De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Weekendje Bouillon met de mountainbike club.

Vrijdag 60 km met 1700 hm
Zaterdag 90 km met 1900 hm
Zondag 40 km met 1000 hm

Op dag 1 was ik heel goed, enkele Strava-bekers gepakt in de beklimmingen (die duidelijk géén deel uitmaken van de Grand Raid Godefroid :) )
Op dag twee heel goed tot km 40. Daarna viel ik door de mand. Enerzijds te weinig gegeten en anderszijds gewoon nog niet genoeg kilometer in de benen. Naar daar vertrokken met 800 km fietskilometers dit jaar, waarvan minimaal de helft dan nog eens op Zwift, wat snel aantikt natuurlijk.

Over 3 weken start van vijfddaagse in Italië (Rally Di Romagna).
Ik denk dat deze drie dagen mij heel goed gedaan gaan hebben qua volumetraining dat ik niet erdoor zit na dag 1 goeie dag.

Heel veel geluk gehad met het weer. Enkel op zondag in de regen gezeten. Technisch ging het ook behoorlijk.

Over 3 weken start van vijfddaagse in Italië (Rally Di Romagna).
Ik denk dat deze drie dagen mij heel goed gedaan gaan hebben qua volumetraining dat ik niet erdoor zit na dag 1 goeie dag.

Ga je naar daar met enige ambitie?
Zo een meerdaagse is vooral een strijd tegen de reeds opgelopen stress. Na dag 3 moet je nog 90km en 2700hm doen natuurljk :P
800km op 18 weken is natuurljk geen brede basis :P

Ik had ambities om persoonlijk goed te rijden. Dan weer last aan de knie, dus die ambities zijn grotendeels opgeborgen. Ik zal wel in degelijke vorm zijn, en FTP-test-gewijs vermoed ik dat ik weer rond de 300 watt zal uitkomen wanneer ik over twee weken test; maar ik ga inderdaad basis/volume missen.

In juli rijd ik de Transmaurienne; dus hopelijk daar gewoon in de vorm die ik graag zou willen.

18 mei hoop ik nog de marathon Cimes De Waimes mee te pikken.

De grote bidons van Decathlon en Camelback podium hier.

Vandaag op Zwift een aantal rijders tegengekomen die bezig waren aan een rit van 1000km. Ze zaten al op ong. 960km. Hoe zot moet je daar wel niet voor zijn :eek: .

Tacx bidons. Verschrikkelijk.

Geen enkele die niet lekt.

elite (fly) all the way.
Ik vind net dat de elite fly’s super hard lekken.
Onderaan de teut loopt de helft van de drank er altijd uit.

Gebruik ze wel omdat ze goed zacht zijn. Maar een knoeiboel is het wel :P

Ja, het is binnenshuis altijd wat opletten met die fly's. Langs de andere kant is uit elkaar halen en in de vaatwas steken een fluitje van een cent. En ze drinken makkelijk omdat ze zo slap zijn.

Als iemand tips heeft voor evenwaardige 750ml bussen?

Ik zou graag een Canyon Endurance 7 AL kopen maar geen idee wanneer deze ooit terug in stock komt. Kent iemand nog interessante endurance fietsen voor rond de €1500?
Als je niet per se op zoek bent naar het nieuwste van het nieuwste, heb ik ook wel een deftige fiets te koop staan: https://www.facebook.com/marketplace/item/555667206654157

Je mag uiteraard ook eens komen testen als je interesse hebt, ik woon in dezelfde buurt :)

Terug
Bovenaan