Diablo IV

Diablo IV

*Season patch is vanavond rond 19h00 onze tijd

*Via twitter is er alvast bevestigd dat er een max level requirement komt op sacred en ancestral items.
Sacreds max 60 en Ancenstrals max 80.

*Nieuwe Uber boss:

Laatst bewerkt:
ik denk dat ik het Paragon systeem niet goed snap... Ben nu lvl 60 en heb alle paragon "nodes" reeds geunlocked?
Je moet borden bijzetten. Op de node waarmee je het bord uitgaat, moet je bij een volgend punt nog eens klikken en dan kan je een nieuw bord kiezen.

die patch notes zijn gewoon ronduit belachelijk. altijd maar nerfs nerfs nerfs ...
sorcs zijn gewoon niets waard na de patch
dit alleen al:
  • Devouring Blaze bonus Critical Strike damage reduced from 10/20/30% to 7/14/21%.
  • Devouring Blaze bonus Critical Strike damage to Immobilized reduced from 25/50/75% to 10/20/30%.
gewoon een casual nerf van 50% ...

mijn eigen stats, want gisteren screenshots genomen:
crit strike dam van 145% naar 99%
crit strike lightning dam van 59% naar 19.5%
vulnerable dam van 178% naar 118%
dam vs crowd control van 193% naar 133%
cooldown redution van 41% naar 33.4%

en dan nog niet eens gesproken over een aspect fixen waardoor je van 150% dam naar 60% dam gaat?

yep, i'm done, had het moeten weten dat blizzard gewoon geen kloten meer waard is

Laatst bewerkt:
Crit en vurnable is voor iedereen generfed Jersy.
En buiten die twee zie ik toch enkel "increased" bij de andere sorc patch notes?

Ik ga net wel sorc spelen in season (firewall) :)

Skills​

• ‍Enhanced Charged Bolts damage increased from 24% to 30%, and now benefits from Skill Ranks.

• ‍Destructive Charged Bolts Damage Reduction increased from 20% to 25%.

• ‍Destructive Incinerate Damage Reduction increased from 20% to 25%.

• ‍Ice Blades cast clean up has been tightened, allowing players to act after its cast sooner.

• ‍Fire Bolt initial damage increased from 10% to 18%.

• ‍Wizard's Firewall maximum increased Mana Regeneration increased from 25% to 35%.

• ‍Wizard's Blizzard Core Skill Mana cost reduction increased from 10% to 20%.

• ‍Supreme Deep Freeze Cooldown Reduction increased from 50% to 100%.

Passives​

• ‍Elemental Dominance now also affects Mastery Skills instead of just Core Skills.

• ‍Potent Warding duration increased from 3 to 9 seconds.

• ‍Protection Barrier duration increased from 2 to 3 seconds.

• ‍Align the Elements Damage Reduction per second increased from 1/2/3 to 3/6/9.

• ‍Mana Shield Damage Reduction increased from 5/10/15% to 7/14/21%.

• ‍Devouring Blaze bonus Critical Strike damage reduced from 10/20/30% to 7/14/21%.

• ‍Devouring Blaze bonus Critical Strike damage to Immobilized reduced from 25/50/75% to 10/20/30%.

• ‍Fiery Surge Mana Regeneration increased from 10/20/30% to 15/30/45%.

Paragon​

• ‍Destruction Glyph now affects all damage instead of just Core Skills.

Enchantments​

• ‍Spark Enchantment chance to form Crackling Energy increased from 10% to 14%.

• ‍Frozen Orb Enchantment chance to be cast increased from 20% to 30%.

• ‍Incinerate Enchantment cooldown reduced from 18 to 14 seconds.

• ‍Hydra Enchantment Mana threshold reduced from 300 to 200.

Legendary Aspects​

• ‍Aspect of Efficiency Mana cost reduction increased from 10-20% to 15-25%, and now also affects Mastery Skills.

• ‍Aspect of Armageddon damage increased from .205-.25 to .35-.4.

• ‍Aspect of Shattered Stars damage increased from .15-.2 to .2-.25.

• ‍Serpentine Aspect

‍Hydra duration reduction reduced from 30-20% to 20-10%.

• ‍Glacial Aspect Ice Spikes bonus damage to Frozen reduced from 25% to 15%.

• ‍Glacial Aspect Ice Spikes damage increased from .2-.3 to .25-.35.

• ‍Aspect of the Frozen Tundra Ice Spikes damage increased from .25-.35 to .3-.4.

• ‍Aspect of the Frozen Wake Ice Spikes damage increased from .2-.3 to .25-.35, and Chill increased from 10% to 15%.

• ‍Aspect of Biting Cold chance to apply Vulnerable to Frozen enemies increased from 25-35% to 30-40%.

• ‍Encased Aspect Life and Mana restore per second increased from 10-20% to 20-30%.

• ‍Stable Aspect chance for a free cast increased from 5-10% to 7-12%.

• ‍Aspect of Splintering Energy chance to spawn an additional

‍Lightning Spear increased from 11-20% to 41-50%.

• ‍Aspect of the Unbroken Tether chance for additional

‍Chain Lightning chains increased from 25-35% to 30-40%.

dat zijn skills of aspects die niemand gebruikt. Alles dat je opsomt maakt die 50% nerf ook niet goed :)
dit is de samenvatting
  • Cooldown Reduction: Reduced by ~30%.
  • Critical Strike Damage: Reduced by ~17%
  • Vulnerable Damage: Reduced by ~40%.
  • Cooldown Reduction (Inherent on Offhands): Reduced by ~35%.
  • Damage to Crowd Controlled Enemies: Decreased by ~30%.
  • Devouring Blaze bonus Critical Strike damage reduced from 10/20/30% to 7/14/21%.
  • Devouring Blaze bonus Critical Strike damage to Immobilized reduced from 25/50/75% to 10/20/30%.
  • Total Armor: Reduced by ~30%.
  • Aspect of Disobedience maximum stacks reduced from 100 to 60, reducing maximum Bonus Armor % from 25%-50% to 15%-30%.

de build die ik heb is gewoon onspeelbaar geworden. gisteren met gemak tier 50-52, nu al 2 keer een tier 45 dungeons moeten verlaten wegens te veel dood ...
als dat het doel is van patches, dan sja, ben al wat gewoon met diablo 3, maar dit is er wel wat over

je zal wel zien wat ik wil zeggen, tot lvl 60 zal het nog altijd feest zijn. vanaf dan is het oneshot omdat je de armor niet meer hebt.
voor de patch had je wel nog de dam om alles te killen in een stun/freeze window, maar dat is nu ook gedaan :)

raxxanterax is momenteel op zijn sorc aan het streamen
enige wat hij doet is kiten tot de cd's terug zijn en hopen dat alles eraan gaat in de freeze window. hij wordt gepwnd door lvl 76 mobs op zijn lvl 75 sorc ... fun fun :)

Laatst bewerkt:
Waar ik me vooral veel vragen bij stel is dit:

Experience bonuses for being underleveled were nerfed. Previously the most efficient XP strategies revolved around farming Nightmare Dungeons where monsters are precisely 3 levels higher, but now we get barely any benefit for defeating higher level monsters anymore. Boosting low level players in higher difficulties also took a major hit with that.

Dat is duidelijk een nerf gericht naar de niet casual-spelers.
Maar vrees dat casual speler nu weer aan hetzelfde temp door dungeons gaan grinden na ze door content zitten, als voor die increased xp patch.:unsure:

Waar ik me vooral veel vragen bij stel is dit:

Experience bonuses for being underleveled were nerfed. Previously the most efficient XP strategies revolved around farming Nightmare Dungeons where monsters are precisely 3 levels higher, but now we get barely any benefit for defeating higher level monsters anymore. Boosting low level players in higher difficulties also took a major hit with that.

Dat is duidelijk een nerf gericht naar de niet casual-spelers.
Maar vrees dat casual speler nu weer aan hetzelfde temp door dungeons gaan grinden na ze door content zitten, als voor die increased xp patch.:unsure:

dat is nog zoiets :)
het is zomer ik ga wel in mijn tuin gaan zitten tot het volgende season ..

en om heel stout te zijn : stel dat je een season char hebt met alles vol qua stashes en stel dat je ook eternal chars hebt met stashes vol.
na season kom die char over naar de eternal realm. Denk je dat blizzard er al aan gedacht heeft wat er dan gaat gebeuren?
:D

dat is nog zoiets :)
het is zomer ik ga wel in mijn tuin gaan zitten tot het volgende season ..

en om heel stout te zijn : stel dat je een season char hebt met alles vol qua stashes en stel dat je ook eternal chars hebt met stashes vol.
na season kom die char over naar de eternal realm. Denk je dat blizzard er al aan gedacht heeft wat er dan gaat gebeuren?
:D

In D3 kwam dat in uw mailbox en kreeg ge 30 dagen tijd om dat te fixen.

Ga ervanuit dat het iets gelijkaardigs gaat zijn in D4.

en hoe ga je dat dan fixen? 4 tabs deleten om je items te ontvangen? :)
niet vergeten dat extra (paid?) stash pas rond season 2 zal komen ...

Ja, equipment verkopen of salvagen tot ge genoeg plek heb.

Of wachten tot de tijd verstreken is als ge geen van die extra items nodig heb.

als je alles salvaged heeft het ook geen nut om die bij te houden in stashes :)
zoveel werk is het niet om bv. 10 stash tabs bij te maken. maar nee, ze gaan er nog es 3 maanden over nadenken
en zeg nu niet dat extra stashes een workaround is. het is een oplossing op dit moment en dan kunnen ze nog 3 maanden nadenken over een deftige oplossing

Levellen lijkt me een absolute ramp geworden met de nerfs. Alles gaat trager gaan, terwijl je geen campaign meer doet… Benieuwd hoe dat gaat uitdraaien.

Laatst bewerkt:
Je kan de campaign nog altijd doen he.

Ik zou zelfs aanraden om die 'skip campaign' knop NIET te gebruiken.
En dus even weer door die inleiding te spelen tot de main hub.
En dan gewoon de main quest te negeren.
Indien je dan toch wat afwisseling van content wil + die xp 'kan' je die gewoon weer oppikken.
Of je kan hem alsnog indrukken wanneer je wil om te skippen, later in je run.

Enige dat ik me afvraag is of je dan weer moet wachten om de mount te gebuiken als je toch de campaign doet, dat zou wel lame zijn :)

Eens je die knop hebt gebruikt kan je niet meer terug.

Ik heb die skip gebruikt op mijn andere chars, maar eens door de side quest heb je dan nog enkel de dungeons en world activities als xp gain.
En nu de xp gain in dungeons weer een stuk minder zal zijn...

Laatst bewerkt:
skip campaign doe je best altijd, anders is je mount lockt achter een quest.
je kan via strongholds veel sneller lvl'en dan via de campaign, alles clearen behalve laatste boss en de stronghold resetten.

skip campaign doe je best altijd, anders is je mount lockt achter een quest.
je kan via strongholds veel sneller lvl'en dan via de campaign, alles clearen behalve laatste boss en de stronghold resetten.
Ok, als die mount quest weer moet gedaan worden zo ver in de campaign, is het inderdaad geen optie.

Maar het gaat me niet over snel levellen, maar om wat extra opties te hebben in content.

Zonder repetitieve zaken te moeten doen zoals strongholds en reset tactics.

Terug
Bovenaan