ik het wel door. Wsl was't den tegenstander zen eerste keer ni. :p Wel frustrerend want ik speel gewoon fair doorgaans en dit maakte het soms nog moeilijker om er een goal in te krijgen. En laat dat nu net het doel zijn van die challenges. Die laatste van nu is veel beter. De korte pijn als den andere veel beter is. Zo kan een newb als ik ook es af en toe winnen.

Weet ook niet helemaal wat ik verkeerd doe, maar ik wordt op die EVO cup gewoon ingemaakt door iedere tegenstander. Af en toe kom je een weldoener tegen die je - uit compassie - een goal laat maken, zodat je op termijn je doelstellingen nog haalt (25 goals in evenveel matchen). Ik ben voluit tegen het zetten van competitieve doelen voor casual spelmodi. Het is zo achterlijk als maar zijn kan. De goede spelers komen die modes gewoon 'farmen' en doordat het coin-systeem van toepassing blijft doen ze alles om je niet te laten scoren. Belachelijk.

Wsl is het omdat ik geen "meta"-spelers en "meta"-tactieken gebruik. Als ik aanval kom ik altijd tegen een fort van 6 verdedigers, waarvan allicht de meesten door AI worden gecontroleerd. En zoals de meesten ondertussen doorhebben is dat toch een maatje te sterk. Ik controleer dan zelf mijn verdedigers maar wordt steeds door dezelfde doorsteekballen geneukt. Ik probeer zelf steeds creatieve plays te doen (soms lukt het eens) maar den andere gebruikt steeds hetzelfde. Geeft dan dan zoveel voldoening om iemand in te maken in een casual modus? Het is echt een concrete vraag. Mss zitten ze zelf vast in Div3 ofzo en krijgen ze zelf slaag van iedereen, en is dit de manier om toch te bevestigen dat ze niet superslecht zijn in het spel?

Het is niet echt mijn doel om matches te winnen, maar als je 5-0 verliest 3x na elkaar, en het spel stuurt nog steeds uw passen de verkeerde richting uit, laat de weinige doelkansen op de paal terechtkomen (terwijl het in SB vaker dan niet raak is). Allemaal heel verdacht. Ze zouden ondertussen na een paar jaar moeten doorhebben dat ik nooit een frank ga uitgeven aan die modus.

Ik heb nooit de moeite gedaan om vanbuiten te leren wat skill moves doen, en ervaring leert me dat het best is niets te doen ipv. random moves. Maar skill moves gaan echt het probleem niet zijn, want opponents gebruiken die ook maar zeer zelden. Ze spinnen gewoon rond mijn defenders tot er een gaatje komt. Het is niet bepaald het voetbal dat ik ken van op TV en live te zien.

Heb geen spijt dat ik het gekocht heb want uiteindelijk is career nog wel fun (maar wel zeer beperkt in diepgang). Maar online is het een continue zoektocht naar "fun". Je komt dan terecht bij Rush, waar je tevens een gevoel van competentie krijgt ook, maar om de 3 spelletjes zit er een egotripper bij die nooit de bal past en de fun naar de kloten helpt. Op den duur kom je thuis van't werk en wil je spelen, maar bedenk je dat je de voorbije drie dagen alleen frustratie hebt ervaren en geen fun, en vraag je je af waarop je er eigenlijk zou aan beginnen. Wimpel het niet af als een "skill issue" want ik kan perfect fun hebben terwijl ik 10 spelletjes na elkaar verlies, maar niet op deze manier.

Squad battles vond ik vroeger het leukste, maar dat is ook gans kapotgemaakt door AI die liever het spel gewoon minutenlang stillegt dan te voetballen, zelf al staan ze achter. Je kan er zeker iets tegen doen, maar dan zitten we weeral in het eindeloos toepassen van cheesy taktieken met dezelfde goals. De fun is zeer ver te zoeken. En dat vereist ook weer dat ik de leukere teams aan de kant moet schuiven voor het "beste" dat ik heb.

Veel mensen online geven aan dat het geheel gewoon enorm "sweaty" aanvoelt. Er is amper een verschil tussen de rustigere modi en de hypercompetitieve gezien iedereen zodanig gericht is op de rewards dat er qua gameplay geen verschil is. Uiteindelijk moeten ze zich al beroepen tot debiele aanpassingen als "er zijn geen kaarten of buitenspel" om een verschillende spelervaring te creëren (wat voor sommigen blijkbaar toch lukt).

Laatst bewerkt:
Net een finale gespeeld in draft, niks bijzonders zou je zeggen, maar voor mij dus wel. Ik sneuvel vrijwel altijd in rd 1

Maar niet deze keer, dinho 94 van basten en bergkamp 91,Roberto Carlos en Zanetti als backs en Beckenbauer als CV en nog een deftig kaartje erbij, 7 icons, op 1 na allemaal kleppers.

Ik begin mijn draai te vinden bij het combineren, ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar vantijd laat ik de opponent serieus zweten. Ik hoop dat dit niet kunstmatig is, maar zowel het verdedigen en aanval opzetten gaat soms zo vlot. Alleen houd ik alles goed dicht, afgewisseld met domme goals en openingen die ik weggeef. Zit altijd rond div 7 wel, stijgen hangt teveel af van matchen waarin het niet loopt, of door OP tegenstanders. Maar ik vind in alle geval dat er meer gevoetbald wordt, en minder vuil spel, ok die ratten blijven hun ding doen, maar in de divisie waar ik zit valt dit goed mee.

Oh ja VVD tradable gepacked bij draft, ik bezig hem nu, zonde om te verkopen met 35k prijs

Mijn account is aan het flippen. Ronaldinho 94, TS Rivaldo, TS Beckham allemaal in 2 dagen zonder coins te spenden. Dear god zou beter mijn account weer verkopen lol

Wel een hardnekkige bug, eerste match die ik start op een dag automatisch verlies van verbinding, waardoor ik nota bene nog een waarschuwing krijg ook... Get your shit together... Nintendo switch 2. Rest van de dag verloopt zonder problemen

Die muziek pop up wanneer je op R1 blijft duwen is echt hatelijk, vooral bij moments springt da continu aan.

Ik heb al muziek bij streaming uitzetten geactiveerd, maar dat ding blijft t pas en te onpas opduiken. Iemand enige oplossing daarvoor?

Terug
Bovenaan