defecte Samsung tv 65 inch

Hunt85

Active member
Hallo iedereen,

Ik wou eens informeren of er hier mensen zitten die wat kennis hebben van tv's ?
Ik heb thuis een tv van Samsung staan van 65 inch waarvan het led scherm defect is.
Hij is iets meer dan 2 jaar oud.
Nu vind ik het ergens jammer om gewoon weg te gooien dus was mijn vraag of er hier mensen zijn die weten of ik daar bv. nog iets voor kan vragen op de
tweedehands markt of niet.
Wil me niet compleet belachelijk maken dus daarom dat ik het eerst vraag en of dat iemand een idee heeft wat je er nog zou voor kunnen vragen.
Bij Samsung was het plaatsen van een origineel led paneel ongeveer 600€.
Ben wel zeker dat zo een led paneel in inkoop mss maar 100 € ofzo kost.

Bedankt voor het advies.

Greetz
Hunt
 

Tegen alle verwachtingen in wordt dat nog altijd gedaan hoor.. je kan altijd is horen. of het het waard is om te herstellen en te verkopen.
 
Hallo iedereen,

Ik wou eens informeren of er hier mensen zitten die wat kennis hebben van tv's ?
Ik heb thuis een tv van Samsung staan van 65 inch waarvan het led scherm defect is.
Hij is iets meer dan 2 jaar oud.
Nu vind ik het ergens jammer om gewoon weg te gooien dus was mijn vraag of er hier mensen zijn die weten of ik daar bv. nog iets voor kan vragen op de
tweedehands markt of niet.
Wil me niet compleet belachelijk maken dus daarom dat ik het eerst vraag en of dat iemand een idee heeft wat je er nog zou voor kunnen vragen.
Bij Samsung was het plaatsen van een origineel led paneel ongeveer 600€.
Ben wel zeker dat zo een led paneel in inkoop mss maar 100 € ofzo kost.

Bedankt voor het advies.

Greetz
Hunt
Zeker dat het led scherm kapot is?
Kan backlight zijn ook. Schijn er eens met een zaklamp van dichtbij op terwijl hij aanstaat en zie of je iets ziet van beeld.
https://www.molkobain.com/2019/02/02/how-to-fix-lcd-led-tvs-black-screen/
Als je backlight hebt maar geen beeld is het hoogstwss het T-con board zijn en die vind je echt cheap op ebay. Tussen de 20 a 50 euro en is vaak ook maar enkele plugs versteken.
Als hij totaal niet meer powered dan is het voedingsbord kapot. Ook gemakkelijk vervangbaar.

Tot nu toe is het mij al twee keer gelukt om een TV te repareren en ik heb daar totaal geen verstand van, wat youtube filmpjes of fora afspeuren. Er zitten nu eenmaal niet veel componenten in een massaproduct.
Led scherm, backlightstrips, voedingsbord, CPU bord, t-con board en IR module. Meeste modules zijn gemakkelijk vervangbaar.

d271094fce4ba0eb7ab8350c05ba074e.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Als echt het scherm stuk is, een barst bijvoorbeeld, dan kan je dit aangeven aan uw brandverzekering die dekking verlenen in de waarborg glasbreuk.
 
Terug
Bovenaan