Domste situatie ter wereld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rooo1o

Member
Stel je voor dat je een boete krijgt (iets te snel rijden, verkeerd parkeren, huis inrijden ofzo) van 62 euro, maar je betaalt maar 61,99 euro. Wat zou er dan gebeuren?
 
Dan krijg je een aanmaning voor de cent die tekort is, plus wat extra kosten omdat je de boete uiteindelijk te laat betaalde. (y)
 
Stel je voor dat je een boete krijgt (iets te snel rijden, verkeerd parkeren, huis inrijden ofzo) van 62 euro, maar je betaalt maar 61,99 euro. Wat zou er dan gebeuren?
De overheid gaat tot op het bot. Betalen zal je. They dont care. Nu is vergissen wel menselijk dus eerst ga je nog een herinneringsbrief of email krijgen dat je 1 cent te weinig hebt betaald en dan kan je alsnog betalen zonder extra kosten.

Bij privébedrijven hangt het van bedrijf tot bedrijf af. Ik weet dat bijvoorbeeld Argenta voor bedragen lager dan 5€ op een bepaald moment besloten had, niet meer naar de rechtbank te gaan (Enkele jaren geleden toen ik daar nog werkte, of dit nu nog zo is weet ik niet, dus schiet me niet dood als dit nu anders is), omdat zelfs al kreeg de bank gelijk voor de rechtbank en werden daarna BIJNA alle kosten vergoed, men deed dan nog steeds 'gemiddeld' iets meer dan 5€ verlies. Soms was die persoon ook gewoon verdwenen (Lees men zat dan in het buitenland waardoor men alsnog kon fluiten achter die 5€ + extra kosten + ...)

Dan krijg je een aanmaning voor de cent die tekort is, plus wat extra kosten omdat je de boete uiteindelijk te laat betaalde. (y)
Dat hangt van bedrijf tot bedrijf af, sommigen zullen die ene cent (+ extra kosten) laten vallen als je non stop blijft volharden in de boosheid. MAAR ik zie geen reden waarom je voor 1 cent deze risico's zou nemen .. That makes NO sense. Want als men de zaak niet laat vallen dan is de totale kost géén 1 cent meer maar worst case een paar honderd eurokes. :tongue:

By the way is dit topic speciaal opgestart omdat "Mega" mij en Remake aan het kloten zijn? :unsure:
Houdt er wel rekening mee dat in onze specifieke gevallen, Mega ONTERECHT deze bedragen poogt te innen. Dat is iets helemaal anders dan bewust 1 cent te weinig betalen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn broer moest ooit als bijzitter helpen met de verkiezingen een jaar of 10 terug. Hij ging daar iets van +-15€ voor krijgen maar om de 1 of andere reden had hij deze nooit gekregen en het jaar erop bij zijn belastingsbetaling heeft hij dit bedrag van zijn resterende schuld afgetrokken. Jaren later toen hij een huis kocht en ging tekenen bij de notaris kwam die tot de constatatie dat hij geen huis kon kopen tot zijn achterstallige schuld bij de staat vereffend werd. Ze vergeten blijkbaar niet die mannen dus ik zou niet verschieten dat ze een brief/mail sturen voor enkele centen.
 
Denk dat je veiligheidshalve beter een cent te veel betaald. Jij bent in je recht en het bedrijf in kwestie kan het manueel verder afhandelen wat hun tijd en resources kost.
 
By the way is dit topic speciaal opgestart omdat "Mega" mij en Remake aan het kloten zijn? :unsure:
Houdt er wel rekening mee dat in onze specifieke gevallen, Mega ONTERECHT deze bedragen poogt te innen. Dat is iets helemaal anders dan bewust 1 cent te weinig betalen.
Ik heb nog nooit over jullie gehoord :p deze gedachten kwamen uit mijn wijze geest en ik dacht, nu wil ik het weten! Wel blijkbaar verkeerde sectie..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan