TV Dexter

Enige gokken op het einde? Ik hoop ergens dat er voor Dexter geen ‘reckoning’ aankomt. Ik zou er zeker ok mee zijn mocht hij er mee wegraken. Maar je zit natuurlijk wel met Angela die toch een zeer sterk rechtvaardigheidsgevoel heeft en of je dat zou kunnen af’kopen’ door haar de oplossing van de verdwenen vrouwen én eventueel Kurt’s straf te geven… Ik betwijfel het.
Mocht Harrison zich ‘stellen’ en Dexter van kant maken… afhankelijk van de redenering erachter misschien maar vind perso Junior nog niet het meest intrigerende personage. Een seizoen rond Harrison aan die leeftijd, beetje te YA voor mij.
 
Harrison die Dexter van kant maakt, houdt wat mij betreft geen steek. We zien een jongeman met problemen die leunen naar het gewelddadige en wie eindelijk een begrijpende ziel gevonden heeft. Niet enkel begrijpt Dexter hem, maar hij stelt zelfs mogelijkheden voor om op een rechtvaardige manier met zijn agressie om te gaan. Dat Dexter vrij hardcore is op dat vlak lijkt me evenmin een reden voor Harrison om Dexter te vermoorden omdat er bij Harrison niet echt een mentaliteit zit van "slechte mensen moeten dood".

De teaser van volgende episode toont ons dat Dexter gearresteerd wordt (hij staat alleszins voor zo'n whiteboard waar criminelen gefotografeerd worden), maar aangezien de bewijzen die Angela heeft vrij licht zijn, zal hij waarschijnlijk vrijgelaten worden. Maar ik ga ervan uit dat Harrison regel 1 toepast "Never get caught" en Angela van kant maakt, of probeert alleszins en Angela hem in zelfverdediging doodt. In het eerste geval vluchten Dexter en Harrison samen weg, in het tweede geval Dexter alleen.

Dat is mijn gok.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om de IMDB-ratings van de volgende EP af te wachten. Als ze ondermaats zijn is de laatste aflevering genoeg closure voor mij.

Geen zin in een teleurstelling :tongue:
 
Moh, ze tonen de serie blijkbaar ook op NPO3.
Straks aflevering 5 en volgende week elke werkdag 's avonds aflevering 6 tem 10. Nice
 
Jeez Louise, 9.5 afleveringen van pure Dexter-greatness, om dan te eindigen in 20min fucking shitty TV.

Het was precies of ze op het einde nog snel snel het einde wouden dat ze voor ogen hadden, en daarmee alle character development uit het raam smeten om het op 20min klaar te spelen. :rolleyes:

Anyway, een Harrison spinoff zie ik op zich wel nog zitten als ze het wat goed aanpakken.
 
Anyway, een Harrison spinoff zie ik op zich wel nog zitten als ze het wat goed aanpakken.
Had toch op zijn minst graag een showdown met Batista gezien. Dat was toch ook redelijk nutteloos die cameo's. Maar uiteindelijk heeft 'm toch ook wat closure. De BHB is uiteindelijk ontmaskerd en basically kun je zeggen dat Doakes z'n naam is gezuiverd(?), min of meer. En is quasi zeker dat Laguerta door Dexter is vermoord.
Dexter exposed en samen met Harrison on the run had ik eigenlijk liever gezien in een tweede seizoen.
Maar gezien de naam van de show 'New blood' lijkt het me plausibel dat ze alsnog verder gaan met Harrison. Hij wou in Iron Lake blijven en heeft daarom zijn vader neergeschoten, maar moet alsnog wegvluchten.

Had uiteindelijk toch ook meer willen zien van de 'fallout' na het neerschieten van Dexter. Lijkt me in die wereld toch een huge thing dat de serial killer van Miami ontmaskerd is. En dan de ontdekking van de trophy room van Kurt, ook niet veel meer mee gedaan op't einde
 
Ik vind het einde, of de gebeurtenis alleszins, begrijpelijk en oke.

Maar het hele verhaal van episode 10 dat naar deze gebeurtenis leidde, was gewoon dom en slecht geschreven.

- Het meest belachelijke van allemaal is de cameo van Batista die te horen krijgt dat Dexter leeft en onderweg is naar Iron Lake, maar dat we nooit de confrontatie zien tussen de twee. Like wat da fuck. Waarom (her)introduceer je hem dan?
- Alsook, in de originele seizoenen was Batista altijd een verdediger van Dexter. Zelfs in Seizoen 7 verdedigde hij Dexter tegen Laguerta. In seizoen 8 is er werkelijk niks gebeurd waardoor Batista twijfels kreeg, en voor hem is Dexter gewoon gestorven. Enorm bizar dat hij dan 10-15 jaar later plots meegaat in de theorie dat Dexter de BHB is en dat hij zelfs de files van Laguerta over Dexter/BHB thuis naast zijn pc heeft liggen.. :confused:
- Dexter die Logan vermoordt, leek mij ook enkel gedaan om ons te herinneren dat Dexter eigenlijk een slechte mens is en dat we hem niet moeten zien als de good guy. Maar verhaaltechnisch was dit gewoon vrij zwak.
- Angela's bewijzen tegen Dexter als moordenaar van Matt en als de BHB zijn ook gewoon heel zwak. Voor Matt heeft ze: "iemand met hetzelfde postuur en geweer als Dexter in het bos wanneer Matt sterft" en "de titanium bout van Matt die in Dexter's huis gevonden werd". Maar zoals Dexter al zegt, er zijn veel mensen met zijn postuur en geweer, dus dat is geen bewijs. En zijn huis is afgebrand door Kurt, de truck met het chemische materiaal gebruikt om het huis af te branden, staat bij Kurt met alle vingerafdrukken en bewijzen. Dit gekoppeld aan het feit dat Kurt gelogen heeft tegen de politie over Matt in leven zijnde en het feit dat men ontdekt dat hij al 20+ jaar meisjes vermoord heeft, zou toch vrij snel moeten zorgen voor een vrijspraak van Dexter en eerder Kurt in het vizier brengen.
Ook de bewijzen voor BHB zijn gewoon heel zwak. Alles draait rond ketamine, maar Dexter gebruikte in Miami nooit ketamine maar M99. Ook is er doorheen de seizoenen nooit gesproken over de BHB die M99/Ketamine gebruikt om zijn slachtoffers bewusteloos te maken. Dat is gewoon niet ter sprake gekomen in seizoen 2 of latere seizoenen. Dus hoezo dit HET BEWIJS is voor Dexter om de BHB te zien, geen idee.
- Dexter had gewoon kunnen wachten tot de volgende ochtend wanneer Angela terug is, alles gaat naar Kurt wijzen en Dexter wordt vrijgelaten omdat ze letterlijk 0 bewijs heeft dat Dexter de BHB is.
- Harrison die claimt geen Dark Passenger te hebben, is ook weer zo'n rare hersenkronkel. Dat je iemand met een scheermes neersteekt en bijna vermoordt, terwijl je die ook nog eens framed als een potentiele massamoordenaar, is echt niet iets dat voorkomt bij mensen die gewoon daddy issues hebben. (die arm breken in een worstelwedstrijd daarentegen is wel relatief "normaal").
- Dexter die zijn leven opgeeft zodat Harrison een normaal leven kan hebben, ca va. Dexter die dan Harrison vraagt om hem neer te schieten... lol, ja dat gaat Harrison echt geen verdere mentale problemen opleveren :rofl:
- En Harrison die op het einde weg rijdt? Geen geld, geen steun, niks. Strak plan weer.
- Hoe de fuck is die Angela plots op de locatie waar H. Dexter heeft neergeknald?
 
Ik vind het einde, of de gebeurtenis alleszins, begrijpelijk en oke.

Maar het hele verhaal van episode 10 dat naar deze gebeurtenis leidde, was gewoon dom en slecht geschreven.

- Het meest belachelijke van allemaal is de cameo van Batista die te horen krijgt dat Dexter leeft en onderweg is naar Iron Lake, maar dat we nooit de confrontatie zien tussen de twee. Like wat da fuck. Waarom (her)introduceer je hem dan?
- Alsook, in de originele seizoenen was Batista altijd een verdediger van Dexter. Zelfs in Seizoen 7 verdedigde hij Dexter tegen Laguerta. In seizoen 8 is er werkelijk niks gebeurd waardoor Batista twijfels kreeg, en voor hem is Dexter gewoon gestorven. Enorm bizar dat hij dan 10-15 jaar later plots meegaat in de theorie dat Dexter de BHB is en dat hij zelfs de files van Laguerta over Dexter/BHB thuis naast zijn pc heeft liggen.. :confused:
- Dexter die Logan vermoordt, leek mij ook enkel gedaan om ons te herinneren dat Dexter eigenlijk een slechte mens is en dat we hem niet moeten zien als de good guy. Maar verhaaltechnisch was dit gewoon vrij zwak.
- Angela's bewijzen tegen Dexter als moordenaar van Matt en als de BHB zijn ook gewoon heel zwak. Voor Matt heeft ze: "iemand met hetzelfde postuur en geweer als Dexter in het bos wanneer Matt sterft" en "de titanium bout van Matt die in Dexter's huis gevonden werd". Maar zoals Dexter al zegt, er zijn veel mensen met zijn postuur en geweer, dus dat is geen bewijs. En zijn huis is afgebrand door Kurt, de truck met het chemische materiaal gebruikt om het huis af te branden, staat bij Kurt met alle vingerafdrukken en bewijzen. Dit gekoppeld aan het feit dat Kurt gelogen heeft tegen de politie over Matt in leven zijnde en het feit dat men ontdekt dat hij al 20+ jaar meisjes vermoord heeft, zou toch vrij snel moeten zorgen voor een vrijspraak van Dexter en eerder Kurt in het vizier brengen.
Ook de bewijzen voor BHB zijn gewoon heel zwak. Alles draait rond ketamine, maar Dexter gebruikte in Miami nooit ketamine maar M99. Ook is er doorheen de seizoenen nooit gesproken over de BHB die M99/Ketamine gebruikt om zijn slachtoffers bewusteloos te maken. Dat is gewoon niet ter sprake gekomen in seizoen 2 of latere seizoenen. Dus hoezo dit HET BEWIJS is voor Dexter om de BHB te zien, geen idee.
- Dexter had gewoon kunnen wachten tot de volgende ochtend wanneer Angela terug is, alles gaat naar Kurt wijzen en Dexter wordt vrijgelaten omdat ze letterlijk 0 bewijs heeft dat Dexter de BHB is.
- Harrison die claimt geen Dark Passenger te hebben, is ook weer zo'n rare hersenkronkel. Dat je iemand met een scheermes neersteekt en bijna vermoordt, terwijl je die ook nog eens framed als een potentiele massamoordenaar, is echt niet iets dat voorkomt bij mensen die gewoon daddy issues hebben. (die arm breken in een worstelwedstrijd daarentegen is wel relatief "normaal").
- Dexter die zijn leven opgeeft zodat Harrison een normaal leven kan hebben, ca va. Dexter die dan Harrison vraagt om hem neer te schieten... lol, ja dat gaat Harrison echt geen verdere mentale problemen opleveren :rofl:
- En Harrison die op het einde weg rijdt? Geen geld, geen steun, niks. Strak plan weer.
- Hoe de fuck is die Angela plots op de locatie waar H. Dexter heeft neergeknald?
Ik snap niet waarom Harrisonweg moet uit Iron Lake, kon toch perfect als zelfverdediging?
Dexter heeft net een smeris vermoordt en wou Harrison aanvallen, dan kan Harrison gewoon blijven en is de serie echt ten einde.
Of gaat er een nieuwe serie ooit komen van Harrison?
 
Verzoek van moderatie (geen strafpunten)
Slecht slecht slecht.
Laatste 2 episodes en die politie vrouw die ineens alles oploste... ye right. Harrison heeft ook een rotkop, dus een nieuw seizoen met hem zal ik zowiezo niet zien.

Ze hadden gemakkelijk alle kills op die Kurt kunnen pinnen en met dexter verder gaan (of stoppen als de acteur nie meer wou).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is seizoen 1-8 nog ergens anders te zien? Ofja voornamelijk seizoen 6-8.
Ik was ze allemaal aan het herbekijken voor dat ik aan het nieuwe seizoen begin en zie nu dat ze maar tot 14 februari op Prime staan ...
 
Is seizoen 1-8 nog ergens anders te zien? Ofja voornamelijk seizoen 6-8.
Ik was ze allemaal aan het herbekijken voor dat ik aan het nieuwe seizoen begin en zie nu dat ze maar tot 14 februari op Prime staan ...
Staat nog op AppleTV maar is niet gratis.
 
Is seizoen 1-8 nog ergens anders te zien? Ofja voornamelijk seizoen 6-8.
Ik was ze allemaal aan het herbekijken voor dat ik aan het nieuwe seizoen begin en zie nu dat ze maar tot 14 februari op Prime staan ...
Is precies ook beschikbaar op NPOstart. Kan je normaal in België ook krijgen, is maar 3euro per maand dacht ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Eindelijk dit seizoen gezien. Ondanks dat ik het eens ben met enkele bemerkingen die hier al werden gegeven, was het toch echt een deftig einde voor mij.
Dat ligt vermoedelijk ook wel aan de nostalgie die ik bij Dexter voel en bij het feit dat alles beter is dan het verschrikkelijke oorspronkelijke einde waar ik jaren later nog steeds boos om werd :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan