iamhollywood
Well-known member
In dit artikel meent een criminoloog eveneens dat een groot deel van het probleem zit in de algemene tolerantie van hard drugs onder de bevolking:Ik heb nu ook wel de indruk dat drugs goed ingeburgerd zijn in Vlaanderen. Ik herinner me zo'n HLN-artikel enkele jaren terug over de onverwacht hoge concentraties aan afbraakproducten van cocaïne in het afvalwater van Antwerpen, Brussel, maar ook een pak minder voor de hand liggende steden en gemeenten. Internationaal is Antwerpen dacht ik gewoon nummer 1.
En dat is amper een onderwerp in de media of "onder de mensen" heb ik de indruk. Zoals ik me bij wel meer onderwerpen bedenk, misschien moet de brede bevolking effectief van mentaliteit veranderen, zodat van die "top-down" maatregelen werken. Niet dat er van die laatsten zoveel zijn natuurlijk.
Misschien is het tijd voor een topic over de drugsproblematiek in Brussel (en Antwerpen)...?
Criminoloog over drugsgeweld in Brussel: “Criminelen zullen op gegeven moment beslissen om te stoppen of niet”
https://www.hln.be/binnenland/crimi...ent-beslissen-om-te-stoppen-of-niet~a894d030/
Maak mensen bewust van het bloed dat aan hun handen plakt bij druggebruik net als de harde beelden van vervuilde longen op de pakjes sigaretten.
Hij meent dat de aanwezigheid van de politie vooral zal inspelen op het gebruik, de gewone burger zal er minder durven dealers benaderen waardoor de markt er op termijn stilvalt en het geweld verdwijnt. De geweldplegers zelf hebben geen angst van de politie.
. Want Clemenceau is niet waar de bankier of EU-ambtenaar zijn coke koopt. Dat is crack en heroine in Clemenceau.
.