Diablo IV

Diablo IV

Over waarom ze niet direct meer stash tabs kunnen toevoegen:

40sq2fs4cjdb1.png

Zat te denken waarom ze hiervoor kozen. Een andere speler hun huidig gear laden, da's logisch. Hun bag ook iets minder. Al diens stash tabs nog minder. Misschien was het eerste design dat enkel de gear geladen wordt, en als er iets geswitched wordt van stash/bag naar equipment, wordt dit geupdated. Dan moet ik denken aan spelers die via macros of dergelijke dit abusen door heel veel en heel snel equipment te switchen, wat de server kan overbelasten.

Maar het kan ook gewoon een design flaw zijn en dat dit stukje gerushed was zodat ze aan belangrijkere aspecten van het spel konden voortwerken. Ik lees op reddit dat deze code identiek is aan dat van D3 en dus een copypaste is.

code kan dan wel identiek zijn, maar als alle andere code dat niet per se is, dan kan dat nog voor problemen zorgen.
ik zou complexiteit van (network) code nooit onderschatten.

hier vlot tot lvl 27 geraakt eergisteren in de season. gestart met een necromancer en die heeft echt wel toffe skills. speelt wat anders dan de rogue. Eens kijken straks welke richting ik uitwil met de necromancer na level 50.

wat is het nut van de stash te loaden van een speler die ik tegenkom ... i mean, wtf
dit is een perfect voorbeeld van problemen te creëren waar er gene zijn.

wat is het nut van de stash te loaden van een speler die ik tegenkom ... i mean, wtf
dit is een perfect voorbeeld van problemen te creëren waar er gene zijn.
Kunnen veel redenen voor zijn, zelf goeie... een heel simpele kan zijn dat er mss plannen waren voor trading en dat je dan ook kan zien wat ze in hun stash hebben aangezien je niet alles mee sleurt. Kan zijn dat dit er nooit gekomen is of geschrapt is, maar ze er niet bij stil gestaan hebben.

Anderzijds zou je als je dit wil behouden nog kunnen loaden op het moment dat je de trade start, maar zoals al gezegd hierboven, onderschat zo een aanpassingen echt niet. Maar IMO lijkt het me zeker geen slecht idee dit uit te schakelen, wie weet is dit ook een reden waarom er soms lag optreed in towns, vanwege al die data dat wordt binnengehaald.

Dit weekend 5 uurkes gespeeld en net geen lvl 30 nu.

ATM vind ik het een zware flop... progress van 1-50 en de renown farm is veel te traag. De season mechanic is zo danig onbelangrijk en afwezig op dit moment ook dat ik soms vergeet dat ik een season aant spelen ben met "nieuwe content". Ze hebben nog veel werk daar, ik ga er van uit dat eens ik terug in WT4 zit en terug wat meer casual can farmen en builden dat het mss terug iets leuker gaat zijn, maar als je daarvoor eerst 10+ uur moet doorgrinden eer het "leuker" wordt... dan zit er iets serieus mis. In de huidige status is D4 een zware teleurstelling, initieel als eerste playtrough wel tof, maar het eerste season is er geen om te onthouden. Veel werk daar nog, wat er zit gewoon heel veel fout in hou de game opgesteld is.

Ik vind dat het tempo van levelen wel oke ligt. Wat ik wel mis is effectief het gevoel dat je in een season aan het spelen bent. Ik doe precies hetzelfde als op het vorige character, met uitzondering van af en toe een seasonal quest ...

Bijna 60 hier en is voorbij gevlogen ivm eerste run rogue op eternal.
Ik voel die aanpassingen wel, ik geraak ook vlotter door de eerste nightmares als voor de aanpassingen.

En ik had ook eerst het gevoel dat ik die season mechanic aan het 'vergeten' was, maar na een paar van die season dungeons te doen en ik nu die 3 hearts equipped heb die ideaal zijn voor mijn build merk ik dat ook wel.
Ik hou nu enkel die 3 soorten ook bij in mijn bank slots, om wat met de stash issues om te gaan.

De season objectives zijn ook heel simpel te doen t/m chapter 4, de meeste had ik automatisch door gewoon te spelen. (quests, open world etc)
En je moet niet alle objectives doen voor die rewards, dus de zaken zoals bijvoorbeeld die pvp objectives skip ik dan.
Die nieuwe season boss encounter kreeg ik rond level 47 al, en hij was ook down in de eerste try.
Butcher killen in eerste nightmares ging ook vlotjes.
Battlepass rewards level 41. (eerste 3 smoldering ashes gestoken in +mob xp)
Renown van 4 gebieden ook allemaal binnen, vlotjes door gewoon side quests en strongholds te unlocken.
Nice om al snel zoveel paragon punten te kunnen investeren wanneer je net begint met nightmare runs.

Nog effe pushen deze week, want maandag ist Baldurs gate time voor effe :)

Laatst bewerkt:
Nog iemand voor dat ge geen NM sigils kunt craften of salvagen?
Dit ging vroeger via een quest maar heb die nooit gehad. Moet mij dus redden met die dat random droppen.

Had sowieso geen hoge verwachtingen van season 1 zo vlak na launch, hopelijk betert het wat de komende seizoenen nu ze daarop kunnen focussen. Maar amuseer me voorlopig wel met terug een nieuwe character te levelen.

Nog iemand voor dat ge geen NM sigils kunt craften of salvagen?
Dit ging vroeger via een quest maar heb die nooit gehad. Moet mij dus redden met die dat random droppen.
Ik kreeg ook maar de eerste sigils gedropt rond level 50 in een gewone dungeon.
De craft sigil optie bij de occulist kreeg ik pas na het doen van een TIER 3 nightmare sigil. (had het zelf ook eerst opgezocht en klopte dus)

Dus je zal geen quest krijgen en eerst een random T1 sigil moeten gedropt krijgen in een gewone dungeon.

Ik kreeg ook maar de eerste sigils gedropt rond level 50 in een gewone dungeon.
De craft sigil optie bij de occulist kreeg ik pas na het doen van een TIER 3 nightmare sigil. (had het zelf ook eerst opgezocht en klopte dus)

Dus je zal geen quest krijgen en eerst een random T1 sigil moeten gedropt krijgen in een gewone dungeon.
Thx, sta nu klaar voor nen t4 te doen se.

Complete en kan collega Hoffman bevestigen, quest gehad en problem solved!
👌
Jij hebt wel die quest gehad? Want die kreeg ik zelfs niet volgens mij, crafting was gewoon beschikbaar na die T3 run bij mij.
Ofwel heb ik er doorgeklikt en ben ik het al vergeten, kan ook zulle :biglaugh:

Ja die kreeg ik direct bij het completen van de NM, na de boss kill

Btw, uniques droppen weer gelijk zotten.
Gisteren 3x dezelfde wolf chest piece voor druid, daarna de headpiece. Butcher eerste keer tegengekomen en zijn axe laten liggen.
Vandaag bear chest piece...

Ja die kreeg ik direct bij het completen van de NM, na de boss kill

Btw, uniques droppen weer gelijk zotten.
Gisteren 3x dezelfde wolf chest piece voor druid, daarna de headpiece. Butcher eerste keer tegengekomen en zijn axe laten liggen.
Vandaag bear chest piece...
Daar heb ik precies minder geluk deze run :)
2 Uniques gedropt op 60 levels spelen, 2x een staff maar niet met de main skill die ik gebruik in mijn build dus ook niet equipped.

Bijna 60 hier en is voorbij gevlogen ivm eerste run rogue op eternal.
Zegt degene die 11 uur gespeeld had na nog geen 2 dagen. Ja dat het dan snel gaat no shit :p

We zullen zien hoe lang iedereen dit nog snel genoeg vindt, het is gewoon enorm traag, veel trager dan D3. Ik zit er niet op te wachten elke keer 10+ uur hetzelfde te zitten doen voor dat het spel begint, de eerste keer en mss de eerste season zal dit nog wel ok/leuk zijn, maar dit gaat snel tegensteken, bij velen nu al. In D3 waart ge altijd meteen vertrokken in uwe nieuwe season na een uurke of 2-3 doorspelen, na 4-5 uur nu denk ik eerder, pfff nog zo veel.. renown...

Zegt degene die 11 uur gespeeld had na nog geen 2 dagen. Ja dat het dan snel gaat no shit :p

We zullen zien hoe lang iedereen dit nog snel genoeg vindt, het is gewoon enorm traag, veel trager dan D3. Ik zit er niet op te wachten elke keer 10+ uur hetzelfde te zitten doen voor dat het spel begint, de eerste keer en mss de eerste season zal dit nog wel ok/leuk zijn, maar dit gaat snel tegensteken, bij velen nu al. In D3 waart ge altijd meteen vertrokken in uwe nieuwe season na een uurke of 2-3 doorspelen, na 4-5 uur nu denk ik eerder, pfff nog zo veel.. renown...
Ja seg bunker buddy... ik kan het maar blijven herhalen voor mezelf.
Ik heb geen issues tot nu toe (jaja ik weet het 'wacht maar tot level 80'...) + ik amuseer me en heb nauwelijks enige effort moeten doen.

Als je nu nog klachten hebt in vergelijking met de tijd die we voordien geinvesteerd hebben dan ist tijd voor een ander spel denk ik ;)
Maar zo kan je blijven wachten tot een volgende patch en een volgend season he.

Mocht het trouwens zo snel gaan als de laatste D3 jaren, dan zat er in D4 na x aantal weken geen kat meer.
Want dat verveelt ook, dat was toch mijn eigen persoonlijke ervaring.
Ik leer liever roeien met de riemen die ik krijg dan alles te bekritiseren, want dan zou mijn goesting door mijn eigen mindset ook snel om zeep zijn.

@Hoffman Ik geef toch geen opmerking of jij je al dan niet kan/mag amuseren?

Ik zeg alleen maar dat zeggen dat het amper moeite gekost heeft terwijl je op 3 dagen even veel gespeeld hebt als sommigen op 2 weken, geen normale vergelijking is. Dat het voor jou snel gegaan is geloof ik zeker, je hebt er dan ook massas uren ingepompt op een zeer korte termijn en daar is niks mis mee als dat uw ding is. Maar dat is geen speelstijl die ge kunt/moet gaan veralgemenen. Voor de grote meerderheid gaat het wel degelijk minstens en wrs langer dan een week duren voor je eigenlijk relatief gaat kunnen beginnen aan je nieuwe season.

Voor de rest zie ik mijn opmerking over het season hier vaak terug komen, zelf door jou, je hebt amper het gevoel dat je een season speelt omdat de mechanic vrij afwezig en mager is. Je hebt zelf veel ervaring in PoE, dus je zou dan toch als geen ander moeten beseffen dat dit magertjes is.

But again, you do you, maar uw analyse gaat vaak niet op voor het merendeel van de spelers net zoals die van vele streamers die er elke dag 8 uur in pompen en dan zeggen, ja maar alle het gaat toch echt nog rap???

Terug
Bovenaan