Draadloze speaker met accu

yode92

Well-known member
Ik ben op zoek naar een draadloze speaker, vooral voor gebruik thuis. Hoofd gebruik zal allicht Spotify muziek en podcasts zijn (via PlayerFM mocht het iets uitmaken). Geluidskwaliteit hoeft dan ook niet top of the bill te zijn.
Aangezien het vooral voor thuisgebruik is lijkt er eentje met wifi mij wel handig, dan hoef je niet telkens je telefoon er relatief bij in de buurt houden zoals met bluetooth.
Een accu is wel een must. Ik wil hem makkelijk op verschillende plekken in huis kunnen gebruiken, en dan is ook een simpele docking station wel handig. Een pause/resume knop op het ding zelf is ook wel handig.

Coolblue bracht mij al tot deze lijst: https://www.coolblue.be/nl/draadloz.../bluetooth/accuvoeding?sorteren=laagste-prijs. Die JBL spreekt mij wel aan door de prijs en zijn de reviews wel goed op CB, maar op Tweakers dan weer heel wat minder... Daarna is de sprong in prijs wel echt groot jammer genoeg. Ook over die HK zijn de reviews op Tweakers niet zo lovend. Maar om dan meteen naar een 450 EUR Sonos te gaan is er mij ook wat over...

Mis ik nog iets aan opties? Wat zouden jullie aanraden?

Edit: deze ook nog gevonden, geen idee waarom hij niet in de eerdere lijst staat, net als se SL variant --> https://www.coolblue.be/nl/product/877892/sonos-roam-zwart.html
 
Laatst bewerkt:
De 3 grote topmerken zijn bluesound heos en sonos in dit type geluidsapperatuur. denk niet dat je daar een miskoop in kan doen.

geluidskwaliteit Bluesound > heos > sonos
gebruiksgemak sonos > bluesound > heos
 
Zou je dan niet Spotify Connect gebruiken?

Ik ben het eens met @zaj over Bluesound en Sonos (heb geen ervaring met Heos), maar dat zijn "multiroom audio" ecosystemen. Die werken ook met 1 node, maar ze zijn eigenlijk ontworpen als een ecosysteem om heel je huis mee vol te zetten. Er zijn ook systemen die alles kunnen wat je wil, maar niet multi-room. Daar heb je veel meer opties in.

Ik gebruik zelf een degelijke set speakers en/of headphone dac/amp met een streamer voor. Dat kan een Rpi zijn, een pc, een telefoon of tablet, of iets ingebouwd in de speaker (of dac/amp) zelf. Je kan via Spotify Connect gewoon via Wifi naar die streamer streamen et voila...
 
Terug
Bovenaan