Dresscode bruiloft 18-jarige: wie sponsort?

Als je als 18j wordt uitgenodigd als +1 op een bruiloft met dresscode in pak (dat je niet hebt)..

• Gezien de +1 ivm de leeftijd zou een bijdrage niet gek zijn.

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    50
  • Opiniepeiling gesloten .
Zeker niets mis mee maar is de WE niet voor als je lang en slank bent (spijkers hebben er niet veel te zoeken). Of heb ik het verkeerd?
Volgens mij kan je vesten en broeken van verschillende maten combineren, en hebben ze die in alle maten. Dus hij moet al wel een heel vreemd model hebben om in niks te passen.

Bah, witte sneakers onder een kostuum. Ik zie dat teveel jonge veertigers dragen omdat ze er jong en hip willen uitzien, terwijl het echt niet schoon is. Bij jonge mensen die hun eerste kostuum kopen kan ik dat nog begrijpen.
Jammer dat je een post geen 5 likes kan geven. :unsure:

Ik lees dan ook dingen als een pak met een mooi T-shirt... Als je een pak gaat kopen om er dan witte sneakers & T-shirt op te doen kan je véél beter een geklede broek met een deftig hemd en nen blazer aandoen. Die broek kan voor mijn part zelfs een zwarte jeans zijn, meestal als mensen zeggen "geen spijkerbroek" bedoelen ze vooral "geen afgewassen blauwe jeans".

Ik vind aan de andere kant dat veel mensen hier wel héél licht over "gewoon een kostuum" gaan. Nee, dat hoeft niet op maat te zijn en/of €500 te kosten. Het mijne komt ook gewoon van Jules ondanks het feit dat ik met 1m96 geen evidente maat heb kwa broeken en mouwen. Dat was €220 voor vest, gilet & broek. €170 zelfs zonder gilet. Op zich is dat allemaal niet zó zot duur ware het niet voor het feit dat ik dat al 3 keer heb gedragen op 3 jaar tijd: gekocht voor nen trouw waar het allemaal grote chique was, één keer voor een ander trouwfeest omdat ik het toch had liggen maar waar ik achteraf bekeken wáy overdressed was, en dan voor mijn eigen trouw. Eén ding is wel een feit: tis wel ne confidence boost op de juiste gelegenheid.

Volgens mij kan je vesten en broeken van verschillende maten combineren, en hebben ze die in alle maten. Dus hij moet al wel een heel vreemd model hebben om in niks te passen.
Dat heeft hij ook. Ook voor spijkerbroeken kan hij lastig slagen. Alleen slim fit van bepaalde winkels passen hem. En die bestellen we online want die zitten niet in noord west europa

Bah, witte sneakers onder een kostuum. Ik zie dat teveel jonge veertigers dragen omdat ze er jong en hip willen uitzien, terwijl het echt niet schoon is. Bij jonge mensen die hun eerste kostuum kopen kan ik dat nog begrijpen.

Als ik mij niet vergis gaat het over iemand zijn/haar zoon van 18. Daar gaan sneakers eerlijk gezegd beter bij staan dan geklede schoenen. Propere witte sneakers zijn nu eenmaal in en zien er echt wel goed uit onder een pak.

Nu eerlijk gezegd zou ik ook nooit stijladvies gaan zoeken op 'beyondgaming' en als dan de eerste reactie afkomt met een jeansbroek en je een paar posts later het woord t shirt hoort vallen dan weet je ook al genoeg.

Het enige dat ik nog wil zeggen is dat je als man eens deftig opkleden (kostuum, parfum, ...) een zeer empowering gevoel kan geven en je toch een heel grote confidence boost kan geven. Daarom dat ik ook vind dat elke man dat eens moet doen.

Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat daar iets mis mee is hé. :)
Als je een goed figuur hebt, staat elk pak je goed (mits het de juiste maat en kleur is). Zeker als je jong bent. Maar het moet wel goed passen anders zie je eruit alsof je verkleed gaat (soort carnaval). Heb je dat goede figuur niet of ben je wat ouder, dan neig ik sneller naar een maat pak (of een confectiepak dat helemaal naar je lijf gemaakt kan worden). Een man in een pak dat hem staat, kan zeker heel sexy zijn.

Als je een goed figuur hebt, staat elk pak je goed (mits het de juiste maat en kleur is). Zeker als je jong bent. Maar het moet wel goed passen anders zie je eruit alsof je verkleed gaat (soort carnaval). Heb je dat goede figuur niet of ben je wat ouder, dan neig ik sneller naar een maat pak (of een confectiepak dat helemaal naar je lijf gemaakt kan worden). Een man in een pak dat hem staat, kan zeker heel sexy zijn.
Een pak op maat heeft ook z'n nadelen. Vanaf je enkele kilo's aankomt of verliest, zit dat ook niet meer zoals het zou moeten. Eén van mijn kostuums op maat spant nu enorm aan de bovenbenen. Waarschijnlijk waren die minder gespierd toen ik het kocht.

Propere witte sneakers ... zien er echt wel goed uit onder een pak.
Agree to disagree. Cava voor een laat ons zeggen -25 jarige, zoals zoon van OP. Maar voor de 30-40er categorie waar @Mr.Anderson over sprak? Das gelek ne Ferrari gaan kopen en zeggen "de wielen moet ik niet hebben, ik heb er nog liggen van mijne Fiat".

Een pak op maat heeft ook z'n nadelen. Vanaf je enkele kilo's aankomt of verliest, zit dat ook niet meer zoals het zou moeten. Eén van mijn kostuums op maat spant nu enorm aan de bovenbenen. Waarschijnlijk waren die minder gespierd toen ik het kocht.
Solid humblebrag :tongue:

🧐🤔 gespierd, zeg je?

Jezus man. Hoe belangrijk sommige mensen zichzelf kunnen voelen.

Ik vind het ook niet echt normaal om met een jeans-broek op een huwelijk aan te komen.
Meer zelfs: met een jeans-broek op een huwelijk aankomen, dàt is pas jezelf belangrijker voelen dan de rest: "Zie mij eens lak hebben aan alles!".

Ik vind het ook niet echt normaal om met een jeans-broek op een huwelijk aan te komen.
Meer zelfs: met een jeans-broek op een huwelijk aankomen, dàt is pas jezelf belangrijker voelen dan de rest: "Zie mij eens lak hebben aan alles!".

Misschien. Ik doe dat niet, in elk geval. Maarrrrrr toen mijn man en ik trouwden hebben we op de uitnodiging niets gezegd over kleding. Was ook ah eind van de zomer. En ik weet niet of het daaraan lag maar heb van zoveel kanten gehoord dat de receptie zo gezellig en ontspannen was. Weet echt niet meer wie een spijkerbroek droeg. Een paar oude hippies waarschijnlijk 😂. Een aantal dat ook zei dat ze met veel onbekende had staan praten en dat ze dat niet eerder zo meegemaakt op een bruiloft. Wij wilden vooral een ontspannen bruiloft zonder onnodige toeters en bellen. Als mensen in de stress schieten, is er ook eerder wrevel.
Maar ieder zijn meug. Mooi beklede bruiloftsgasten, daar hou ik ook wel van. En het is de dag van het bruidspaar tenslotte.

Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid. Ik doe altijd een beige chino broek aan met een wit hemd en bretellen en daar een blazer over. Ook altijd geklede schoenen. Maar ik snap niet ge u aan een jeans broek kunt storen met een mooi hemdje en een blazer.

Ik heb 4 kostuums gekocht vorig jaar van Selected op zalando. Kosten allemaal minder dan 100 euro.
Precies niet veel research gedaan online want deftige kostuums kosten geen 500 euro tegenwoordig.

Het is gelukt: alles op tijd in huis, ingekort waar moest, en het past. Zoon heeft een lange broek maat 170 (skinny/slim fit) kunnen vinden en die is nog wat te groot (maar niet storend). Jasje zit als gegoten, nieuwe schoenen.
Wat een hunk! Nog even een foto op social media 😉

Zelfs op 18jaar is een mooi paar van Bommels gepast vind ik.
Als man kan je nooit verkeerd doen met een mooi paar geklede veterschoenen.
Veel beter dan sportsletsen.

Terug
Bovenaan