TV Dexter

Net begonnen aan seizoen 1 nog eens. Was al weer even geleden.
En dan aansluiten bij het nieuwe.
Eerste aflevering zie ik staan op streamz. Had beter mijn 1 euro maand wat later ingezet als alle afleveringen er op staan.
Mocht je Netflix hebben daarop staat de eerste ook al.
 
Gisteren de eerste aflevering gezien. Ik vond het grotendeels goed maar wel een paar minderen dingen.

Hij was idd nogal snel overtuigd om terug te beginnen moorden. Uiteraard willen we Dexter zien moorden maar ik had het toffer gevonden als ze er een paar afleveringen over gedaan hadden. Ze hadden meer kunnen tonen hoe hij moeite had met zijn drang en beetje bij beetje over de streep werd getrokken of zo. Ik heb de indruk dat ze wat te veel schrik hadden om kijkers te verliezen als hij niet meteen weer begint.

Die scene met dat hert vond ik gewoon cringe. Het was overduidelijk dat dieje rijke gast met zijn assault rifle dat ging doodschieten. Ook niet echt geloofwaardig hoe Dexter zo een wild hert uit zijn hand kon laten eten en die pianomuziek erop. Het lag er allemaal echt gewoon veel te dik op.

Maar buiten dat vond ik het wel goed en kga sowieso verder kijken. Op Reddit is er volk aan het voorspellen dat Harrison misschien achter de dood van die vrouwen zit en dat het seizoen gaat eindigen met Dexter zelf op de tafel en Harrison die hem doodsteekt. Ik hoop in ieder geval dat dat niet waar zal zijn. :) Ik zou liever Dexter zien jagen op een andere seriemoordenaar die niet zijn zoon is.
 
Net de eerste aflevering gezien en het smaakt echt naar meer. Het verhaal gaat precies aan een lagere snelheid maar het is dan ook de eerste aflevering van 10(?).

Ook een minpunt bij de eerste aflevering:
De scene met het hert zag er zeer artificieel uit
 
Dexter how i love thé
3 afleveringen ver. Laatste episode was wel wat weird met die camera en dan toch snachts staan zwieren met die jas.
En harrison. Like father like son?
 
Aflevering vier gezien inmiddels.

Jammer dat ze niet hetzelfde niveau halen als bij de andere seizoenen.
Een beetje saai en voorspelbaar maar desondanks toch zeker kijkwaardig.
 
Het was inderdaad heel voorspelbaar dat Harrison ook een seriemoordenaar ging zijn. Ik moet wel geven dat nu de kat uit de zak is, ik toch goesting heb om te zien hoe het verder verloopt. Dexter zijn grijns op het einde van de aflevering was ook veelzeggend. Hij is stiekem blij omdat hij daardoor een diepere relatie kan hebben met zijn zoon.
 
Samen met de vrouw de laatste maanden alle seizoenen van Dexter er door gejaagd. Enkele hele goeie seizoenen in het begin (zeker seizoenen 1, 3 en 4), enkele aardige seizoenen (2 en 5) enkele slechte seizoenen (seizoenen 6-7) en een barslecht seizoen 8. Marshall Clayton... Wat een slecht geschreven debiel.

Anyway, seizoen 9 begon traagjes op gang te komen maar episode 5 en vooral 6 zijn weer BAM, zoals we ze kennen uit de betere seizoenen.
 
Goh, de writing begint toch weer zwakjes te worden.

1) Angela - Kurt arc, waarbij Kurt zich vrij lult dat het zijn vader was en Angela dat effectief gelooft achteraf. Wat dan met al dat circumstantial evidence? Kurt heeft gelogen dat Matt nog leefde op het moment dat ze het gebied gingen doorzoeken met de grot waarin Iris lag, Kurt heeft Molly gezegd dat Matt leeft en heeft haar meegenomen naar een heel afgelegen huisje waarvan Molly achteraf aangaf dat ze vreesde dat er iets ergs zou gebeuren als Dexter niet verschenen was, Angela is zelf naar dat huisje gegaan een dag (of twee) later en het was helemaal kaal gestript en afgebroken. Al die leugens en die omstandigheden zouden toch nog altijd moeten leiden tot wantrouwen bij Angela over Kurt. Maar neen, compleet verdwenen. Ze besteedt compleet geen aandacht meer aan Kurt.
2) Molly - Angela - Dexter arc, waarbij Angela logischerwijs zich wat vreemd voelde met Dexter nadat ze erachter kwam dat hij gelogen heeft over zijn identiteit, maar dat een random opmerking van Molly haar plots doet focussen op Dexter en eigenlijk met een simpele google search meent dat hij de BHB is. Ook Molly die stelt dat Dexter vrij creepy is omdat hij plots opdook aan dat huisje en dat zij hem zou onderzoeken ("deep diven") als Angela en Dexter geen item waren. Euh, hallo? Die kerel heeft net uw leven gered van een echte creep die u meegelokt heeft, maar in plaats van u op die echte creep te focussen gaat ge u focussen op Dexter want "HoE kOmT dIe DaAr PlOtS??". Maar geen vragen stellen waarom Kurt u daarheen gelokt heeft en wat er gebeurt zou kunnen zijn als Dexter niet was verschenen? Telt plots allemaal niet meer.
3) Kurt - Dexter arc, waarbij Kurt uitdoktert dat Dexter Matt vermoord heeft want... Ja waarom eigenlijk? Volgens Kurt merkte hij op een avond op dat het as regende, en dat hij in de verbrandingsoven een titanium schroef vond die wijst op het verbranden van Matt. En Dexter reed die avond rond en liet zich eens ontvallen dat hij weet dat Matt het bootongeluk veroorzaakte (terwijl dat een heel groot geheim is dat enkel Matt, een vriend en Kurt weten), dus ja hij moet wel Matt vermoord hebben!!
Die verbrandingsoven is een publieke verbrandingsoven zoals je wel vaker in kleinere dorpen in Amerika ziet, dus het zou helemaal niet vreemd moeten zijn dat er as regent. Het is ook een vrij grote stretch om gelijk te denken dat een mensenlichaam verbrand werd, of dat het jouw zoon kan zijn ook al is die al een week verdwenen. Maar misschien is Kurt een milieubewuste seriemoordenaar en was hij bezorgd dat mensen misschien iets illegaal verbrandden en ging hij daarom checken wat er verbrand werd en ontdekte hij daardoor de titanium schroef en kwam hij erachter dat Matt verbrand was.

Ik blijf wel benieuwd naar het einde, maar de teleurstelling bij sommige beslissingen begint toch de kop op te steken. Ik hoop toch echt dat we geen herhaling van een seizoen 8 scenario zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: sink
Is het nu eigenlijk een mini serie die binnen 2 afleveringen afloopt?
of komt er een tweede seizoen?

Groot verschil natuurlijk in de verwachtingen, als je weet dat er een tweede seizoen zou komen?
 
Is het nu eigenlijk een mini serie die binnen 2 afleveringen afloopt?
of komt er een tweede seizoen?

Groot verschil natuurlijk in de verwachtingen, als je weet dat er een tweede seizoen zou komen?
Er is nog niets geweten en iedereen die iets met de show te maken heeft doet er ook heel geheimzinnig over.
 
Wat wel geweten is, is dat de schrijver het internet wil zot maken met de laatste episode. Ik heb er dus heel weinig hoop in dat het een acceptabel einde gaat zijn, maar eerder een krankzinnig einde om zoveel mogelijk discussie op te wekken.

Misschien de scene van Dexter en Harrison aan de verbrandingsoven beschouwen als laatste akt en het dan voor bekeken houden 🤔
 
Mss willen ze wel de opties openhouden naar een eventueel seizoen 2.
Denk niet dat dat zonder Dexter, maar met een Harrison in de hoofdrol meteen zou aanslaan.
Mss Dexter exposen naar de buitenwereld toe, als de BHB? Zijn vriendinneke heeft de waarheid ontdekt en we zagen eerder al Batista ook opduiken. Dus mss komt die ook nog ff terug?

Zou op zich jammer zijn dat de show mss definitief zou ophouden, maar in het geval dat het wél zo is, dan is een definitief einde van Dexter wel beter. (En houden ze mss toch de mogelijkheid vrij met Harrison in een nieuwe spinoff)
 
Terug
Bovenaan