De Worstelthread (Grieks Romeins, WWE, AEW, etc.)

RIP Scott Hall. Dat van Triple H had ik nog niet gehoord maar dieje was toch al veel langer weg van de ring. Hij deed alleen nog maar management met misschien zo hier en daar eens een match op Wrestlemania. CM Punk was daar o.a. heel chagrijnig over hoe HHH terug kwam gewoon om hem te verslaan en dan terug weg te gaan.

Volgt er hier trouwens iemand New Japan een beetje? Ik volg het niet op de voet maar ik ben al wel een paar jaar gewoon om naar Wrestle Kingdom te gaan op 4 januari. Da's altijd een mooi einde aan het nieuwjaarsverlof. Een paar fotokes van dit jaar.

P1001775.JPG


P1001801.JPG


P1001815.JPG
 
Die parttime optredens van HHH en Goldberg zijn echt niet nodig haalt de schijnwerpers weg van de nieuwe sterren. Mooi dat Brock Lesnar eindelijk een full run doet en er nog van geniet ook plus promo's van hemzelf en niet meer van Heyman. NJPW volg ik niet echt, WWE was mijn ding maar volg het amper nog buiten de Royal Rumble en Wrestlemania. AEW volg ik nu volledig waar er geregeld NJPW sterren door de 'Forbidden door' komen.
 
Bij WWE vandaag vind ik eigenlijk vooral de vrouwen de moeite. Alexa Bliss, Sasha Banks, Rhea Ripley, Bayley, enz. Veel interessantere gimmicks dan bij de mannen van het moment.

In AEW kan ik Bryan Danielson en Jon Moxley hun angle wel smaken met William Regal erbij die ook irl een mentor is geweest voor die twee. Mox is ook gewoon een veel beter personage dan Dean Ambrose.

Om nog even terug te komen op NJPW... Na Wrestle Kingdom dit jaar heb ik Okada Kazuchika eens verder opgezocht online en bijgelezen over dieje mens zijn carrière tot nu toe. Wat echt wel heel zot om te lezen hoe dieje een lakei van Samoa Joe speelde in TNA in 2011. Dat was een van de slechtste storylines die ze daar toen hadden. Ik herinner mij dat nog goed maar totaal geen idee dat dat Okada was die nu een van de grootste sterren in de business is.
 
Bij WWE vandaag vind ik eigenlijk vooral de vrouwen de moeite. Alexa Bliss, Sasha Banks, Rhea Ripley, Bayley, enz. Veel interessantere gimmicks dan bij de mannen van het moment.
Ik vind ook wel dat Vince de laatste jaren niet meer de juiste beslissingen neemt. HHH deed de job wel goed in NXT maar Vince werkte hem vierkant tegen. Vermits hij al een eindje in de 70 is, best for the business is dat hij gewoon op pensioen gaat.

Alister Black ontslagen, ook Bray Wyatt (Hallo?), de vete met CM Punk en niet eens moeite gedaan het goed te maken (waardoor hij naar de grote concurrent gegaan is) tot grote onvrede van de sponsors, ook het met Sting verknoeit .. .. Nu Finn Balor -nog één van de betere worstelaars bij de mannen- niet eens op Wrestlemania (wat een vernedering eigenlijk) .. en ik kan zo nog verder doorgaan.

Vince heeft dat jaren wel goed gedaan, maar hij is te oud geworden voor de job, speelt te veel vriendjespolitiek ipv de beste worstelaars op te stellen en goed te behandelen .. de fans zijn ook al jaren niet echt tevreden maar Vince trekt zich dat allemaal niet aan.

Ach ja, misschien delen anderen mijn mening niet, maar ik vind het jammer dat Vince nog aan het roer staat dezer dagen en dat HHH ziek geworden is.
 
Dusja zoals verwacht heeft Cody Rhodes zijn comeback gemaakt in WWE tegen Seth Rollins. Het was al lang een heel sterk gerucht, maar versta het toch niet echt. Heeft zich altijd negatief uitgelaten na zijn vertrek daar bij WWE zoveel jaren geleden. Was 1 van de founding members van AEW en EVP plus zijn vrouw Brandi was Brand officer daar. Vreemd vind ik het. Ga toch wel eens kijken naar zijn eerste optreden bij RAW vermoedelijk, wat ie te zeggen heeft :p. Samoa Joe nu ook bij AEW dus stelselmatig komen alle leuke wrestlers terecht bij AEW.
 
Ja ik vond het ook raar dat Cody plots vertrok naar WWE. Ach ja, hij zal z'n redenen wel hebben zeker. :) Wel een heel sterkte promo op Raw vond ik. Hij heeft een lange weg afgelegd sinds Dashing Cody Rhodes. :)
 
Dusja zoals verwacht heeft Cody Rhodes zijn comeback gemaakt in WWE tegen Seth Rollins. Het was al lang een heel sterk gerucht, maar versta het toch niet echt. Heeft zich altijd negatief uitgelaten na zijn vertrek daar bij WWE zoveel jaren geleden. Was 1 van de founding members van AEW en EVP plus zijn vrouw Brandi was Brand officer daar. Vreemd vind ik het. Ga toch wel eens kijken naar zijn eerste optreden bij RAW vermoedelijk, wat ie te zeggen heeft :p. Samoa Joe nu ook bij AEW dus stelselmatig komen alle leuke wrestlers terecht bij AEW.
It is about the money (of geld doet toch veel met een mens ;))

MAAR nog belangrijker voor hem dan geld: Een clausule in zijn nieuw / huidig contract dat hij minstens een titelrun / kans krijgt om voor de titel te vechten met Roman Reigns (Want dat was één van de redenen waarom hij in ruzie is vertrokken, hij werd jaren geleden aanzien als mid / lower card en niet echt als uppercard, hij heeft pas nadien zijn recupatie terug opgebouwd / hersteld)

Ik ben er 100% zeker van, misschien is het niet meteen (eerst hem nog wat matchen laten winnen en hem sterk doen lijken), maar vroeg of laat gaat hij Roman Reigns mogen uitdagen voor de titel. Zonder zo'n clausule had ie -no fucking way- getekend.
 
Laatst bewerkt:
Van mij mag Cody ook winnen van Reigns. Lesnar had ik maar saai gevonden maar Cody heeft zichzelf in NJPW en later AEW goed opgebouwd. Dieje komt nu echt over als een ster vind ik.
 
Is toch perfect te verstaan van Cody?

Hij krijgt daar een moddervet contract. Zijn vader en broer hebben toch een zware stempel gedrukt op WWE. Waarom zou hij niet terug naar daar gaan als hij een beetje zijn zin kan doen? Hij stond wel aan de wieg van AEW maar dat was volgens mij deels uit onvrede met die Stardust gimmick die - als hij het nog lang had volgehouden - het voor hem eigenlijk onmogelijk maakte om ooit een rol van betekenis te spelen als main eventer. En als "zoon van" verwacht je dat toch ergens. Benieuwd wat die American Nightmare gimmick zal brengen.

Hij onthult zelf de specifieke reden niet van zijn vertrek bij AEW. Hij ging daar sowiezo de grote prijs niet meer mogen pakken. En sorry maar voor sommigen lijkt AEW het perfecte alternatief maar sommige dingen doen ze toch ook niet supergoed imho. De leukste dingen die ik (op youtube dan) zag de laatste maanden waren eigenlijk Britt Baker en Dan Lambert.

Wrestlemania gekeken en was eigenlijk onder de indruk. Had er weinig van verwacht maar toch wel wat interessante matchen. Wel niet goed genoeg om me terug te doen kijken.

Leuk dat dit topic nog bestaat na zoveel jaren. Wel raar dat er nog altijd "Grieks-Romeins" in de titel staat. Heeft er daar ooit iemand over gepraat? De stijl is trouwens nogal dood in België (mss in Seraing?).
 
Ja, dat Grieks-Romeins mag uit de titel van mij. Hier praten we over de catch. Het goeie ouwe pro wrestling circus. ^_^

Ik heb eigenlijk ook veel respect voor hoe Cody die stardust gimmick toen gedragen heeft. Hij zat opgescheept met een gimmick waar hij totaal een hekel aan had maar toch voerde hij die uit zo goed als hij kon. Zijn promo's als Stardust waren nog steeds heel vermakelijk. Main event potentieel had die gimmick idd wel niet.

Ik luister de laatsten tijd trouwens ook veel naar Wrestling Anonymous van Colt Cabana. Da's wel een toffe podcast vind ik. Wrestling fans die anoniem hun straffe verhalen inbellen. Daar zitten soms echt hilarische dingen tussen. :) https://podcasts.apple.com/us/podcast/wrestling-anonymous/id1566618280
 
Laatst bewerkt:
Ric Flair is met Jay Lethal aan het trainen voor zijn zogezegde laatste match. Van deze top rope bump op zijn leeftijd keek ik toch wel even op.


Maar als ik dan een iets langer youtube filmpje kijk is het wel gewoon een oude man in de ring die het niet meer kan.


Tja, hij zal het geld nodig hebben zeker en mensen zullen wel betalen om the nature boy nog 1 keer in actie te zien.
 
Terug
Bovenaan