De Wonderjaren

anders.

Well-known member
Ik zie hier nog geen thread over "De Wonderjaren". Een programma over de opvoeding van kinderen.
Momenteel zijn de 2 eerste afleveringen al uitgezonden.
Voorlopig kwamen dus volgende thema's aan bod:
    1. Schermtijd
    2. Hoe maak je je kind duidelijk dat verliezen niet zo erg is
    3. Eetstoornissen bij jongeren
    4. Hoe kan je je kinderen leren opruimen zonder eeuwige strijd
    5. Babytaal
    1. Langvoeden
    2. "Hoe was het op school?" "goed"
    3. Hoe kijken kinderen naar witte en zwarte mensen?
    4. Is ruzie maken waar kinderen bij zijn oké?
    5. Reddend zwemmen voor baby's en peuters

Als je 1 van de thema's wil bespreken, zeg dan even bvb:
Ivm: 1.1. vind ik toch... zodat mensen kunnen volgen waarover het gaat.
 
En dan direct mijn eerste eigen discussiepuntjes die ik wel wil aanhalen:

1.1. Ik vind dat schermtijd té hard als iets negatief wordt aanzien. Ik heb ook altijd een computer gehad, en ik hierdoor is de interesse in IT gewekt en heb ik een goeie job vastgekregen. Maar ik heb evengoed veel buiten gespeeld. Het is niet persé een of/of verhaal.

1.3. vond ik een heel moedige reportage. Een tiener die eigenlijk nog wel midden in een eetstoornis zit, die daar getuigt over wat ze voelt. Evident is het zeker niet.

1.5. Dit was ik al tegengekomen in de zoektocht naar info over opvoeding van onze dochter. En het klopt dat ze die geluidjes maakt. Alleen maakt ze die niet "afzonderlijk". Een huilbui bevat eigenlijk altijd al die klanken door elkaar. Dan ben je er natuurlijk ook niet veel mee.

2.1. Toch een beetje raar imo. Uw 4-jarige kleuter van de borst laten drinken. Not in a sexual way, maar gewoon het feit dat ge daar als moeder dan 's avonds moet gaan zitten terwijl er iemand aan uw borst zit te zuigen die daar eigenlijk helemaal geen behoefte meer aan zou moeten hebben. Vooral omdat het kind het uit "intimiteit" doet, je moet uw kind leren dat er andere manieren zijn om dat te hebben he.

2.3. Een vrij gekend onderzoek en voorspelbare uitkomst. De schuld wordt gelegd bij "het wereldbeeld", en dat klopt. Maar waar stop je dan. De boeken zullen allemaal over blanken gaan. Maar de boeken gaan evengoed over mensen met 2 benen en 2 armen, omdat de meerderheid in W-Europa nu eenmaal zo is. Als je elke minderheid gelijk vertegenwoordigt moet worden in kinderboeken, dan ga je boeken van enkele 100-en pagina's krijgen.

2.5. Zotte mensen. Je ziet die psychiater daar ook zéér bedenkelijk over praten. "We doen het zodat hij leert dat water leuk en veilig is". Het zal daarom zijn dat uw kind al begon te wenen de moment dat hij in de buurt van het zwembad kwam... Toon mij 1 onderzoek over hoeveel levens dat soort mishandeling al heeft gered.
Als het al levens redt, dan is het omdat het uw kind zodanig traumatiseert dat die de eerste 12 jaar nooit nog in de buurt van water wilt komen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan