Welk punt heeft hij? Dat CD&V Christelijk Vlaams is? Want daarmee kom je overal van de centrumpartij die CD&V ook evenzeer altijd geweest is, tot bij AVV-KVV en de IJzerwake. En hoewel de CD&V misschien wel in naam daarbij zou kunnen passen, in ieder geval niet qua inhoud of beleid. Op geen enkel moment in de geschiedenis.De man heeft wel een punt, maar of hij nog een succesvolle doorstart gaat kunnen maken betwijfel ik.
Als je het als theoretisch en globaal issue bekijkt, is het misschien gek om te spreken over compensaties. Maar het gaat om individuen die persoonlijk benadeeld zijn door het racistische beleid van de burgemeester. In de toeslagenaffaire wordt ook een terugbetaling voorzien voor de gedupeerden, en waarom ook niet? Als jij kunt aantonen dat een bedrijf je onterecht heeft behandeld, kun je compensatie krijgen. Dan moet dat in dit geval toch ook?Het is al een tijd warm onder de voeten van De Crem en gezien de uitkomst van de audit door Vlaanderen heeft hij de eer aan zichzelf gehouden. Naar mijn mening is het helemaal niet ok wat daar gebeurd is. Maar langs de andere kant stel ik mij wel de vraag of dat probleem exclusief bij De Crem ligt. Kan een burgemeester effectief op eigen houtje zulk beleid uitstippelen of hebben daar meerdere mensen boter op het hoofd. Ook stel ik mij de vraag of deze ganse heisa niet koren op de molen is van extreem rechts. Ergens is het een mes dat aan 2 kanten snijdt, discriminatie is niet ok maar ook kan ik wel begrip opbrengen voor mensen die angstig kijken naar hoe veel gemeenten op korte tijd "vervreemden", zeker als je ziet hoeveel kritiek er wel niet is op ons migratiebeleid en hoe groot de kloof wel niet aan het worden is tussen pro en anti migranten. Hoe kijken de bewoners van Aalter naar dit ganse verhaal? Ik vind de reactie van bvb groen wel helemaal overdreven, dat er excuses moeten komen kan ik enkel akkoord mee gaan maar dat er ook compensaties zouden moeten volgen is in mijn ogen gewoon afglijden naar Amerikaanse toestanden.![]()
Pieter De Crem (CD&V) stapt op als burgemeester van Aalter na heisa over discriminerend inschrijvingsbeleid | VRT NWS Nieuws
Pieter De Crem (CD&V) trekt zich terug als burgemeester van Aalter. Dat heeft hij zonet bekendgemaakt in een bericht aan de inwoners van zijn gemeente. Volgens Audit Vlaanderen was het inschrijvingsbeleid in zijn gemeente discriminerend. Er loopt een tuchtonderzoek tegen De Crem.www.vrt.be