Deleted

Alleen hulp aanvaarden als ge er op die moment zelf kunt bijzijn? (als uw vader fysiek niet meer 100% is, misschien ook wel aan te raden). Of geen hulp meer vragen 🤷‍♀️

ivm uw poort: ik vermoed dat ze nog niet al te lang geinstalleerd is, dus ik zou gewoon eens contact opnemen met het bedrijf dat dit geplaatst/geleverd heeft. Ik heb zelf wat miserie gehad met mijn slot (intern systeem verdraaide? nog nooit meegemaakt - zij ook niet) en die zijn daar 2 keer naar komen kijken (1ste keer slot vervangen, 2 de keer intern iets bijgeschaafd dunno) zonder problemen.
 
Ik vraag zelf nooit hulp, hij wil zelf altijd komen helpen. Dus moeilijk nee te zeggen, want dan is het alsof je zijn hulp niet wil. Heb ooit eens nee gezegd op iets, net vanwege het verleden en dat was een klein drama.

Dan zou ik aanraden om het in te plannen wanneer ge erbij kunt zijn. Verpak het dan maar als aanwezig zijn voor als het nodig is/ter ondersteuning omdat hij toch een jaartje ouder wordt :p

(en grotere dingen eventueel niet aan hem vertellen tot ge al een plan hebt om het te fixen)
 
Uw ouders hebben waarschijnlijk toch een familiale verzekering ? Als hij bij u iets kapot maak dat hij dan die familie aanspreekt voor de herstelkosten.
Het zou kunnen dat uw poort na 3j nu opeens raar doet, maar als het al de zoveelste keer dat hij iets "stuk" maakt

Ge moogt het hem toch wel eens zeggen denk ik, wilt hij dan niet meer komen helpen, even goed.
maar het heeft geen nut dat hij jou voor iets klein komt helpen en jij dan telkens kosten moet maken om iets anders te repareren als hij weg is
 
Dat is heel herkenbaar vind ik voor iets oudere mensen die hun kinderen toch willen helpen. Dat was hier destijds ook zo, zaken willen komen doen "want gij kunt dat toch niet goed", en dan een kapstok compleet scheef in de muur boren :)

Ik zou inderdaad op een wat subtiele manier zorgen dat je er kan bijzijn als hij nog eens wil helpen en de zaken wat timen. Als hij wat is zoals mijn vader was heeft hij wel wat tijd over en als je dan zegt dat er iets hapert of zo moet dat de dag erop, liefst om 8u 's morgens, gemaakt worden.

Algemeen is het een beetje met oudere mensen omgaan. Mijn ouders zijn spijtig genoeg overleden, maar nu heb ik een buurman van 77 die zich steendood verveeld en dus met lichte dwang mij wil helpen als ik iets in de tuin doe. Het is te zeggen, hij loopt met een kruk dus dat komt meestal neer op mij met goede raad commanderen en mij op het einde een pintje geven. Toppunt was toen hij vond dat mijn grasmachine (duwertje) niet alles goed maaide en mij het zijne leende om het beter te doen. Na 2 minuten werd het mij duidelijk dat ik het nu direct moet doen. Ach ja, ik vrees dat we allemaal die weg opgaan.
 
Laatst bewerkt:
Dit is echt zo herkenbaar. Ik vraag of aanvaard dan ook enkel nog hulp voor zaken waar ik absoluut niks van ken of die te zwaar zijn om alleen te doen. Al heeft dat ook te maken omdat ik er graag de controle over heb, en het kut zou vinden om achteraf te zeggen dat het uitgevoerde werk niet goed is.
 
Terug
Bovenaan