delete

Klein Beschrijf

Active member
Ik ga hier een gravelprojectje delen met jullie dat ik in de steigers heb. Ik heb in het verleden verschillende mountainbikes opgebouwd maar dit is de eerste gravelbike en de eerste Chinees.
Frame en andere onderdelen zijn nog onderweg dus veel foto's kan ik niet tonen maar indien jullie al vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het wel.

Specs:

-Frame: carbonda cfr707 raw geleverd, lakken gebeurd door Anibel Nijlen



-cockpit en zadelpen: carbonda 90x440

-wielen: nog in overleg, bij voorkeur setje van Swooth Aarschot, anders fabriekssetje genre DT Swiss GR1600 om de prijs te drukken. Sowieso sub 800 euro, dus carbon zit er niet in voor dit project.

-groep: Sram Rival eTap AXS 1x12 of Compagnolo Ekar 1x13 - waarschijnlijk Sram vanwege draadloos, prijs en positieve ervaringen

-zadel: Selle San Marco Aspide

-banden: Continental Terraspeed Protection 40mm tubeless



Bedoeling is rond of nog liever onder de 3000 euro te eindigen, wat zou moeten lukken.

Over Carbonda: Na dagen (bedankt Kerstverlof) het internet uit te pluizen en vele mails kwam deze Chinees er als beste uit.
Zeker niet de goedkoopste optie, maar wel goede reviews, mooi aanbod en overleg ging zeer vlot. Merci Mr. Wing.
Lakken doen ze ook maar dat doe ik liever hier in België, kwestie van duidelijke afspraken te kunnen maken en voor de kwaliteit.

Ondertussen wachten op onderdelen, kleuren kiezen en decals ontwerpen. Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hier een gravelprojectje delen met jullie dat ik in de steigers heb. Ik heb in het verleden verschillende mountainbikes opgebouwd maar dit is de eerste gravelbike en de eerste Chinees.
Frame en andere onderdelen zijn nog onderweg dus veel foto's kan ik niet tonen maar indien jullie al vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het wel.

Specs:

-Frame: carbonda cfr707 raw geleverd, lakken gebeurd door Anibel Nijlen



-cockpit en zadelpen: carbonda

-wielen: nog in overleg, bij voorkeur setje van Smooth Aarschot, anders fabriekssetje genre DT Swiss GR1600 om de prijs te drukken. Sowieso sub 800 euro, dus carbon zit er niet in voor dit project.

-groep: Sram Rival eTap AXS 1x12 of Compagnolo Ekar 1x13 - waarschijnlijk Sram vanwege draadloos en positieve ervaringen

-zadel: Selle San Marco Aspide

-banden: Continental Terraspeed Protection 40mm tubeless


Bedoeling is rond of nog liever onder de 3000 euro te eindigen, wat zou moeten lukken.

Over Carbonda: Na dagen (bedankt Kerstverlof) het internet uit te pluizen en vele mails kwam deze Chinees er als beste uit.
Zeker niet de goedkoopste optie, maar wel goede reviews, mooi aanbod en overleg ging zeer vlot. Merci Mr. Wing.
Lakken doen ze ook maar dat die ik liever hier in België, kwestie van duidelijke afspraken te kunnen maken en ook voor de zekerheid van kwaliteit.
 
Tof projectje!

Alleen een 440 stuur is wel breed en zo een aspide daar kan je uw strijk op doen zo lang dat die is :p
 
Tof projectje!

Alleen een 440 stuur is wel breed en zo een aspide daar kan je uw strijk op doen zo lang dat die is :p
Zijn wel vrij lang inderdaad maar die San Marco's liggen mij wel, heb er nu 3 in gebruik. Heb hier ook nog ergens een Syncros Tofino in de schuur liggen, misschien gaat die er wel op.
 
Volgens de nogal dubieuze en niet beveiligde website van de transporteur zitten de onderdelen nog in China, gaat nog efkes duren peins ik voor de ezel hier gaat zijn.
 
Wat ideeën aan het verzamelen voor het lakken, iets à la Kona Libre is wel knap

Kona-Libre-DL-Review_4-2000x1333.jpg


Of deze Pearl

grave-1-2048x1365.jpg


Of wat meer flashy

SantaCruzStigmata-28.jpg



Ni gemakkelijk.
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan