Dragon Age: The Dread Wolf Rises

Dragon Age: The Veilguard

Als de developers en game director nog geen simpele vraag kunnen beantwoorden omtrent de vorige games dan roept dit toch vragen bij mij op.
Source?
Een character (de qunari) van je groep komt zich blijkbaar introduceren en zijn eerste dialoog is blijkbaar (i identify as non binary) dan heb ik wel zoiets van here we go again.
Source?
En sorry, maar ik zie écht het probleem niet. Dat is elke keer weer datzelfde gezaag. En met 1 zin in een heel story is dit spel “voor een specifieke doelgroep”. Toch wel heel kort door de bocht.

Ging dit op mijn ps5 pro spelen maar tot nu toe lijkt het een flop te worden. Als de developers en game director nog geen simpele vraag kunnen beantwoorden omtrent de vorige games dan roept dit toch vragen bij mij op. Ze wisten zelf niet wie Zevran was...
Je refereert naar dit? https://games.mxdwn.com/news/zevran...gon-age-team-forgetting-who-he-is-circulates/

De enigen die niet wisten wie Zevran was, was een voice actor en de interviewer zelf ... De developers wisten het wel.

Ik heb meer de indruk dat ze een bepaald agenda (een specifieke groep) proberen aan te spreken... Helaas denk ik niet dat ik de target audience ben. Een character (de qunari) van je groep komt zich blijkbaar introduceren en zijn eerste dialoog is blijkbaar (i identify as non binary) dan heb ik wel zoiets van here we go again. Spijtig want ik keek er wel erg naar uit, moest de game toch nog goed blijken te zijn story wise dan geef ik het mss wel een kans.
Als de aanwezigheid van zo'n personage voor jou betekent dat je niet tot de doelgroep van het spel hoort, dan hoorde je er ook bij Inquisition al niet bij met Krem en Dorian.

Het is toch erg gekomen dat je zelfs op vlak van nieuws over een videospel je waakzaam moet zijn voor fake news.

Nuja als jullie de game leuk vinden en hier zich niet aan ergeren veel plezier, he. Maar ik persoonlijk hoef dit niet in mijn games... Thats all

Nuja als jullie de game leuk vinden en hier zich niet aan ergeren veel plezier, he. Maar ik persoonlijk hoef dit niet in mijn games... Thats all
Toch een belachelijke redenering je baseren dat het een flop gaat worden op basis van een interview die je zelfs niet eens correct gelezen hebt, zoals hierboven aangegeven was het voice actor.

En dan weer die zever over non binair, soit jou keuze natuurlijk dat je de game daarom niet gaat spelen.

Toch een belachelijke redenering je baseren dat het een flop gaat worden op basis van een interview die je zelfs niet eens correct gelezen hebt, zoals hierboven aangegeven was het voice actor.

En dan weer die zever over non binair, soit jou keuze natuurlijk dat je de game daarom niet gaat spelen.
Voor mij is jullie gezever gezever en voor jullie is het dan weer ik die zever. Op het einde maakt dat niks uit want zoals je zegt dat is mijn keuze om het niet te spelen om eender welke reden ook net zoals jullie het wel spelen om eender welke reden. Zoals ik ook aanhaalde, veel plezier, he. 😁👍

True, het word tegenwoordig nogal in onze nek geduwd heel dat non binaire en ltbq gedoe in games
Op steam heeft het spel zelf een lgbtq+ tag gekregen.

Maar daarom bestempelen als flop is nu ook niet echt correct.
Als het game zelf goed blijkt te zijn gaat het niet floppen om de redenen die jij aangeeft.

Zie naar Baldurs gate, gelijkaardige situatie.
Niet in lijn met de oude games + de hele gender heisa voor het uitkwam.
Maar is het geflopt om die reden? :)

"Tegenwoordig". Dragon Age: Origins dateert uit 2009, had meerdere lgb personages (Leliana, Zevran). Dragon Age 2 uit 2012 had eveneens meerdere lgb personages (Isabela, Anders, Merrill). Dragon Age: Inquisition uit 2014 had meerdere lgb personages (Dorian, Sera, Josephine, Bull) en had met Krem ook al een transpersonage.

En "gedoe". Het is gewoon de identiteit van de personages, niet meer, niet minder. Het enige gedoe komt van mensen die vallen over de geaardheid of gender van een verzonnen personage. Dan nog in een spel waar je kan poepen met een qunari.

Laatst bewerkt:
Toch wel zielig dat je een game een flop noemt omdat ze LGBTQ+ omarmen én niet bang zijn om het ook te promoten.
Als jij dat niet wil in je entertainment sla dit dan over inplaats van er over te zagen.

Heck, ik ga ook niet zagen over games (of andere media) waarin dingen zitten die ik niet leuk vind / niet wil in mijn game. Ik zoek dan gewoon een ander game dat wel 'voor mij' gemaakt is.

Trouwens in de audiodrama, die al 8 weken loopt, zit al vanaf de tweede of de derde aflevering een non binair personage. En die is echt mijn favoriete personage van heel dat verhaal (tot hiertoe). Jammer dat die niet in het spel zal zitten.

Ik vind het trouwens wel een leuke manier om de companions al een beetje te leren kennen.

Een iets te vroege upload van de review van Noisy Pixel is ondertussen verwijderd maar de synopsis staat op Opencritic:

8.5/10
Dragon Age: The Veilguard may have hit a few big stumbles along its path to release, but ultimately manages to deliver an innovative and fully-realized take on the series' world, exploration, and combat. The role-playing aspect has taken a minor hit in the process, but the game still boasts one of the best casts its studio has ever created, an engaging plot, and answers to many long-held questions, in addition to the best battle system in BioWare history

Misschien dat we later vandaag meer reviews krijgen? Geen idee wanneer ze echt online mogen komen

Een iets te vroege upload van de review van Noisy Pixel is ondertussen verwijderd maar de synopsis staat op Opencritic:

8.5/10
Dragon Age: The Veilguard may have hit a few big stumbles along its path to release, but ultimately manages to deliver an innovative and fully-realized take on the series' world, exploration, and combat. The role-playing aspect has taken a minor hit in the process, but the game still boasts one of the best casts its studio has ever created, an engaging plot, and answers to many long-held questions, in addition to the best battle system in BioWare history

Misschien dat we later vandaag meer reviews krijgen? Geen idee wanneer ze echt online mogen komen
Vandaag om 16u dacht ik

Goede reviews via de pers maar content creators zijn precies niet onder de indruk.
Later eens wat youtube reviews bekijken wat ze net zeggen.

Goede reviews via de pers maar content creators zijn precies niet onder de indruk.
Later eens wat youtube reviews bekijken wat ze net zeggen.

blijkbaar hebben "te kritische" content creators geen review copy gekregen.
is ook een manier om een 9/10 score op metacritic te halen :)

Het ziet er een beetje te gestreamlined uit naar mijn goesting maar de enige RPG reviewer wiens mening ertoe doet voor mij (Mortismal) vond het wel een geweldig spel dus ik ga het toch dag 1 kopen denk ik.

blijkbaar hebben "te kritische" content creators geen review copy gekregen.
is ook een manier om een 9/10 score op metacritic te halen :)

Man wat een bullshit eigenlijk kijken naar een content creator om te kijken of het goed is, waar gaan we eigenlijk naar toe, 84 op metacritic dus toch een goede game.

Ik vind reviews alleen nuttig als het performance problemen bloot legt om eerlijk te zijn. Uiteindelijk kijkt iedereen er naar met zijn eigen verwachtingen en vooroordelen. En wat een de ene reviewer niet goed vind, kan iemand anders wel leuk vinden.

Dragon Age 2 bv was niet echt een fantastisch spel en toch heb ik veel plezier mee gehad.

Op het gebied van games vorm ik liever mijn eigen opinie door het te spelen.

Man wat een bullshit eigenlijk kijken naar een content creator om te kijken of het goed is, waar gaan we eigenlijk naar toe, 84 op metacritic dus toch een goede game.
naar wat moeten we dan kijken? IGN? Eurogamer? :laugh:
plz, doe es normaal, iedereen kijkt tegenwoordig naar youtube voor reviews of gameplay om een mening te vormen. sites zoals ign en eurogamer zijn geen hol meer waard.

naar wat moeten we dan kijken? IGN? Eurogamer? :laugh:
plz, doe es normaal, iedereen kijkt tegenwoordig naar youtube voor reviews of gameplay om een mening te vormen. sites zoals ign en eurogamer zijn geen hol meer waard.
ik kijk dus naar geen enkele content creator of site hoor en een mening van een of andere creator is ook geen hol waard voor mij, kijk gewoon metacritic rond de 80 dan gameplay checken en kopen,

Maar mij laten baseren op een content creator nee danku u.

Terug
Bovenaan