DIRT 5

Racing PC PS5 PS4 XBOX DIRT 5

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
apps.18388.13855990411716891.ece75bda-ebf6-48c9-90f0-68448c37b572.2ac4964c-8260-4bd6-9375-78c559e4f930


release: 6 november 2020
genre: racing
dev: Codemasters Cheshire

DIRT goes MotorStorm. Met splitscreen tot 4 spelers.

DIRT 5 writes a new chapter in the legacy of DiRT – bolder and braver than ever before. Travel the globe, tame the most incredible off-road machines with your friends, and be part of a vibe that delivers big on epic action, pure expression, and unbridled style.

 
Laatst bewerkt:
De Ps5 versie is geen aanrader. De laatste dagen crasht het spel ongeveer iedere 30min en natuurlijk altijd na de race, zodat je de race nog eens opnieuw moet doen. Framerate issues zijn ook vaak voorkomend en sommige zaken doen de immersie geen goed. Zo komt de regen/sneeuw altijd uit dezelfde richting, namelijk altijd van voor. De modder effecten zijn zeer beperkt, regeneffecten op de voorruit zijn altijd hetzelfde, haptic feedback is in wrc 9 veel beter. Toch wel een teleurstelling voor mij.
 
Laatst bewerkt:
De Ps5 versie is geen aanrader. De laatste dagen crasht het spel ongeveer iedere 30min en natuurlijk altijd na de race, zodat je de race nog eens opnieuw moet doen. Framerate issues zijn ook vaak voorkomend en sommige zaken doen de immersie geen goed. Zo komt de regen/sneeuw altijd uit dezelfde richting, namelijk altijd van voor. De modder effecten zijn zeer beperkt, regeneffecten op de voorruit zijn altijd hetzelfde, haptic feedback is in wrc 9 veel beter. Toch wel een teleurstelling voor mij.
Ook dingen die ik tegenliep, vooral dat crashen telkens na een race, en uiteindelijk een corrupte save ( halve game kwijt )
 
Ook dingen die ik tegenliep, vooral dat crashen telkens na een race, en uiteindelijk een corrupte save ( halve game kwijt )
Ik was halverwege chapter 4 toen ik mijn corrupte save had, heb toen wel eventjes ferm gevloekt
Met de recentste patches geen problemen meer gehad met crashes en corrupte saves en platinum behaald
 
Hier ook geen problemen meer gehad na de langverwachte patch.

Maar ook zonder de vele technische minpunten was dit echt geen goeie game. Weinig variatie in voertuigen, alle events voelen hetzelfde, totaal geen gevoel van progressie, en Nolan North en Sam Baker vond ik eerder irritant dan een meerwaarde.
 
Update 3.0 is live.
changelog: https://bit.ly/3534rmB

net even getest op PS5:
Trophy van alle trowdowns is nu wel unlocked.
Die van ‘complete chapter 5’ nog altijd niet terwijl ik alle career events completed heb... + alle coins behaald in het rode chapter 5. nog steeds bug of iets anders?

ivm online.
Partygame zoeken nog steeds een ramp. Na 7 min heb ik het maar terug afgesloten...
Dirt 5 is voor mij slechtste in de hele serie...
 
Jammer dat ze geen extra trofees hebben toegevoegd met de dlc

Na de update wel al 3 game crashes gehad tijdens het spelen van de dlc
 
Blij dat ik hem kan testen via GamePass. Geeft me niet echt een wow-gevoel.
Ik vind Wreckfest dan een pak beter….
 
Dirt 5 was best oke op ps5, heb hem dan nog eens op de ps4 gespeeld en constant framedrops etc, wreckfest vond ik echt nog leuke game in 2019
 
Hm, ik kon bij de nieuwe Spring Sale van Playstation Dirt 5 voor PlayStation 4 gratis downloaden. Hij staat nu inderdaad in mijn bibliotheek en ik kan hem downloaden (maar de PS4 & PS5 versie staat wel nog steeds als betalend.)

Ik neem aan dat dit een fout is, maar bij mij werkt het dus wel. :p
 
Hm, ik kon bij de nieuwe Spring Sale van Playstation Dirt 5 voor PlayStation 4 gratis downloaden. Hij staat nu inderdaad in mijn bibliotheek en ik kan hem downloaden (maar de PS4 & PS5 versie staat wel nog steeds als betalend.)

Ik neem aan dat dit een fout is, maar bij mij werkt het dus wel. :p
Ik zie dat er een gratis trial versie is. Misschien heb je die toegevoegd aan je library?
 
Haha, jup, nu het gedownload is, staat er inderdaad "Play Trail". Raar dat dit gewoon in de lijst stond met aanbiedingen en je nergens aan kan zien dat het een trail is.

*update* euhm, het is nog aan het installeren dus enkel 1 race tijdens install beschikbaar, maar ik kan blijkbaar wel trophies verdienen.
 
Laatst bewerkt:
Zie hier regelmatig nu de platinum trophy passeren, heb de game ook uitgespeeld alle events gedaan. Nu die trophy voor 1000 mijl te rijden lijkt mij nu wel ne serieuze grind heb nu nog maar amper 480 mijl.
Tips voor snel aan veel km's te komen ?

Btw dat gymkana event 30k punten halen suck ik ook echt in :unsure:
 
Zie hier regelmatig nu de platinum trophy passeren, heb de game ook uitgespeeld alle events gedaan. Nu die trophy voor 1000 mijl te rijden lijkt mij nu wel ne serieuze grind heb nu nog maar amper 480 mijl.
Tips voor snel aan veel km's te komen ?

Btw dat gymkana event 30k punten halen suck ik ook echt in :unsure:
Er staat in playgrounds een event waar je dat gemakkelijk kan doen. Zoeken achter 'miles', had iets van 1900 likes

In dat parcour rijden, rekker rond uw R2 en gaan. Best wel ingame uw vibratie afzetten en R2 feedback.
Wel na dat event eruit rijden en finish gaan.

Je moet 1620 km hebben
 
Terug
Bovenaan