Death Stranding 2: On the Beach

Wat een game, wat een einde. Net de credits zien rollen over mn scherm en WOW. 1 van de beste game ervaringen van de laatste jaren voor mij en mn persoonlijke GOTY. Het verhaal word gewoon ook steeds beter en beter, hoe bedenkt die kerel da toch allemaal. Hopelijk ooit nog een DS3 🤞

Ik ben onlangs begonnen aan de eerste Death Stranding, door gebrek aan tijd nu pas kunnen door doen, net begonnen aan episode 2. Maar euh, verandert het tempo nog, of is het telkens zoals nu een half uur cutscenes kijken en tussendoor wat gameplay? Want dan kan ik evengoed een film of serie kijken zulle...

Hehe. Dat is toch het prachtige ervan. Een spel dat speelt als een film :love:

Nuja de introductie en het einde zijn de momenten dat er een overvloed aan
cut scenes worden getoond.

Ik ben onlangs begonnen aan de eerste Death Stranding, door gebrek aan tijd nu pas kunnen door doen, net begonnen aan episode 2. Maar euh, verandert het tempo nog, of is het telkens zoals nu een half uur cutscenes kijken en tussendoor wat gameplay? Want dan kan ik evengoed een film of serie kijken zulle...

Als het verhaal je intrigeert zou ik doorbijten, de gameplay wordt steeds beter omdat je meer toeters en bellen (voertuigen, wapens, ...) ter beschikking krijgt en het verhaal wordt steeds maffer.

Dat gezegd zijnde veranderd de gameplay niet erg veel dus als dat je echt niet ligt wordt het moeilijk :biglaugh:

Ik was in het begin ook niet echt overtuigd maar blij dat ik doorgebeten heb. Wanneer wordt DS2 op pc aangekondigd?!

Hehe. Dat is toch het prachtige ervan. Een spel dat speelt als een film :love:

Nuja de introductie en het einde zijn de momenten dat er een overvloed aan
cut scenes worden getoond.

Als het verhaal je intrigeert zou ik doorbijten, de gameplay wordt steeds beter omdat je meer toeters en bellen (voertuigen, wapens, ...) ter beschikking krijgt en het verhaal wordt steeds maffer.

Dat gezegd zijnde veranderd de gameplay niet erg veel dus als dat je echt niet ligt wordt het moeilijk :biglaugh:

Ik was in het begin ook niet echt overtuigd maar blij dat ik doorgebeten heb. Wanneer wordt DS2 op pc aangekondigd?!

Ik vrees dat het dan toch niet voor mij zal zijn. Ik heb al zo weinig tijd om te gamen, als ik dan eens een uurtje tijd heb wil ik niet gewoon filmpjes zitten kijken en van A naar B lopen of rijden.

Eindelijk uitgespeeld. Met wat pauzes omdat de gameplay me toch wat te repetitief werd. Tot een bepaald punt is er ook weinig progressie in 't verhaal. De laatste hoofdstukken kon de story me wel eindelijk wat opnieuw meenemen. Eindelijk, want ik geef toe, ik zat er helemaal niet zo diep in zoals ik het ervaarde met DS1.

Momenteel begrijp ik het eigenlijk nog niet helemaal. Uiteindelijk ben je zo overwhelmed met reveals (but actually..) dat het het allemaal door elkaar loopt.
Het leek toch tot helemaal op 't einde dat Higgs in z'n opzet geslaagd was? Maar dan komt big Lou tevoorschijn en plots zijn we 'gewonnen'. De reveals erna verklaren het voor mij niet echt. Lou is eigenlijk Tomorrow/Louise en daar heeft de reeds dode Fragile voor gezorgd als ik het goed begrijp. Dat ga ik nog wat moeten uitzoeken.

Gigantische verwijzingen alweer naar MGS. Kept you waiting huh. Heel die fight op 't einde, classic.

Ik vind ook dat het spel precies nooit duidelijk weet wat voor soort gameplay het wil brengen. Al die wapens en mogelijkheden, terwijl bossfights tegelijk extreem makkelijk zijn en ook best clunky verlopen. Dodgen werkt niet vlot, snel switchen tussen wapens zit er niet in (altijd door dat menu gaan als je eens een granaat wil werpen bvb). Dat zorgde toch steeds wat voor frustratie in battles.

Ik had soms het gevoel dat die bossfights er puur voor estethische redenen waren. In DS hoeft de focus voor mij eigenlijk helemaal niet op combat te liggen. Story en porter/building gameplay mag gerust op de voorgrond staan. Maar als er dan toch zoveel bossfights op je pad worden gesmeten, mag het gerust wat meer om het lijf hebben. De leukste fight vond ik zonder twijfel de allerlaatste tegen Higgs. Al was die ook weer heel makkelijk.

Wat ik echt top vond waren natuurlijk de muziek en de graphics. Op die vlakken is er echt nog een stevige stap vooruit gezet. En dat was in DS1 al indrukwekkend.

Dusja, topgame, zeker wel. Maar teveel 'more of the same' qua gameplay en het verhaal kon me pas heel laat in 't spel echt boeien.

Zo'n 2 weken geleden uitgespeeld en gisteren de platinum behaald na 150 uur. Prachtige game wel. Heb paar traantjes moeten laten bij de story ontwikkelingen in de laatste chapters. Sublieme soundtrack en acteerprestaties. Wat een heerlijke bad guy is Higgs toch ook, goddamn.

Ale na een half jaar, de tijd gevonden om aan deze eindelijk te beginnen.

Bevindingen na Chapter 5 of 6 en 13u ver. Ik moet er precies nog inkomen. Voelt toch minder episch aan als de eerste. Minder cutscenes, kword echt nog nie meegezogen int verhaal.

Ook was het terrein in deel 1 precies uitdagender. Nu rij ik met mijn camion rond alsof het niets is -.- Daardoor mis ik precies een ervaring als een soundtrack word afgespeeld en ik zit in mijn camion.

Ik heb precies deel 1 teveel te voet afgelegd waardoor het meer een avontuur was.

Nuja wel benieuwd naar het verhaal. Ik focus me wel op de main story. Ik heb gelezen 40-50u. Dat is meer dan voldoende playtime voor mij 😅

Laatst bewerkt:
Voelt toch minder episch aan als de eerste. Minder cutscenes, kword echt nog nie meegezogen int verhaal.

De verhouding gameplay/cutscene zit gewoon wat beter, er komen wel nog epische momenten aan hoor.

Ook was het terrein in deel 1 precies uitdagender. Nu rij ik met mijn camion rond alsof het niets is -.- Daardoor mis ik precies een ervaring als een soundtrack word afgespeeld en ik zit in mijn camion. Ik heb precies deel 1 teveel te voet afgelegd waardoor het meer een avontuur was.

Op dat vlak is denk ik iedereen het wel met je eens. Maar niet denken dat je iets mist, want er komen nog zotte upgrades aan, en dan lijkt de game echt wel ontworpen rond die kamion.

Na 34 uur uitgespeeld. Einde maakte toch weer veel goed (laatste 4 uur).

Wat gemengde gevoelens toch. Die pakjes leveren begint toch snel te vervelen, met continu die hologrammen.

Maar technisch en visueel was het weer jaw dropping 🤤

Verdict: Metal Gear Solid > Death Stranding 😂
(ahja mgs= death stranding zonder vervelende pakjes)

Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan