Donkey Kong Bananza

Ik heb gisteren nog even gespeeld (intro, in de mijnen en nu eerste level (sublevel 100/101 oid). Heb dat begin stuk helemaal kapot geslagen lol, maar dat kan je nooit een heel spel volhouden natuurlijk.
Het is allemaal wat overweldigend naar mijn gevoel, omdat je niet alleen maar 1 te volgen weg hebt. Maar het zal zich wel uitwijzen met de tijd denk ik.
Speelt buiten de reeds aangehaalde framedips wel lekker weg, ook al 1 banaan moeten nemen die ik alleen met dubbel jump kon nemen (mss kan het ook anders). Dat is wel cool, het mag niet te makkelijk zijn natuurlijk.

Heb mario odessey helemaal grijs gespeeld op de switch 1, deze zal zich wss in dat rijtje vervoegen.

Heb gisteren op mijn TV gespeeld in 4k, straks eens op mijn portable oled scherm op 1080p proberen, mss dat de framerates minder zijn. Maar als het upscaled naar 4k is zal dat vermoedelijke weinig effect hebben.

Ook al dik geamuseerd met deze. Zit aan de eerste level. Weet ook nog niet in hoeverre ik dat 'alles kapot rammen' leuk ga blijven vinden. Ik heb er alleszins geen zin in om telkens alles in gort te moeten slaan om 'perongeluk' bananen, fossielen en schatkisten te vinden.

Ook al dik geamuseerd met deze. Zit aan de eerste level. Weet ook nog niet in hoeverre ik dat 'alles kapot rammen' leuk ga blijven vinden. Ik heb er alleszins geen zin in om telkens alles in gort te moeten slaan om 'perongeluk' bananen, fossielen en schatkisten te vinden.
Dat is hetgeen mij tegenhoud om het te kopen. Dat lijkt me fijn op het begin maar ga dat waarschijnlijk snel beu zijn.

Van wat ik begrepen heb zijn schatkisten random zelfs. In de eerste kledingshop kan je namelijk een das kopen die de kans dat je een kist tegenkomt verhoogt. Je hebt ook niet alle bananen nodig om het uit te spelen, net zoals je niet alle 999 moons in Mario nodig hebt.

Heb er ondertussen ook al enkele uren op zitten. Zit nu op die tropische laag en dan denk ik van die map is klein, maar er blijven delen bijkomen waardoor je blijft rondzoeken. Ik heb me er allessinds al ferm mee geamuseerd, tis voorlopig allemaal wel vrij easy, maar gewoon dikke fun.

ligt het aan mij of is het geluid in dit spel totaal unbalanced. sounds effect s en voices zijn extreem still en bijna ni te verstaan of the horen. terwijl dat de muziek wel volledig hoorbaar is ?

ligt het aan mij of is het geluid in dit spel totaal unbalanced. sounds effect s en voices zijn extreem still en bijna ni te verstaan of the horen. terwijl dat de muziek wel volledig hoorbaar is ?

Hier is dat normaal…
Zit nu in layer 300. Tot nu zeer leuk allemaal. Wel niet zo moeilijk…

Heb zo wat stukjes gezien en ik zie precies alleen dat je zlles kapot moet stampen, kan ook gewoon toeval zijn.

Heb zo eens een platformer gespeeld, dat was de hele tijd springen, Fortnite was niks als schieten en FC 25 is de hele tijd tegen een bal trappen…
Laat staan dat ik een SIM rig heb en daar de hele tijd op 2 pedalen moet duwen en aan een stuurtje draaien…

Je kan in donkey kong veel aan gort slaan, dat hoeft echter niet. In se kan je door donkey kong vliegen, maar ik heb wel graag een spel waar je veel kan ontdekken, de levels zijn aardig groot, maar volgens mij is er geen minimum bananen nodig om verder te kunnen.

Ik heb nu net de 2de bananza vrijgespeeld. Die maken de gameplay wel wat gevarieerder. Ik amuseer me er nog mee, maar is nu zo geen type game om je een hele dag in te verdiepen. Misschien komt dit ook omdat ik wel wat uitdaging mis in het spel. Dat is voor mij (tot nu) dan ook het eerste minpunt van het spel, het is te gemakkelijk.

Naar het einde toe zou die moeilijker worden maar denk dat het wel meevalt in deze game qua moeilijkheid. Mario Odyssee was nu bepaald ook nie zo uitdagend hè

Heb zo eens een platformer gespeeld, dat was de hele tijd springen, Fortnite was niks als schieten en FC 25 is de hele tijd tegen een bal trappen…
Laat staan dat ik een SIM rig heb en daar de hele tijd op 2 pedalen moet duwen en aan een stuurtje draaien…

Je kan in donkey kong veel aan gort slaan, dat hoeft echter niet. In se kan je door donkey kong vliegen, maar ik heb wel graag een spel waar je veel kan ontdekken, de levels zijn aardig groot, maar volgens mij is er geen minimum bananen nodig om verder te kunnen.
Ik zeg toch dar gewoon toeval kan zijn. Maar kijk ok er niet teveel naar anders ga ik ook een switch 2 willen.

Toch écht één van de beste games in jaren, maakt de Switch 2 meer de moeite waard dan Mario Kart World (hoewel ik die ook leuk vind, maar tot dusver: 1. DK Bananza, 2. Cyberpunk (late to the party) & 3. Mario Kart World).

Hulk Donkey Kong SMASH... 🤩
Al de eerste 4 levels volledig gecleared, probeer dat voordat ik na het volgende ga.

Alleen die tweesprong... but why, dan moest ik plots nadenken. 😅

Enige puntje van kritiek: die Bananza's zijn leuk, maar tikkeltje overpowered misschien, de meter is zo vol, en ze trivialiseren de boss fights wel enorm.

Toch écht één van de beste games in jaren, maakt de Switch 2 meer de moeite waard dan Mario Kart World (hoewel ik die ook leuk vind, maar tot dusver: 1. DK Bananza, 2. Cyberpunk (late to the party) & 3. Mario Kart World).

Hulk Donkey Kong SMASH... 🤩
Al de eerste 4 levels volledig gecleared, probeer dat voordat ik na het volgende ga.

Alleen die tweesprong... but why, dan moest ik plots nadenken. 😅

Enige puntje van kritiek: die Bananza's zijn leuk, maar tikkeltje overpowered misschien, de meter is zo vol, en ze trivialiseren de boss fights wel enorm.

Zit in level 6, maar moet nog terug want ben de andere kant uitgegaan. Daar is de bananen halen al wat lastiger.
Best wel goed spel. Beste in tijden ja.

Ik zeg toch dar gewoon toeval kan zijn. Maar kijk ok er niet teveel naar anders ga ik ook een switch 2 willen.

Het is wel een betere system
seller dan Mario kart.

Layer 600 is ineens lastiger, minder doorheen te meppen en meer nadenken.

Layer 500 ook gedaan, spel is na layer 300 veel meer platformer dan daarvoor. Je kan niet meer overal doorbeuken. Levels zijn toch van zeer hoog niveau.

Naar het einde toe zou die moeilijker worden maar denk dat het wel meevalt in deze game qua moeilijkheid. Mario Odyssee was nu bepaald ook nie zo uitdagend hè
Als je alles wou verzamelen zaten daar toch wel heel pittige momenten in hoor...

Heb nog wat doorgespeeld. End credits zijn voorbijgerold, al een groot deel van de post game gedaan. Volgens mij moet ik nog wat fights doen en dan het echte einde. Nog 10 ‘bananen’ (volgens mij zijn het 10 x 5 bananen) en dan zit het er op.
Fossielen heb ik allemaal, de records nog niet, nog 10 a 15 ofzo.
Nog wat doorspelen dus :).

Terug
Bovenaan