Ah ok, ja klopt idd, die black friday quick time event
Maar hoe weet je zoiets? Stond er niet bij in de description van het event hoor. Ik vind da toch maar vreemd
Tja, na de eerste keer had ik het wel door. Wsl was't den tegenstander zen eerste keer ni.

Wel frustrerend want ik speel gewoon fair doorgaans en dit maakte het soms nog moeilijker om er een goal in te krijgen. En laat dat nu net het doel zijn van die challenges. Die laatste van nu is veel beter. De korte pijn als den andere veel beter is. Zo kan een newb als ik ook es af en toe winnen.
Weet ook niet helemaal wat ik verkeerd doe, maar ik wordt op die EVO cup gewoon ingemaakt door iedere tegenstander. Af en toe kom je een weldoener tegen die je - uit compassie - een goal laat maken, zodat je op termijn je doelstellingen nog haalt (25 goals in evenveel matchen). Ik ben voluit tegen het zetten van competitieve doelen voor casual spelmodi. Het is zo achterlijk als maar zijn kan. De goede spelers komen die modes gewoon 'farmen' en doordat het coin-systeem van toepassing blijft doen ze alles om je niet te laten scoren. Belachelijk.
Wsl is het omdat ik geen "meta"-spelers en "meta"-tactieken gebruik. Als ik aanval kom ik altijd tegen een fort van 6 verdedigers, waarvan allicht de meesten door AI worden gecontroleerd. En zoals de meesten ondertussen doorhebben is dat toch een maatje te sterk. Ik controleer dan zelf mijn verdedigers maar wordt steeds door dezelfde doorsteekballen geneukt. Ik probeer zelf steeds creatieve plays te doen (soms lukt het eens) maar den andere gebruikt steeds hetzelfde. Geeft dan dan zoveel voldoening om iemand in te maken in een casual modus? Het is echt een concrete vraag. Mss zitten ze zelf vast in Div3 ofzo en krijgen ze zelf slaag van iedereen, en is dit de manier om toch te bevestigen dat ze niet superslecht zijn in het spel?
Het is niet echt mijn doel om matches te winnen, maar als je 5-0 verliest 3x na elkaar, en het spel stuurt nog steeds uw passen de verkeerde richting uit, laat de weinige doelkansen op de paal terechtkomen (terwijl het in SB vaker dan niet raak is). Allemaal heel verdacht. Ze zouden ondertussen na een paar jaar moeten doorhebben dat ik nooit een frank ga uitgeven aan die modus.
Ik heb nooit de moeite gedaan om vanbuiten te leren wat skill moves doen, en ervaring leert me dat het best is niets te doen ipv. random moves. Maar skill moves gaan echt het probleem niet zijn, want opponents gebruiken die ook maar zeer zelden. Ze spinnen gewoon rond mijn defenders tot er een gaatje komt. Het is niet bepaald het voetbal dat ik ken van op TV en live te zien.
Heb geen spijt dat ik het gekocht heb want uiteindelijk is career nog wel fun (maar wel zeer beperkt in diepgang). Maar online is het een continue zoektocht naar "fun". Je komt dan terecht bij Rush, waar je tevens een gevoel van competentie krijgt ook, maar om de 3 spelletjes zit er een egotripper bij die nooit de bal past en de fun naar de kloten helpt. Op den duur kom je thuis van't werk en wil je spelen, maar bedenk je dat je de voorbije drie dagen alleen frustratie hebt ervaren en geen fun, en vraag je je af waarop je er eigenlijk zou aan beginnen. Wimpel het niet af als een "skill issue" want ik kan perfect fun hebben terwijl ik 10 spelletjes na elkaar verlies, maar niet op deze manier.
Squad battles vond ik vroeger het leukste, maar dat is ook gans kapotgemaakt door AI die liever het spel gewoon minutenlang stillegt dan te voetballen, zelf al staan ze achter. Je kan er zeker iets tegen doen, maar dan zitten we weeral in het eindeloos toepassen van cheesy taktieken met dezelfde goals. De fun is zeer ver te zoeken. En dat vereist ook weer dat ik de leukere teams aan de kant moet schuiven voor het "beste" dat ik heb.
Veel mensen online geven aan dat het geheel gewoon enorm "sweaty" aanvoelt. Er is amper een verschil tussen de rustigere modi en de hypercompetitieve gezien iedereen zodanig gericht is op de rewards dat er qua gameplay geen verschil is. Uiteindelijk moeten ze zich al beroepen tot debiele aanpassingen als "er zijn geen kaarten of buitenspel" om een verschillende spelervaring te creëren (wat voor sommigen blijkbaar toch lukt).