Diepvrieslades vervangen

kay-gell

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik zou drie nieuwe vrieslades moeten hebben voor onze diepvries, die zijn serieus gebarsten en als we er volgend jaar uittrekken moeten die in orde zijn natuurlijk.
Nu kost dat 55 euro voor wat plastic?

Is er niemand die een goedkoper alternatief kent?

Ik zou drie nieuwe vrieslades moeten hebben voor onze diepvries, die zijn serieus gebarsten en als we er volgend jaar uittrekken moeten die in orde zijn natuurlijk.
Nu kost dat 55 euro voor wat plastic?

Is er niemand die een goedkoper alternatief kent?
Kijk eens op fixpart.be/nl. Daar vindt ge vaak ook generische onderdelen. En ene keer ge daar een serienummer van zo´n "namaak" hebt kunt ge eens googlen of op amazon ofzo kijken.
Zo heb ik overtijd de vetfilters voor de dampkap van mijn ma (een of ander obscuur Spaans merk natuurlijk ook nog) van 50+€ naar 15€/stuk gekregen

Kijk eens op fixpart.be/nl. Daar vindt ge vaak ook generische onderdelen. En ene keer ge daar een serienummer van zo´n "namaak" hebt kunt ge eens googlen of op amazon ofzo kijken.
Zo heb ik overtijd de vetfilters voor de dampkap van mijn ma (een of ander obscuur Spaans merk natuurlijk ook nog) van 50+€ naar 15€/stuk gekregen
Ik heb dat ook onlangs gedaan, spaart je wel wat uit. Of het dezelfde kwaliteit is ...

Wat?!?! Hadden we nog geen topic over diepvrieslades????

De diepvrieslade – alledaags, bescheiden, onopvallend – is in werkelijkheid een monument van menselijke inventiviteit. Deze koude kubus in onze keukens vertegenwoordigt de essentie van ons verlangen naar duurzaamheid, zekerheid en comfort. Het is het stille succesverhaal van een uitvinding die de voedselindustrie, onze gewoonten en zelfs de manier waarop we ons verhouden tot tijd en seizoenen, voorgoed heeft veranderd.

In een diepvrieslade bevriest niet alleen het voedsel, maar ook een stukje tijd. Dankzij deze technologie zijn we in staat om producten maanden, zo niet jaren, te bewaren zonder kwaliteit te verliezen. Wat eens een luxe was voorbehouden aan koudere klimaten – de mogelijkheid om eten in de winter te bewaren – werd door de diepvries toegankelijk voor iedereen. Hierdoor kunnen we genieten van verse groenten en fruit in elk seizoen, onafhankelijk van de natuurcyclus. Dit vermogen om tijd als het ware te ‘bevriezen’ geeft ons controle over bederf, verspilling en onbereikbare seizoensproducten, en zorgt ervoor dat we altijd toegang hebben tot een voorraad voedsel.

De diepvrieslade heeft ook onze manier van koken en consumeren radicaal veranderd. Van kliekjes die niet meer bederven, tot het comfort van diepvriesmaaltijden voor drukke avonden: deze lade zorgt voor praktische oplossingen in ons dagelijkse leven. Daarnaast heeft het een enorme impact gehad op de voedselvoorziening en logistiek wereldwijd. Vervoer van producten over grote afstanden, veilig en betaalbaar, is mogelijk dankzij de technologie van invriezen. Wat vroeger slechts lokaal beschikbaar was, ligt nu in bevroren vorm in supermarkten wereldwijd.

Hoewel de diepvrieslade geen blitse uitstraling heeft, belichaamt het toch de piek van uitvinderskunst. Het is een wonder van isolatie, thermodynamica en slim ontwerp dat veiligheid en toegankelijkheid combineert in één ruimtebesparende kubus. Terwijl andere technologieën wellicht meer aandacht trekken, blijft de diepvrieslade ons, zonder veel ophef, herinneren aan de kracht van innovatie in eenvoud. Het is een uitvinding die de kracht en het vernuft van de mens symboliseert – een alledaags wonder, gekoeld en toch verwarmend in zijn praktische waarde.

@kay-gell, ik heb exact dezelfde nodig en was geschrokken van de prijs. €100 voor 2 lades :oink:.

Heb jij ergens namaaklades gevonden? Ik vind enkel maar originele terug.

Hier ook al de helft van de diepvriezer moeten vervangen. Die heeft zo soort plastieken clips die de afscheidingen tussen de lades op hun plek houden. Die zijn al bijna allemaal vervangen. Toen ook gekeken om die 2 kapotte lades te vervangen. Ik viel op mijn gat van de prijs. Toch maar niet gedaan, die werken nog even goed met of zonder barsten.

Hier ook al de helft van de diepvriezer moeten vervangen. Die heeft zo soort plastieken clips die de afscheidingen tussen de lades op hun plek houden. Die zijn al bijna allemaal vervangen. Toen ook gekeken om die 2 kapotte lades te vervangen. Ik viel op mijn gat van de prijs. Toch maar niet gedaan, die werken nog even goed met of zonder barsten.
Ik ben verplicht ze te vervangen doordat ik uit het huurappartement zal vertrekken. Ik zit al 4 jaar zonder diepvriesladen omdat ik het te duur vind.

Ik ben verplicht ze te vervangen doordat ik uit het huurappartement zal vertrekken. Ik zit al 4 jaar zonder diepvriesladen omdat ik het te duur vind.
Hoe oud is de frigo? En staan de laden beschreven in de plaatsbeschrijving/foto's bij intrede?

En wat was de oorzaak dat je al 4 jaar zonder diepvriesladen zit?

Da's dan deur open, erin gooien en snel terug dicht?
Ik heb in de garage nog een eigen diepvries. In het appartement zelf heb ik dan een frigo met 2 diepvriesladen waar ik inderdaad deur open en dicht zaken erin gooi.
Hoe oud is de frigo? En staan de laden beschreven in de plaatsbeschrijving/foto's bij intrede?

En wat was de oorzaak dat je al 4 jaar zonder diepvriesladen zit?
Van november 2021. Nee, de keuken zelf is van ergens 1994 denk ik, tis alleszins nooit vervangen geweest sinds de oplevering. De koelkast die er toen was heb ik 1 jaar na intrede moeten vervangen op kosten van de verhuurder. Er is dus geen plaatsbeschrijving want het is een "nieuwe" koelkast.

Oorzaak van 4 jaar zonder diepvriesladen te zitten is dat die laden zeer snel kapot zijn gegaan en ik niet telkens €100 wou uitgeven hieraan.

Terug
Bovenaan