Deel je eigen creaties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet of het echt onder de noemer 'creatieve maaksels' valt maar ik ben overlaatst begonnen met mijn eigen werkbank te maken. Ik ben in mijne vrije tijd graag bezig met hout (meer bepaald multiplex), en ik ben op het idee gekomen (niet als eerste hoor) om een werkbank te maken van multiplex, ook omdat ik (verkeerdelijk, zo bleek na een trip naar de houthandel) dacht dat het een goedkope manier zou zijn om te experimenteren met hout.

Ik heb hem eerst in 3D getekend (met shapr3d, echt een zalig programma).
Op de achtergrond heb ik dan alle stukken hout uitgelegd op vlakken in de standaardmaten van een multiplex-paneel, om een idee te krijgen van hoe veel hout ik nodig zou hebben.

Daarna ben ik beginnen monteren. MVP van de dag was sowieso die Kreg 'pocket hole' mal die op de foto staat, dat heeft mij gigantisch veel tijd bespaard en het zorgt er voor dat er aan de buitenzijde geen enkele vijs zichtbaar is. Ben er gisteren op gaan staan en eens stevig erop gesprongen, bougeert geen millimeter.


Ben er best wel content van.
In een volgende fase ga ik nog een MDF werkblad frezen dat er nog bovenop komt te liggen, alles een schuurbeurt geven, overal perforaties maken zodat ik dingen kan klemmen. Aan de rechterkan ga ik een soort van rek maken waar ik al mijn klemmen op kan stockeren. Er komen ook nog lades in, in een latere fase.

Maar dat kom ik hier wel posten als het zo ver is. Beschouw dit dus maar als een v1.0.
Als de threadstarter: I'll allow it

Ziet er goed uit hé! Wat had je hiervoor al zoal gemaakt in hout?
 
yes man, goedkeuring!

Ik zit nog echt wel helemaal aan het begin van mijn carrière als hout-mens. Ik heb altijd op een klein appartement gewoond, dus nooit echt de ruimte gehad om te proberen, maar de goesting is er altijd geweest. Eens die werkbank er is heb ik wel een paar projecten waar ik graag aan zou beginnen. Ik zal proberen om het hier te posten als er nog evoluties zijn!
 
Tekenen ende schetsen.... dat is nu iets wat ik echt mis in mijn leven. Van mijn 12-24 jaar toch actief met bezig geweest, Maar nu spijtig genoeg totaal aant negeren. Ik heb een pennetje, ipad en procreate op de ipad maar ik kom er niet aan toe.
Wat werk van vroeger (zeker 10-15 jaar oud)

De madam als model maar starwars als inspiratie.
2.png

image.png

3.png



Ook nog wat geprutst met 3Dsmax ... nostalgie nostalgie (timestamp datum is 2006) :D
Frog47.jpg


 
Laatst bewerkt:
Mooi, ben ik dus ook van plan.

Als je ziet wat zo een loungeset kost, gewoon wat hout gaan halen en aan de slag gaan en het kost u een fractie van die zotte prijzen.
Zo redeneerde ik dus ook.
All in all was het ook wel niet super goedkoop (€700 voor het Douglas hout + schroeven en beits, en €400 voor de kussens)
 
Zo redeneerde ik dus ook.
All in all was het ook wel niet super goedkoop (€700 voor het Douglas hout + schroeven en beits, en €400 voor de kussens)

Waarom heb je Douglas genomen? Want dat staat vandaag idd wel vrij duur natuurlijk. Gewone grenen of vuren zou een pak goedkoper geweest zijn, iets minder duurzaam dan Douglas maar eens behandeld toch duurzaam genoeg.

Ik zou het wel iets minder fijn maken, eerder zoals onderstaand, dan hoeft het geen perfect geschaafd hout te zijn.

 
  • Leuk
Waarderingen: 515
deze onderdelen:
IMG20230625102359.jpg


gaven me zoiets na montage:

IMG20230625220519.jpg


met een ledje in zoals je kan zien.

IMG20230625220526.jpg


dus een keychain gebaseerd op de coinslots die je op een arcade machine vindt. Wel veel te groot om in uw broekzak te steken :p

eervolle credit voor @Tanuki_ want ze heeft het soldeerwerk gedaan (te fijn voor mijn trillende handen) en kwam ook met het idee voor wat alufolie achter het lichtje te steken voor wat extra reflectie.
 
Laatst bewerkt:
Onder de rubriek niet van mezelf, maar er logeert een tattoo artist bij mijn broer die ook wel met een spray can overweg kan. Ik vind dat altijd fascinerend hoe die gasten dat kunnen...

Is nog niet helemaal af, maar vind het toch nu al Sjiek
IMG-20230628-WA0066.jpg


Dus nog redelijk wat afwerking nodig, maar je ziet nu al dat het goed gaat zijn...
 
Onder de rubriek niet van mezelf, maar er logeert een tattoo artist bij mijn broer die ook wel met een spray can overweg kan. Ik vind dat altijd fascinerend hoe die gasten dat kunnen...

Is nog niet helemaal af, maar vind het toch nu al Sjiek
Bekijk bijlage 20783

Dus nog redelijk wat afwerking nodig, maar je ziet nu al dat het goed gaat zijn...
Ja, cool! 'k Vind dat ook altijd tof als mensen zo'n kunst op hun gevel of terras laten zetten, brengt veel karakter. Hier in't Gentse zijn er ook een pak goeie graffiti artists, 'k blijf toch altijd efkes staan als ik een schone 'piece' tegenkom. Tijdens mijn studententijd nog op kot gezeten bij deze kerel, heeft een paar van mijn favorietste kunstwerken ooit gemaakt en een paar bekende stukken in Gent en daarbuiten. Nog altijd spijt dat ik toen geen kunstwerk heb gekocht voor een prijsje, die zijn nu wel vertiendubbeld in prijs :)
 
Onder de rubriek niet van mezelf, maar er logeert een tattoo artist bij mijn broer die ook wel met een spray can overweg kan. Ik vind dat altijd fascinerend hoe die gasten dat kunnen...

Is nog niet helemaal af, maar vind het toch nu al Sjiek
Bekijk bijlage 20783

Dus nog redelijk wat afwerking nodig, maar je ziet nu al dat het goed gaat zijn...

Misschien nog wat finishing touches, maar voor 99% af

IMG-20230629-WA0024~2.jpg


👌
 
Deze gaat op slot.
Verschillende posts uit deze thread zullen worden onderverdeeld in specifiekere (edoch algemene) nieuwe threads.

Wil je posts van deze thread liever zien in je eigen “portfolio” thread, stuur me dan een berichtje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan