DogFacedGod
Well-known member
Het gaat niet over service of wachttijden. Het gaat over de kwaliteit van dat product. Hierboven spreekt men van goedkope chinese brol. Zoals je zelf op het einde van je post zegt: product is exact hetzelfde.
Het stoort mij dat we spreken van goedkope chinese brol terwijl we zelf 95% van die producten niet eens kunnen vervaardigen. Uiteraard dat de consument dan in China gaat zoeken. Moest de lokale handelaar nu een belangrijke bijdrage doen aan de kwaliteit van de producten dan kan je mensen erop aanspreken (niet jij) dat ze in China onder de lokale prijs gaan kopen. Maar als de handelaar gewoon een doorgeefluik wordt, en velen zijn dat ondertussen, zie ik niet in waarom de consument hier verantwoordelijkheid kan worden aangepraat.
We kunnen het wel vervaardigen maar het is dan gewoon "brol" in plaats van goedkope chinese brol. Ik zat ooit eens te kijken naar een review van soldeerbouten waar ze een Amerikaanse soldeerstation vergeleken met een chinese soldeerstation.
De Chinese was veel goedkoper van de prijs en kwalitatief veel beter

Dat kan misschien zijn dat de Chinese "gesubsidieerd" is maar ergens denk ik ook dat men gewoon puur doorrekent want "Amerikaans"